Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PPoE feil med Linksys WRT54G og Telenor

Anbefalte innlegg

Har Telenor linje med et ZyXel Prestige 600 modem, og har en LinkSys WRT54G router.

Av og til blir linjen (kan gå opptill en mnd eller to mellom hver gang) disconected, og jeg går inn og forsøker å koble linjen tilbake gjennom routeren. (Routeren er trådløs, men jeg sitter med kabel)

Da får jeg en av to feilmeldinger

lcp negotiation failed

eller

cannot get an ip address from PPoE server

Noen ganger kommer jeg på, men så blir jeg disconectet etter få sekunder.

Men hvis jeg bare er sterk i troen og venter litt (napper ut kontakter på router og modem) så kommer vi på nett.

Vi er fem stykker i huset. 3 bruker trådløs, 2 bruker kabel. Og det står en signalforsterker i ene endeden av huset.

Er det noen som vet hvor feilen ligger. Hos telenor kundeservice sier de at linjen ser fin ut hos dem, og anbefaler meg å kjøpe et nytt modem (siden 600 serien er "ganske gammer")

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme modem, og har kjøpt samme router, men har ikke installert den enda.

Interessant å se at de anbefaler deg å kjøpe nytt modem, jeg har problemer med at linja detter ut av og til, og de valgte å sende meg et nytt modem: Zyxel Prestige 660HWT. Har ikke henta det enda, så jeg vet ikke om det løser problemet mitt. Håper jeg da ikke får samme problem som du.

Lenke til kommentar

Dette må være noe møkka modem.. Brodern har også TN og dette modemet også, han har fått byttet totalt 3stk.

Var vel over en periode på ca 2-3 mndèr mener jeg å huske.

De opplevde akkurat som du sier IceDale, men bare over en kortere tidsperiode.

De var oppe i restart av modem opptil flere ganger om dagen.

Selv fikk jeg speedtouch 546 t2 av TN når jeg fikk nett fra de i november, det står i bridge-modus mot linksys wrt54g(L) med ddwrt-fw og routeren/ene er også klokka opp for bedre stabilitet = fjellstabilt (forøverig 3 wrt54g(L) i wds)

Speedtouch modemet mitt har ikke vært ute en eneste gang!

Men slukkes noen lamper på modemet når du mister nettet? (dsl og evt internett)

Det gjorde det på brodern sitt zyxel, men det var veldig kjapt. Jeg oppdaga det kun ved en tilfeldighet, da det falt ut 2 ganger på rappen med sekunders mellomrom.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...