hanola Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hei! Jeg har forført meg med mange og de sier at det skal finnes ledninger som kan koble en intern stasjonær CDRW til en laptop. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg kan få tak i det, eller hva det heter (da ville jeg jo kunne lett etter det selv). Er det noen som vet noe?? All hjelp mottas med STOR takk! Hilsen Hans Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Du trenger mer enn en kabel. Løsningen består i en boks som du monterer enheten inni, strømforsyning og kabel til PC. Det finnes fire løsninger; parallell, USB, firewire og SCSI. Parallell er ikke å anbefale på grunn av lav hastighet. USB kommer i to versjoner; 1.x og 2.0. 2.0 versjonen av USB er den løsningen som gir mulighet til å utnytte fullt ut hastigheten moderne CD-RW-enheter gir. Firewire kan i denne sammenhengen sammenlignes med USB 2.0. SCSI krever at du har en SCSI-brenner og SCSI-kort i den bærbare. Løsningene koster fra 900 kroner + prisen på brenneren. Eksempel fra Komplett. Om du ikke har en brenner fra før, så vil disse løsningene ikke lønne seg. F.eks. så har Komplett en USB 2.0 brenner til 1100 kroner. Lenke til kommentar
hanola Skrevet 28. november 2002 Forfatter Del Skrevet 28. november 2002 Takk for hjelp! Har prøvd mange andre steder, men har ikke fått svar på dette spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå