DuffyKey Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Har hatt bredbånd fra Bredbåndsservice (gamle Bredbåndsfabrikken) i snart tre år nå. I begynnelsen hadde jeg ingen problemer, da jeg ikke brukte router. Aldri nedetid på linja. Når jeg fikk meg bærbar skaffet jeg meg router, en Linksys WRT54GX ver.2. (som var en av de hotteste routeren på den tiden!) Som fungerte greit med kun en maskin tilkoblet. Når jeg hadde begge maskinene tilkoblet, var det nedetid på nettet rimelig ofte. Gjerne flere ganger i timen, som jeg er 99% sikker på at er routerens skyld. Etter å ha irritert meg over dette en god stund, kjøpte jeg en 3Com (3CRWER200-75) som jeg satset på at skulle løse problemene. Det som istedet skjedde var at denne fungerte enda dårligere, og hoppet ut når jeg hadde full hastighet i et par minutter. Ikke bare én gang, men hele tiden! Nå er jeg tilbake på Linksys'en, til jeg får tak i noe som fungerer oppimot perfekt. Så det jeg lurer på er hva slags router burde jeg skaffe meg til en linje slik jeg har? Mener å ha lest noe om det på forumet her, men fant ikke tilbake til den posten. Mente at begge de to routerne jeg har hatt burde klare støyten? Og tviler vel på at jeg har fått to blåmandagroutere. Noen som har forslag/tips eller liknende? Tas imot med takk! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 WRT54GX er en bra router og hvis du reduserer antall connects globalt i bittorrent vil den nok funke greit. http://www.smallnetbuilder.com/index.php?o...pper&Itemid=156 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå