Gå til innhold

SATA disken min vises ikke i bios (Asus p5b)

Svein_Erik

Anbefalte innlegg

Jeg har problem med at jeg finner ikke harddisken jeg nettop har kjøpt: Seagate 250gb SATA2 disk på mitt system.

Systemet er:

Asus P5B hovedkort

Core duo prosessor

1 gig minne

Jeg har koblet til SATA disken, koblet fra min gamle IDE disk. Men når jeg booter og går inn i BIOS, står det bare Not Detected på alle 4 SATA slotter.

Er det noen som vet om jeg må stille på noe spesielt for at den skal finne disken?

Må jeg lage til en floppy disk med drivere eller noe sånt? Jeg har ikke floppy, men dette kan vel evnt. lages på en usb disk eller cd kanskje?

Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle kabler står riktig (trippelsjekket).

Disken er iskald etter 15 minutt med strømmen på..blir den ikke "slått på" før kontrolleren initialiserer den?

Kan det være at jeg må inn med drivere? ..Det er jo et nytt kort, så skulle vel tro at det er innebygd..

Er det noen som har Asus p5b som kan si meg hvordan bios innstillingene skal være?

Lenke til kommentar

Og du bruker en av de fire som tilhører ICH8 og ikke Jmicron? Hvis du ikke har oppdatert til nyeste BIOS, ville jeg gjort det. Makan til uferdig BIOS har jeg ikke vært borti. Jeg holdt på å anbefale at du gjør det fra windows :blush: , men du kan bruke EZ <alt+F2> når POST starter fra en diskett. Har du ikke diskettstasjon skal det gå an å bruke en USB-stick.

Link til ASUS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...