Gå til innhold

WoW: tid og fremdrift?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg startet hardt ut med WoW da det kom, og forelsket meg veldig i spillet. Etter noen uker dabbet dog dette av siden det tok så mye tid, og etter det har jeg ikke fornyet mitt ab. spesielt often, og stort sett spilt svært lite.

Men med Burcning Crusade rundt hjørnet, og mye oppstyr rundt spillet har jeg lyst til å fyre oppunder igjen. :dribble:

Men jeg har et spørsmål. Maksimal tid for meg pr. uke er mellom seks og tolv timer grunnet jobb og annet ansvar. Jeg sitter hele tiden med en følelse av at dette i praksis vil gi svært liten fremdrift i spillet, og at jeg aldri vil kunne få en karakter opp på et rimelig nivå, og at de andre i guildene trolig for drar ifra. I WoW føler jeg at det er progresjon + det sosiale som er den store gulroten, og at lite tid gjør at det er lite å hente i Azeroth (eller Outland).

Ikke at 100,- kr er så himla mye for å teste dette, men det hadde vært interessant å høre hvor langt dere tenker man kommer med rundt seks-tolv timer pr. uke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
spill og kos deg, masse gøy på lav lvls oxo, og du vil lvl etterhvert

7692602[/snapback]

Du kan enkelt nå level 60 med så "lite" tid, bare du bruker tiden godt og ikke bare løper rundt og ikke gjør noe spesielt ;)

Prøv Jame's leveling guide fra wow-pro.com

7692624[/snapback]

Tror desverre han vil tenke det går for seint, og derfor ikke gidde lvl'e videre. Har du spilt litt før, og bruker en guide, bør du klare dinge 60 på under 10 days /played. Så kan du jo selv regne ut hvor lang tid dette vil ta ;)

Lenke til kommentar

Er vel bare å spille og kose seg. Regner med at du ikke er seksten. Er litt i den samme situasjoen selv har ikke all tid i verden til å spille grunnet jobb og annet ansvar som du kaller det. Poenget er vel kanskje å finne noen å spille sammen med som spiller likt det. Da kan det være hyggelig allikevel...

Lenke til kommentar
Heisann!  Jeg startet hardt ut med WoW da det kom, og forelsket meg veldig i spillet.  Etter noen uker dabbet dog dette av siden det tok så mye tid, og etter det har jeg ikke fornyet mitt ab. spesielt often, og stort sett spilt svært lite.

Men med Burcning Crusade rundt hjørnet, og mye oppstyr rundt spillet har jeg lyst til å fyre oppunder igjen.  :dribble:

Men jeg har et spørsmål.  Maksimal tid for meg pr. uke er mellom seks og tolv timer grunnet jobb og annet ansvar.  Jeg sitter hele tiden med en følelse av at dette i praksis vil gi svært liten fremdrift i spillet, og at jeg aldri vil kunne få en karakter opp på et rimelig nivå, og at de andre i guildene trolig for drar ifra.  I WoW føler jeg at det er progresjon + det sosiale som er den store gulroten, og at lite tid gjør at det er lite å hente i Azeroth (eller Outland).

Ikke at 100,- kr er så himla mye for å teste dette, men det hadde vært interessant å høre hvor langt dere tenker man kommer med rundt seks-tolv timer pr. uke.  :)

7692208[/snapback]

Imho er det ikke på 60 ting skjer. Jeg koser meg på 29 med min hunter alt og spiller bg sånn rundt 6-10 timer i uka. Svært liten kø med cross-bg gjør at dette er en veldig artig måte å utnytte wow på.

Then again, du går glipp av veldig mye content.

For å komme opp på 60 må du vel ha rundt 10-15 døgn(!) played (altså drøye 300 timer) og det er et snilt estimat med casual spilling. Opp til 70 igjen skal ryktene ha det til er omtrent som 1-> 60, så da snakker du minst 20 døgn opp til 70, deretter kommer endgame, og da ryker nok det meste av jobb og annet ansvar hehe..

Så med din spilletid må du regne med et år for å komme opp på 70.. Minst.

Lenke til kommentar

Takk for svar og lenker her! Det er forøvrig gøy å se at man regner rundt 300 timer playtime for lv. 60, noe som er bortimot to månedsverk. :hmm:

Ramler nok utpå igjen; det er sant nok at det var gøy på de lave nivåene oxo... men det er da alltid denne trangen til å klatre til topps... huff, Blizzard har laget litt av ett spill her må jeg si. Hardt å like spill... noen ganger lurer jeg på hvordan ting hadde vært om'en far ikke hadde kjøp den NES'n.. *sukk* :p

Lenke til kommentar

Skal jo si at wow er rimelig enkelt med tanke på lvl grinden i spillet...

for å si det sånn lvl 1-70 i spill som f.eks Lineage2 tar deg , tja, drøyt et år hvis du starter fra scratch og ikke cheater (ebayer cash)

mens hvis du tar i litt i grindinga i wow så er det ikke no problem å få en character fra 1-60 på 10days /played

Endret av Darkey
Lenke til kommentar

End-game content er etter hve jeg føler 5% av wow. Man kan oppleve det meste solo og med pugs. Og man biter godt inn i end-game content om man er med i et middels til dårlig guild. Men er selvsagt ikke med blandt dem beste spillerne med 6-12 timer wow i uken, men man må være fornøyd med den tiden man har. Og jeg vil si at 95% av innholdet i wow får du med den med den tiden du har tilgjengelig. Selvsagt vil du aldri få end-game gear, men det får bare 5% av wow befolkningen uansett.

Lenke til kommentar

Har selv brukt 14 måneder på wow og er ikke kommet lenger en lvl 43 på min main! Men da har jeg også gjort veldig mye annet enn å levle. Er jo så mye annet å finne på enn å bare stå å grinde dagen lang.

Men mulig jeg må få raua litt i gir nå ellers blir det sikkert 2009 får jeg kommer meg til Outland!

(Noen så har et tall på hvor mange % av 1-70 en har fullført på lvl 43?)

Lenke til kommentar
Har selv brukt 14 måneder på wow og er ikke kommet lenger en lvl 43 på min main! Men da har jeg også gjort veldig mye annet enn å levle. Er jo så mye annet å finne på enn å bare stå å grinde dagen lang.

Men mulig jeg må få raua litt i gir nå ellers blir det sikkert 2009 får jeg kommer meg til Outland!

(Noen så har et tall på hvor mange % av 1-70 en har fullført på lvl 43?)

7704632[/snapback]

Umlig å regne på, jo høyere du kommer jo mer xp trenger du, men du får også mer xp per mob/quest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...