Gå til innhold

Ønsker Prosjektor 12 til 20.000 Noen gode Tester?

Anbefalte innlegg

Heisan..

jeg skal kjøpe en prosjektor i prisklassen 12-20.000.- og ønsker tibakemelding om tester etc. som jeg kan lese. Det er også ønskelig med brukererfaringer på prosjektorer på 15.000+ nivået.

Jeg har lest og studert Hitachi PJ-TX300 (LCD) og denne skulle være ok. Jeg har også lest litt om Mitsubishi HC1100 (DLP).

Problemet er at det finnes lite på prissegmentet 15-20.000 som er mitt budsjett!

Så kan dere hjelpe meg med objektive tester i 15 til 18.000 klassen?

MVH:

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Kan anbefale denne prosjektoren her:Panasonic PT-AX100. Jeg har selv PT-AE700 som jeg er sinnsykt fornøyd med! PT-AX100 har fått mange utrolig gode anmeldelser, og de fleste sier vel at prosjektorer i 20000-30000 kr klassen såvidt er på linje med PT-AX100.

test hos projectorsentral

brukeranmeldelse

sjekk mer på google etter flere tester.

Lykke til med prosjektorkjøpet! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har lest og studert Hitachi PJ-TX300 (LCD) og denne skulle være ok. Jeg har også lest litt om Mitsubishi HC1100 (DLP).

7693013[/snapback]

Jeg har Hihatchi PJ-TX300 og denne gir supre bilder. HD-matriale er flott å se på den. :thumbup:

Er nesten i tvil om du finner noe i samme prisklasse som kan måle seg med denne.

Lenke til kommentar
PT-AX100 har fått mange utrolig gode anmeldelser, og de fleste sier vel at prosjektorer i 20000-30000 kr klassen såvidt er på linje med PT-AX100.

7862841[/snapback]

Er det en selger som har sagt det? ;) Neida, men i prisklassen du nevner er det mye fint å velge, og der kommer nok AX100 til kort.

Jeg har Hihatchi PJ-TX300 og denne gir supre bilder. HD-matriale er flott å se på den. :thumbup:

Er nesten i tvil om du finner noe i samme prisklasse som kan måle seg med denne.

8180276[/snapback]

Epson TW700 som blir regnet som den beste projektoren i denne klassen (LCD) er visstnok hakket hvassere enn 300-en. BenQ PE8720 er nevnt tidligere i tråden, og bildemessig er nok denne et par hakk over begge disse.

Husk at du bør legge noen kroner i et ordentlig lerret også, hvis du har mulighet til å bruke rammelerret gir dette det beste resultatet til en ok pris.

Lenke til kommentar

Heisan.

Jeg takker for gode tips og ideer.

Projektoren som ble valgt (Ikke av meg) ble en Optoma EP 719! Håpløst men det var nå det som ble valgt (man fikk et "godt tilbud")

Projektoren måtte være lyssterk da den skulle brukes i et stort lokale som ikke var så mørkt som en "hjemmekino" kan bli.

Projektoren kommer til å bli brukt 99% til film og det er grunnen til at jeg personlig sliter med avgjørelsen da det vil gå serriøst utover saker og ting.

Den ble forøvrig kjøpt av en "Proff". En proff som kun selger kontorprojektorer.

Lurer på hvorfor det ble en kontorprojektor.......! Eller?...

----------------------------------

Det vi åpenbart trenger hjelp til nå er blendingsgardiner! Et lyst hode mener persiener er det beste - Han er ikke proff!

Venter spendt på Lyse ideer...

Fortvilet:

ZeZ..

Lenke til kommentar

Hvorfor falt valget på akkurat denne projektoren? Var det kun lysstyrken som var utslagsgivende? Dette er som du sier en presentasjonsprojektor, og ikke optimal til hjemmekino. Det finnes lyssterke hjemmekinoprojektorer også, og 2200 AL slik det er på denne er uansett veldig mye til hjemmekinobruk. Husk solbriller! :cool:

Projektoren måtte være lyssterk da den skulle brukes i et stort lokale som ikke var så mørkt som en "hjemmekino" kan bli.
Det vi åpenbart trenger hjelp til nå er blendingsgardiner! Et lyst hode mener persiener er det beste - Han er ikke proff!

Skal det være lyst, eller skal det mørklegges? Det beste til mørklegging er blendingsgardiner, det blir ikke helt mørkt med persienner. Selv skal jeg sannsynligvis ha begge deler i stua. Persienner ser bedre ut, men ettersom jeg bor såpass langt nord at det er dagslys døgnet rundt om sommeren må jeg ha effektiv mørklegging.

I et mørkt rom vil Optomaen være håpløs, med mindre det går an å redusere lysstyrken betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...