Kaptein Snus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Har en oppgave på skolen, som skal leveres på mandag. Men av personlige årsaker så kan jeg ikke være på skolen de neste dagene. Det er ett punkt på oppgaven jeg ikke finner svaret på. Punktet lyder som følger: Hva kan være årsaken til at et område er tett/tynt befolket? Jeg tror læreren snakker om på verdensbasis. F.eks Hvorfor bor det så mange i Kina i forhold til andre land osv. Noe dere lurer på om oppgaven så bare spør! Vil gjerne ha noen svar, da jeg sliter litt Takk! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Se på det slik: Tett befolkning er enten på grunn av at folk flytter dit og/eller at folk formerer seg hyppig. Tynn befolkning er på sin side fordi folk flyttet fra stedet og/eller fordi ingen vil flytte inn dit. Finn grunner til at folk vil flytte til og grunner til å flytte fra et sted, grunner til hyppig formering og hvorfor noen steder ikke er så fristende å flytte til. Til slutt prøver du å diskutere hvilken/hvilke av de fire årsakene som er den/de viktigste. Endret 10. januar 2007 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Ok, Takk skal du ha! Problemet er bare at jeg er ikke så god i geografi, så jeg vet liksom ikke hva som gjør land aktraktive for folk Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Ressurser og arbeidsplasser osv er jo en viktig grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå