Deus Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Noen som hvet om det er nos knapp på pc versjonen, vet det finnes på ps2???? Lenke til kommentar
spindle Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hva er egentlig en "nos knapp" ? Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Det lurer jeg og på. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 NOS er det samme som lystgass (Nitrus Oxide) og har den kjemiske sammensetningen N2O. NOS fungerer ved at gassen brytes ned til nitrogen og oksygen i motoren. Den økte tilførselen av oksygen fører til økt forbrenning, noe som igjen fører til mer effekt. NOS fungerer med andre ord mye som en turbo, men NOS har den fordelen at det ikke er avhengig av noe ladetrykk. Regner med at han sikter til en "nitro-knapp". Nå svarte jeg vel ikke akkurat på spørsmålet, men kanskje noen lærte litt om NOS i alle fall :wink: Edit: Lystgass heter på godt norsk dinitrogenoksid, hvis noen skulle lure. BTW: Dere har da sett "The Fast and the Furious"? :smile: _________________ Kristian Aasgård Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: Aasgaard på 2002-11-26 23:52 ] Lenke til kommentar
spindle Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jo takk, har hatt min dose kjemi på skolen. Men tok ikke overgangen mellom nitro til nfs til nos som jeg burde (?) gjort. Uansett, det finnes ingen slik knapp i pc-utgaven, nok en utelatt funskjon i den dårlige pc/xbox/cube -utgaven... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hatt en del kjemi jeg også, men det meste av dette skyldes mer bilinteresse enn kjemikunnskap :wink: Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 det er ikke en "NOS knapp" på PS2 versjonen (har hatt den liggendes her i 4 dager nå). det er en "speedboost" funksjon dersom en trykker på R3 knappen (høyre analogstikka). i tillegg vil jeg si at NOS = et firma som selger lystgass-baserte produkter for effektøkning i biler/motorer. NOS er IKKE lystgass - NOS er et registrert varemerke og firmanavn :smile: Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Du har rett bidz. NOS er en forkortelse for "Nitrous Oxide Systems", som er en av mange leverandører av N02 utstyr til bil, men NOS er også en folkelig forkortelse av lystgass, ikke kjemisk korrekt, men dog. NOS brukes derfor både om lystgass generellt og om det spesifike firmaet. Uansett er det lystgassen, eller "nitro" som er interessant her, mer enn hvilket merke den har :wink: Edit: Litt om lystgass i bil her: http://webhome.idirect.com/~trini/car/nos.html _________________ Kristian Aasgård Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: Aasgaard på 2002-11-27 15:52 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå