Mutta Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Heisan folkens Jeg har bygd min egen pc for under 2 måned siden. Har hatt problemer fra dag en egentlig, men det har løst seg, men altid ført med seg et annet problem. Nå ser alt av software ut som å fungere riktig, men så kommer det stadig som en overaskelse. Helt uten videre så fryser pc'en seg. ingen ting skjer. kan verken flytte musa eller noe. Etter en stund kan jeg noen ganger flytte musa litt før pcen fryser igjen(ca 1-2 sek). Må bare restarte. Det rare er at det kan skje når som helst. Noen ganger rett etter start av windows og andre ganger mange timer senere. Og noen ganger alldri. Temp på cpu ligger ganske stabilt på 25 grader, maks rundt 30-32. Ramen ligger rundt det samme. skjermkortet(vifteløs) pleier å ligge mye høyere. under spilling oppi 57 grader. men dette skal vist være normalt. Det er ikke virus for jeg aner snart ikke hvor mange ganger jeg har reinstalert windows. har prøvd å ta ut ram for å se om det kan være det men det kom alikevell. Kan det være hovedkortet som det er galt med? Pcen: CPU: Amd Athlond X2 5000+(AM2) m. gigant vifte fra Zalman Ram: Geil PC4500(800mhz) 4x512 mb DDR2 Skjermkort: XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme Strøm: Mist 500 Watt. test vinner på Hardware.no 2x250GB Samsung (ikke raid). Hovedkort: Asus M2N-E, nForce 570 Ultra Bare ett ord: Hjeeelp! Endret 10. januar 2007 av nuduakj Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Det kan godt være noe galt med hovedkortet, men det er lurt å sjekke andre ting først. Har du forsøkt ulike drivere til maskinvaren? Du kan kjøre diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD for å sjekke blant annet minne og harddisk for feil. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Se etter i oppgavebehandlingen om det er noen prosesser som bruker unormalt mye minne eller prosessorkraft. Det kan være en USB ting du har koblet til, det kan være en driver som ikke er kompatibel; eller så kan det være feil med hardwaren. Lenke til kommentar
Mutta Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 En annen rar ting er at den mange ganger starter opp utrolig tregt, selv før windows start. Har oppdatert bios, men det går fortsatt tregt. Pcen har ikke fryst ennå så jeg får håpe den delen ble reparert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå