Honey Badger Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Som emnet sier trenger jeg innføring i nyeste hardware til pc. Velger å plassere emnet her, for jeg vurderer å kjøpe meg ny pc. Har stort sett brukt og holde meg nokså oppdatert, men jeg har ikke gjort det i løpet av det siste året (har vært travelt opptatt med WoW ). Skjermkort Har alltid holdt meg nokså oppdatert innen Ati, men i den nyeste serien er jeg ikke helt sikker på kapasiteten til kortene. Mulig å gi meg 3dmarks? Innen Nvidia er jeg rett og slett et brød. Har ikke peiling på disse, men hadde vært fint om noen kunne fortelle meg litt om dem. Prosessorer Har hørt om de revelusjonerende Intel Core-prosessorene, men vet ikke særlig mye om dem. Amd sine prosessorer er som med Nvidia's skjermkort for meg. Hadde vært fint å vite litt mer om dem. Innen prosessorer hadde det vært fint om dere kunne sammenligne med Intel Pentium siden det er det jeg har hatt mest med å gjøre. Ram Her har jeg aldri vært noe geni. Hva er f. eks. forskjellen på DDR2 PC4200, DDR2 PC9600 og DDR-DIMM PC3200? HD, hovedkort, kabinett, strømforsyning og annet Her er det vel ikke så mye å vite Hadde vært fint å få noen gode og omfattende svar *EDIT* Tror ikke den skulle vært postet i underforumet for SFF-barebones og stue-pc. Siden jeg er interessert i deler til gaming-pc. Endret 10. januar 2007 av Petttersmart Lenke til kommentar
Mark Magnus Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) nvidia, eller rettere sagt 3dfx, kom med et nytt skjermkort som heter voodoo II for ikke så lenge siden. det er helt rått. og hvis du kobler sammen to stykker i SLI så kan du spille quake II akselerert i 1024x768! lyskjeglene BEVEGER SEG LANGS MED RAKETTEN. sånt noe kunne de ikke for noen tiår siden, selv med klodens raskeste maskiner. men pass på å kjøp et greit 2d skjermkort i tillegg da voodoo kun tar for seg 3d akselerasjon i direct3d,minigl og glide. du har grei kjennskap til ati kort og de har mange bra skjermkort du kan parre med 3dfx. f.eks 3d rage II+ (ikke la navnet lure deg, det kjører 2d også). hope this helps Endret 13. januar 2007 av Mark Magnus Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 det hippeste sjermkortet er Nvidia 8800GTX nå, men snakk til at ATI kommer med R600 nå. det beste innen cpu nå er vel den 4 kjernede cpu en Intel QX6700 på 2.66Ghz beste 2Kjernede er vel Intel E6600 eller E6700, har hørt at E6600 klokker mye bedre en E6700 men vet ikke. forskjellen på DDRog DDR2 er at ddr2 er raskere. hvis man skal klokke så spiller ram ganske stor rolle, siden de bestemer hvor langt man kan klokke. hvis noe er galt RETT MEG Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) Takk for fine svar. Men angående den 4 kjernede cpu'en Inten QX6700 2.66GHz... tilsvarer det da en prosessor på 10.64Ghz? Hvis dere skjønner hva jeg mener... Og om ram: hva vil tallet bak DDR eller DDR2 si? Endret 13. januar 2007 av Petttersmart Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) nei den tilsverer ike en på 10Ghz nei men den arbeider raskere. si atdet er 4 folk som jobber, da går det fortere unne skjønner? edit: Og om ram: hva vil tallet bak DDR eller DDR2 si? hva mente du? Endret 13. januar 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Eksempel: DDR2 PC4200 og DDR2 PC9600? Endret 14. januar 2007 av Petttersmart Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 si atdet er 4 folk som jobber, da går det fortere unne tongue.gif skjønner? Dersom fire personer jobber med en ting går det fire ganger raskere. 2.66x4=10.64 Så, nei. Egentlig ikke. Kunne du prøve å være litt mer presis? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) oki når 4 stykk arbeder går det fortere, 4 dobbel blir det men den har fortsatt 2.66 la oss si at det er 4 gutter som skal grave en grøft på 7meter(kommer på samme) så går det raskere en at 1 gjør det. skjønner nå? 500 og noen Mhz på hver kjerne blir det da. men jeg kan ike så mye om de, men det er min mening om det Endret 14. januar 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå