Gå til innhold

Wii kontroll sikter feil

rykket

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk endelig wii'en min, men er litt skuffa over hvordan sikte på kontrolleren treffer skjermen. Hvis jeg ser langs kontrolleren mot skjermen så er pekeren min på skjermen 15-20 cm under. På innstillingene på sensor baren så kan man stille enten at du har sensor baren over skjermen, eller under skjermen. Jeg har sensoren min oppå, og instillingene der er riktig. Er det en måte å kalibrere kontrolleren slik at pekeren på skjermen er der du peker med kontrolleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Fikk endelig wii'en min, men er litt skuffa over hvordan sikte på kontrolleren treffer skjermen. Hvis jeg ser langs kontrolleren mot skjermen så er pekeren min på skjermen 15-20 cm under. På innstillingene på sensor baren så kan man stille enten at du har sensor baren over skjermen, eller under skjermen. Jeg har sensoren min oppå, og instillingene der er riktig. Er det en måte å kalibrere kontrolleren slik at pekeren på skjermen er der du peker med kontrolleren?

7693016[/snapback]

Kun i zelda så langt... ikke bra :no:

Lenke til kommentar

Det er er ikke noe problem i det hele tatt. Hjernen venner seg raskt til å overse forskjellene i bevegelse. Og de spillene som vil bruke en eventuell pistol-add-on vil ha kalibreringsmuligheter.

Til og med min mor greier å bruke Wiipointeren. Og hun har helt håpløs hånd\øye kordinasjon.

Lenke til kommentar

Synes siktingen i CoD3 er til tider lite responsiv og følger ikke helt med på noten. Egentlig synd, med tanke på hvor hærlig det er i TP å dra frem Heros Bow og plaffe ned gribber.

Gleder meg til vi får et FPS som er like god på sikte fronten som TP er, da blir det bare hærlig.

Lenke til kommentar
Synes siktingen i CoD3 er til tider lite responsiv og følger ikke helt med på noten. Egentlig synd, med tanke på hvor hærlig det er i TP å dra frem Heros Bow og plaffe ned gribber.

Gleder meg til vi får et FPS som er like god på sikte fronten som TP er, da blir det bare hærlig.

7693606[/snapback]

Siktingen fungerer helt ypperlig i Red Steel når man først får lært seg spillet. Litt programeringsfeil og problemer med å snu her og der, men ellers helt ypperlig. Svært undervurdert spill forresten. Ikke glimrende, men absolutt morsomt når man først får... ehmmm... kontroll over kontrollen.

Lenke til kommentar
Trodde Red Steel var dårlig, i alle fall utetter omtalene jeg har lest. Kanskje jeg valgte feil da jeg valgte CoD3 fremfor Red Steel. Hrmf.

7693838[/snapback]

Les rundt på internettforumer. Red Steel er ett typisk eksempel på ett spill anmeldere har gitt for lite tid til.

Ja, det er ikke ferdig, burde minst hatt ett halvt år til i utvikling.

Ja, historien suger latterlig mye.

Ja, det tar noen timer å lære seg kontrollene.

Men, de aller aller fleste er enige om at det er morsomt uansett.

Lenke til kommentar
Hei,

7693016[/snapback]

Det skal nok være slik.

Fordi når du holder kontrollen normalt i hånden så vil du ikke peke kontrollen helt vannrett.

Den vil peke litt opp.

Etter det jeg kan skjønne så er det antagelig dette de har kompansert for.

Ihvertfall når du skal orientere deg i menyene og slikt.

Jeg ville ihvertfall ha synes at det hadde blitt veldig anstrengende hvis jeg måtte holde kontrollen helt vannrett for å peke på riktig sted på skjermen.

Bare prøv selv å hold Wii moten normalt så vil du se at den peker litt opp :)

Det er jo ikke meningen at du skal sitte å sikte langs kontrollen ;)

Endret av Typho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Er du skikkelig "desperat" kan du flytte på sensorbaren slik at det blir litt mer riktig. Litt av greia som gjør wiimoten unøyaktig er at den ikke er plasser rett over/under selve skjermen, men gjerne oppå tven/under tven. Er litt vanskelig for meg å finne helt riktige ord, men tv-kassa utgjør litt!

Enklere sagt: prøv å flytt på sensorbaren til det blir mer riktig!

Lenke til kommentar

Ja nei det største probelmet til Wii er den elendige rekkevidden på Wiimoten. Er jo nytteløst å sitte optimalt med tanke på større monitorer og få den til å funke, uten å jukse seg til med TV-kontrollere.

Og Red Steel har fått mye peppe ja, men til tross for det, og eg kan tom. si meg uenig i mye av det, så er spillet knakende morro. Ikkje istarten, da får man eit meget dårlig inntrykk. Men gir man det noen timer, blir det skøy! Slår man av lyden og rumble i kontrollen blir dte lettere og sikte også :D Det trikset funker knall!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Ja nei det største probelmet til Wii er den elendige rekkevidden på Wiimoten. Er jo nytteløst å sitte optimalt med tanke på større monitorer og få den til å funke, uten å jukse seg til med TV-kontrollere.

Og Red Steel har fått mye peppe ja, men til tross for det, og eg kan tom. si meg uenig i mye av det, så er spillet knakende morro. Ikkje istarten, da får man eit meget dårlig inntrykk. Men gir man det noen timer, blir det skøy! Slår man av lyden og rumble i kontrollen blir dte lettere og sikte også :D Det trikset funker knall!

7696675[/snapback]

Rekkevidden er vel 5 meter eller noe sånt. Burde vel holde for de fleste. Husk at det også er mulig å dra sensoren nærmere om det trengst, selv om den da kanskje vil stå i veien :)

Helt enig med deg om Red Steel. De to første timene var ikke noe særlig imponerende. Når du lærer fokus blir det mange hakk bedre. Altså når du kommer til Japan. Jeg gav personlig spillet 7/10 i min anmeldelse, et hakk høyere enn Call of Duty 3.

Lenke til kommentar

Rekkeviden er for liten ja, det er jeg enig i, har en 50 tommer så sitter temmelig langt ifra, og at den duger 5 meter stemmer ikke, maks 3, gjerne mindre.

Men den har jo lang ledning, så det går greit for meg, bare flytter den nærmere jeg...

Venter på en trådløs variant :-)

Lenke til kommentar

Rekkevidden på kontrollene er god nok den. Rekkevidden på pointerfunksjonen er derimot latterlig.

MEN... Alt man trenger å gjøre er faktisk å sett sensorbaren lenger fram. Hvis man plasserer den rett, blir det på ingen måte vanskeligere å sikte. Dermed kan må få så lang rekkevidde man vil på pointeren.

Lenke til kommentar
Rekkeviden er for liten ja, det er jeg enig i, har en 50 tommer så sitter temmelig langt ifra, og at den duger 5 meter stemmer ikke, maks 3, gjerne mindre.

Men den har jo lang ledning, så det går greit for meg, bare flytter den nærmere jeg...

7697544[/snapback]

Sitter på 50" sjøl, men bildet er så analtredd over RGB at det nytter ikkje slenge på Red Steel for å si det sånn. Komponent kablene er på vei dog :)

Og disse 5 m. må vere tullball. Man kan gjerne sitte å spile Classic games på den lengden, men bruke Wimoten og få pekeren tilå gå jevnt..ikkje hos meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

7697544[/snapback]

Sitter på 50" sjøl, men bildet er så analtredd over RGB at det nytter ikkje slenge på Red Steel for å si det sånn. Komponent kablene er på vei dog :)

Og disse 5 m. må vere tullball. Man kan gjerne sitte å spile Classic games på den lengden, men bruke Wimoten og få pekeren tilå gå jevnt..ikkje hos meg ihvertfall.

7698979[/snapback]

Som sagt før, sett sensorbaren ett par meter fram. Så lenge den plasseres rett, vil det fungere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Som sagt går det jo an å sette sensorbaren nærmere, det er ingenting som tilsier at den må være oppå tven :)

så kommer det vel sånne sensorbars som er "trådløs" etter hvert og!

edit: eid av niskvara :p

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...