Gå til innhold

Nektet USA tur?!?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det urimelig at man ikke vil bruke norske skattekroner på å sende kristen vestlandsungdom til hjernevaskingscamp i USA?

7697395[/snapback]

Her er jeg helt enig med deg. Det er rett og slett latterlig hvis norske skattebetalere, noe som inkluderer meg, skal betale for at kristensekter skal sende barn og unge til utlandet for å hjernevaskes. Dette kan de jammen stå for selv hvis de absolutt vil.

7697441[/snapback]

Maken til sprøyt har jeg ikke lest på lenge. Kan du vise til kilder som sier noe som helst om kristensekter? Eller at de skal hjernevaskes på diverse camper i USA? Er det så mye bedre at den verste pøbelgjengen fra naboskolen skal få dekket reise, mens elever som tilfeldigvis går på friskole ikke får? Dessuten er langt fra alle som går på friskole kristne.

Gjør meg og alle andre en tjeneste, og opplys deg før du gjør deg selv til en skam.

Lenke til kommentar

Tatt ut av teksten:

"Her blir vi informert om at tilbudet må opphøre i løpet av året. Begrunnelsen er at tilbudet ikke er forenlig med friskoleloven, sier Danielsen."

Hvis ikke tilbudet er forenelig med friskoleloven så er det ikke så mye å gjøre med saken. Loven er satt og en lovendring er ikke noe som blir gjort over natta. Uansett hvor rettferdig/urettferdig det er så har det seg slik at man må følge norsk lov.

Lenke til kommentar

Jeg har selv gått på denne amerikanske skolen, og kan bekrefte at det ikke er noen institusjon for hjernevasking. Det er en fin mulighet for norske elever til å oppleve usa på en trygg måte samtidig som man får skolegang.

Ble ikke overrasket over at Ap og SV stemte imot at denne ordningen som Danielsen har. Går man på skole i det offentlige, så får man dekket utgifter ved utenlandsopphold. Det er ikke sånn at Danielsens elever får mer støtte enn elever ved andre skoler får.

Tror problemet blir løst..om enn ikke før den rødgrønne regjeringen går av og vi får en blå regjering.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tatt meg tid til å lese gjennom alt i denne tråden. Men selv mener jeg at slike turer er et privelegium, ikke en rettighet!

7710423[/snapback]

joda, man kan gjerne si at slike turer er et privilegium. Men blir det ikke litt galt hvis noen får et slikt privilegium, mens andre ikke?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tatt meg tid til å lese gjennom alt i denne tråden. Men selv mener jeg at slike turer er et privelegium, ikke en rettighet!

7710423[/snapback]

joda, man kan gjerne si at slike turer er et privilegium. Men blir det ikke litt galt hvis noen får et slikt privilegium, mens andre ikke?

7710435[/snapback]

Selvfølgelig. Men dessverre er verden urettferdig! Vet også at jeg ville vært sur hvis jeg ikke fikk dra. But thats life!

Lenke til kommentar

7710423[/snapback]

7710435[/snapback]

Nei, men hvis en skole har hatt privilegiumet i 18 år burde de ikke klage!

At man i det hele tatt gir en privatskole et slikt privilegium i 18 år synes jeg er dumt... de mange hundretusnene kunne brukes for å gjøre den offentlige skolen et hakk bedre!

Lenke til kommentar

7710423[/snapback]

7710435[/snapback]

Nei, men hvis en skole har hatt privilegiumet i 18 år burde de ikke klage!

At man i det hele tatt gir en privatskole et slikt privilegium i 18 år synes jeg er dumt... de mange hundretusnene kunne brukes for å gjøre den offentlige skolen et hakk bedre!

7710495[/snapback]

Dersom Danielsen ikke eksisterte, hva hadde skjedd da? jo, det hadde kostet det offentlige mer penger å gi skoletilbud til disse vel 500 elevene som studerer ved Danielsen. Danielsen får støtte fra det offentlige, men ikke like mye som offentlige skoler, og resten av beløpet blir betalt av elevene selv. Resultatet blir da at friskoler som Danielsen sparer skattebetalerene penger hvert år.

Og ja, Danielsen har hatt denne ordningen i 18 år, men elever ved den offentlige skole har hatt muligheten til å ta et utvekslingsår i usa minst like lenge, og helst litt lenger også. entiendes mendez?

Lenke til kommentar
Dersom Danielsen ikke eksisterte, hva hadde skjedd da? jo, det hadde kostet det offentlige mer penger å gi skoletilbud til disse vel 500 elevene som studerer ved Danielsen. Danielsen får støtte fra det offentlige, men ikke like mye som offentlige skoler, og resten av beløpet blir betalt av elevene selv. Resultatet blir da at friskoler som Danielsen sparer skattebetalerene penger hvert år.

Og ja, Danielsen har hatt denne ordningen i 18 år, men elever ved den offentlige skole har hatt muligheten til å ta et utvekslingsår i usa minst like lenge, og helst litt lenger også. entiendes mendez?

7710628[/snapback]

Dette er jo bare tull. Danielsen får like mye støtte som før, de får bare ikke støtte til utenlandsopphold og det skjønner jeg godt at de ikke får. Når du velger å gå på en friskole gjør du det fordi denne skolen skal tilføre deg noe annet som du ikke får gjennom den offentlige skolen.

Når den samme gjengen begynner å klage over at de ikke får penger til å GÅ PÅ EN ANNEN SKOLE enn friskolen de har valgt er noe alvorlig galt med fornuften ...

Lenke til kommentar
Nei, jeg syns ikke staten burde hive penger mot friskoler. De burde heller gjøre den offentlige skolen bedre, så får de som er så glad i friskolene sine betale litt mer.

7706652[/snapback]

Dette er jo diskriminering i praksis. Alle skoler burde få like mye i støtte, akkurat som med barnehager. Om det det samme tilfellet i skolen som i barnehagen så kunne staten spart milliardbeløp på privatisering.

Når det er sagt er jeg motstander mot noen form for forkynning i skolen. Det hører ikke hjemme der.

Men saken er nå den at privatskoler også brukes av de med lite penger. Foreldrene og elevene får finne den skolen man finner best og de bør ikke forskjellsbehandles når det kommer til økonomisk støtte.

Et barn i privat skole er ikke mindre verdt enn et barn i offentlig skole.

Lenke til kommentar

7710893[/snapback]

Nei, såklart ikke!

Det jeg mener er jo at hvis man ikke man bruke tilbudet man får fra det offentlige og må gå på sin egen skole, i dette tilfelle, en kristen skole etter hva jeg har forstått, så burde man ikke gi like mye til de. Ikke fordi noen er mindre verdt, men vil man absolutt ikke bruke tilbudet man får fra det offentlige er det vel ikke så rart at man må betale noen kroner?

Lenke til kommentar

7710628[/snapback]

Dette er jo bare tull. Danielsen får like mye støtte som før, de får bare ikke støtte til utenlandsopphold og det skjønner jeg godt at de ikke får. Når du velger å gå på en friskole gjør du det fordi denne skolen skal tilføre deg noe annet som du ikke får gjennom den offentlige skolen.

Når den samme gjengen begynner å klage over at de ikke får penger til å GÅ PÅ EN ANNEN SKOLE enn friskolen de har valgt er noe alvorlig galt med fornuften ...

7710705[/snapback]

Danielsen får like mye støtte per elev som de har fått tidligere..Dette beløpet ligger på ca 85% av det koster å ha en elev i videregående skole. Det er ikke det vi diskuterer. Det vi diskuterer er hvorfor elever ved Danielsen ikke får støtte til å gå på skole i USA, mens elever ved offentlig skole får støtte. Det blir helt feil å si at siden elevene har valgt å gå på Danielsen, og derfor ikke fortjener støtte ved et utenlandsopphold. Dersom du har gjor det bra på ungdomsskolen, så fikk vel du også velge hvilken skole du ville gå på, og hvilken linje. Betyr det dermed at du mister retten til støtte ved et utenlandsopphold?

Endret av Guero
Lenke til kommentar

7710893[/snapback]

Nei, såklart ikke!

Det jeg mener er jo at hvis man ikke man bruke tilbudet man får fra det offentlige og må gå på sin egen skole, i dette tilfelle, en kristen skole etter hva jeg har forstått, så burde man ikke gi like mye til de. Ikke fordi noen er mindre verdt, men vil man absolutt ikke bruke tilbudet man får fra det offentlige er det vel ikke så rart at man må betale noen kroner?

7710924[/snapback]

Om barnet er i en privat skole eller offentlig bør nå være likegyldig til støtte eller ikke. Det blir jo banalt om ungen blir flyttet til den offentlige skolen så er barnet verdig støtten, men ikke hvis barnet blir værende i den private.

Barna bør nå være berettiget til lik støtte uavhengig av om det er privat eller offentlig skole.

Nå syntes jeg private skoler har litt for frie tøyler innen religion (man kan ha rene forkynnende skoler) og at rammene bør strammes inn for å kunne få støtte, men uansett så er rammene som de er og da bør ikke ordene "offentlig" og "privat" ha noe å si for om man skal få støtte eller ikke. Det er en uheldig forskjellsbehandling og barna på private skoler kan med rette føle seg mindre verdsatt av det offentlige.

Lenke til kommentar

Veldig mange idrettsfolk som går på Danielsen og. Det er ikke en kristen skole a la Levende Ord sin. Sikker på at 70% av de som går på skolen er ikke kristen uten at jeg har dokumentasjon på dette, bygger det på mine erfaringer med de som har gått på skolen. Bare for å få det avklart.

Lenke til kommentar
Veldig mange idrettsfolk som går på Danielsen og. Det er ikke en kristen skole a la Levende Ord sin. Sikker på at 70% av de som går på skolen er ikke kristen uten at jeg har dokumentasjon på dette, bygger det på mine erfaringer med de som har gått på skolen. Bare for å få det avklart.

7712518[/snapback]

Det har ingenting med saken å gjøre. Det er en kristen skole, og forkynner. Da spiller det liten rolle om elevene er kristne - skolen er kristen og drevet av kristne.

Lenke til kommentar

7712518[/snapback]

Det har ingenting med saken å gjøre. Det er en kristen skole, og forkynner. Da spiller det liten rolle om elevene er kristne - skolen er kristen og drevet av kristne.

7712665[/snapback]

Vel, jeg personlig, som ikke-kristen, ville foretrukket KVT, Danielsen eller en lignende skole i privat regi i stedet for en sosialisme-forkynnende offentlig skole, slik alternativet er i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...