SigTill Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Har lest igjennom noen tråder her på hardware.no etter å ha lest følgende artikkel: Asus Pundit P1 AH1 - dinside.no. For min del er denne prisgruppen veldig grei, og siden det ser ut til at den takler HDTV og jeg IKKE skal bruke den til spilling så passer den kanskje? Har likevel ikke funnet noen veldig gode svar på det jeg er på jakt etter. Her er mine kriterier for bruk: 1. Skal stå på stua (dvs tilnærmet lydløs) og kobles til TV (i framtiden HDTV), og dette er primærskjermen 2. Remote Desktopløsning over hjemmenettverk fra bærbar PC for å styre denne, slik at jeg slipper eget tastatur og skjerm 3. Bør kunne sette opp diverse servere (hjemmeside,ftp++) som kan stå å kjøre kontinuerlig 4. Må være en god løsning for Remote Desktop slik at det er mulig å "jobbe" på denne over nettverket uten forsinkelser (er det fare for mye forsinkelser?). 5. Med å jobbe mener jeg IKKE spilling, men websurfing,e-post,tekstbehandling,mp3-spilling,programmering (java++) og jobbe opp mot de installerte serverene. Vil dinside-forslaget være et godt forslag til dette? Vil gjerne ha tilbakemelding også fra de som allerede har en slik PC. Er det noe annet jeg burde tenke på? Takker for alle svar, og skal legge inn hva jeg kommer fram til i tråden her - og hvilken løsning som blir kjøpt tilslutt slik at andre kan nyte godt av det også. Mvh SigTill. Lenke til kommentar
SigTill Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Ser at jeg bør ha mer enn 512mb ram, så vil gjerne sette inn maks ram (2GB), gode forslag til hvilken RAM mottas med takk. Som de skriver i artikkelen så er AH2-modellen ett bedre valg, noen som vil sette opp et godt forslag med denne? Bør ha 2GB RAM og over 80GB HD. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 1 gb holder vel det. Så kjøper du en 250gb samsung til 620 fra pcutstyr. Lenke til kommentar
SigTill Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Har fått forslag til en oppgradering av pcen fra mamoz.no, med følgende komponenter: Samsung Spunpoint P120S 250GB SATA2 - 695,- Kingston Technology 1024MB 667MHZ DDR2 Dimm - 1095,- Amd Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz socket AM2 - 1350,- Asustek Computer Pundit AH2 ID1 AM2 - 1595,- Nec DVD-Brenner AD-5170 ide black - 350,- Totalt: 5085,- 1. Hvordan er denne konfigurasjonen opp mot dinside sin? 2. Trenger jeg en annen versjon av winxp for å bruke denne? 3. Er det noen fordeler med to kjerner når jeg skal bruke maskinen som mediacenterpc + vanlig pc over remote desktop (Java-programmering, server, e-post, mail etc) ? Takker for alle gode svar Mvh SigTill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå