Mixy Skrevet 10. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2007 Hei Har akkurat fått innstalert Vista her nå, og må si jeg det ser overraskende bra ut (vant til Linux, så er ikke noe tilhenger av Microsoft XD). Uansett, "trash" diskene mine kjører på ext3 da dette passer meg bra (normalt bedre støtte for det i Windows enn NTFS i Linux ). Så nå som jeg har fått opp diskene, syns jeg også det er OK å kunne gå inn på de, og har derfor funnet en driver. Her fant jeg den. Dette er en usignert driver, og derfor litt upraktisk. Uansett, så står det på siden der Q) How to start ext2fsd under vista AMD64 system A) Two ways could move you to start Ext2Fsd under vista: 1, Press F8 when booting vista, and select "disable driver signature checking", this way works if you want only to try ext2fsd once, you also need remove it after usage. 2, The other way is to use it in test mode: (Run as Administrator to do the followings) 2.1, adding the Ext2Fsd.cer to system certmgr.exe /add Ext2Fsd.cer /s /r localMachine root certmgr.exe /add Ext2Fsd.cer /s /r localMachine trustedpublisher 2.2, enable test signing: bcdedit.exe /set TESTSIGNING ON 2.3, install the driver package run setup.bat or ext2fsd install package Kunne jo tenkt meg det andre alternativet der, da det er permanent. Har derimot problemer med å skjønne dette "bruksanvisningen". Noen som kan hjelpe? Eller har andre metoder for å se ext3 i Vista? Takker for svar Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Hei Må bare få bumpe denne tråden litt Jeg vet at det ikke er kun meg som sliter med det. Jeg har fått det til å funke i debug mode, men det hjelper jo lite. Kom meg forresten ikke ut igjen av debug mode når jeg først hadde bootet inn dit :S Bootet på nytt, og debugmode. Uansett hvor hardt jeg trykket F8, og valgte Normal oppstart kom den alltid tilbake til testmodus. Prøvde tilogmed å gå inn i sikkerthetsmodus, og der skrive "bcdedit /debugmode off" eller hva det var. Blei så irritert til slutt at jeg formaterte . ... Her er det jeg skriver (nøyaktige kommandoer som legges inn i CMD som er kjørt som administrator) (Uten " "); "certmgr /add C:\Users\Fredrick\Desktop\Ext2Fsd-0.31a\Ext2Fsd \Setup\w64 /s /r localMachine root" ( Det som skjer er at det åpnes ett nytt vindu som heter "certmgr - [sertifikater -Gjeldene bruker] (cmd vinduet gir meg bare en ny linje jeg kan skrive på, ikke noe respons.)) "certmgr /add C:\Users\Fredrick\Desktop\Ext2Fsd-0.31a\Ext2Fsd \Setup\w64 /s /r localMachine trustedpublisher" ( Det som skjer er at det åpnes ett nytt vindu som heter "certmgr - [sertifikater -Gjeldene bruker] (cmd vinduet gir meg bare en ny linje jeg kan skrive på, ikke noe respons.)) "bcdedit.exe /set TESTSIGNING ON" (Jeg får vite i cmd at "Operasjonen er fullført") "exit" Så kjører jeg .exe fila for innstalering, når den er ferdig, starter jeg programmet, og får vite at "Windows krever en digitalt signert driver" Bajs:P Takker for svar Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Tror du må reboote, og så trykke F8 under oppstart og velge etterellerannet om digital driver signering. EDIT: og så installere .exe filen Endret 14. januar 2007 av Plexiglass Lenke til kommentar
nekronos Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Jeg bruker drivern du fant. Den funker supert! Bare å innstaler, programmet finner diskene selv. Jeg bruker WinXP da, men om det er noen forskjell vet jeg ikke. + diksen blir mounta som ext2. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Ehm... Det er en gigantisk forskjell. Jeg brukte også den drivere, og det fungerer jo uten problemer i XP. Vista har en sak som gjør at alle drivere som innstalere må være signert med en kode fra Microsoft. Derfor får jeg ikke innstalert det. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Vel, det er bare 64-bits versjonen av Vista som må ha signerte drivere, på 32-bits funker det helt greit uten. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Har ikke prøvd å mounte Linux partisjoner i Vista, men du kan prøve å kjøre dette programmet: Ext2 Installable File System For Windows Dette programmet fungerer fint i Windows 2000 iallefall. Vet ikke om det fungerer i XP og Vista. Det er jo lov til å prøve. Lykke til. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) Har ikke prøvd å mounte Linux partisjoner i Vista, men du kan prøve å kjøre dette programmet: Ext2 Installable File System For Windows Dette programmet fungerer fint i Windows 2000 iallefall. Vet ikke om det fungerer i XP og Vista. Det er jo lov til å prøve. Lykke til. 7726893[/snapback] Det er også en av de jeg brukte i XP Fungerer fitn der. Men som nevnt, ikke i Vista (64 bit). EDIT: Feil quote XD Endret 15. januar 2007 av Mixy Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 16. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Kanskje ikke så rart at det ikke funker hvis det er en 32bits driver? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. januar 2007 Hmm.... Nei.. Men uansett, formaterte og kjørte på med 32 bits versjon nå. Funka med en gang. Er forresten ikke at ikke driveren passer til arkitekturen som er problemet (virker det som). Er jo at Microsoft kun godtar signerte drivere. Den "guiden" jeg postet, var jo tydelighvis ikke beregnet til 32 bits versjon, da jeg ikke behøvde gjøre noe annet enn å innstalere den her nå. Eneste jeg har litt problemer med er at jeg må reinnstalere driveren hver gang jeg booter. Høres kanskje drøyt ut, men har generelt en uptime på en god stund(dvs 3-5 døgn), så tror jeg kan leve med det. Ser forresten ut som om Vista i seg selv er ganske stabilt, noe jeg må si jeg elsker. (I forhold til XP, der jeg hadde erfaringer med at det "knelte" etter en uptime på over 50 timer. Eneste problemet med Vista slik jeg har merket det nå, er exploreren. De har gjort en kjempeupdate, og den er blit skikkelig digg å bruke nå. En del nye praktiske funsjoner som gjør at det går raskere å finne frem til ting. Uansett, så er ikke denne så veldig stabil. Og når denne prosessen først kræsjer, har du klart det. Prøvde å starte den på nytt, og fikk besjed om at den lette etter info på nettet. Etter 25 minutter tok jeg avbryt, og det sto at den restartet explorer.exe. (Windows blir forresten helt sinnsykt tregt med en gang det er noe galt med denne prosessen) Etter enda 25 minutter var det på med ctrl-alt-del, for å kille explorer prosessen. Dette fungerte svært dårlig (måler med XP, der jeg hadde høy sjans for å lykkes). Når jeg hadde drept den (selv om den fortsatt lå i lista over prosesser), startet jeg en ny, og da kjørte jeg med to. Uten håp klikket jeg en gang på av knappen, slik at den slår seg av riktig. Da den kom til "logger av" sovnet jeg, våknet 5 timer senere, og "Logger av" sto der ennå. En kjapp boot og alt var som normalen, men det tok meg altså da nærmere 6 timer å innse. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 17. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 17. januar 2007 Du har samme erfaring som meg med explorer.exe. Treigt som faen etter den har klikket, og vanskelig å få den avsluttet med makt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå