Gå til innhold

Problem med gjenopprettingsdisker fra Toshiba

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som akkurat har kjøpt seg nye bærbar Toshibamaskin, så jeg skulle hjelpe henne med å dele harddisken i to for å ha windows på den ene partisjonen og hennes filer på den andre for å forenkle vedlikeholdet. Jeg har bare brukt bootbare XP-cder tidligere og var derfor litt usikker på hvordan det ville fungere med å bruke gjenopprettingsCDene som fulgte med maskinen hennes til denne jobben.

Til å begynne med gikk det ganske greit, jeg satte inn første CD og valgte størrelse på windowspartisjonen. Så skulle den gjøre resten på egenhånd. Det fungerte jo forsåvidt greit, men windows fant bare den partisjonen som jeg hadde installert windows på. Det vil si at de resterende 100GB med diskplass var usynlige for windows. Noen som kan si meg hvordan jeg får frem resten av harddisken hennes som en egen partisjon.

Vet ikke om det ble litt uklart, men all hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du først fått windows opp å gå, så gjør du bare resten ifra windows.

Høyreklikk på min datamaskin og velg behandle. Så velger du lagringsplass og Diskbehandling. Her kan du opprette partisjoner i hytt og pine alt etter hvordan du vil ha det.

Sånn som jeg har tolket forklaringa di, så har du foreløpig kun en partisjon, nemlig den windows er installert på.

Lenke til kommentar
Har du først fått windows opp å gå, så gjør du bare resten ifra windows.

Høyreklikk på min datamaskin og velg behandle. Så velger du lagringsplass og Diskbehandling. Her kan du opprette partisjoner i hytt og pine alt etter hvordan du vil ha det.

Sånn som jeg har tolket forklaringa di, så har du foreløpig kun en partisjon, nemlig den windows er installert på.

7699379[/snapback]

Nei, tuller du? Så simpelt at jeg ikke sjekket engang:( Vel det var kvelden før jeg skulle reise avgårde og var litt stressa om det kan unnskylde. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...