Fragletrollet Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei jeg har akkuratt solgt de fleste av de gamle delene mine og trenger nå å kjøpe nye. Tenkte da å gå for et intel system (for første gang) siden jeg ser at de har bedre ytelse. Her er hva jeg har sett på til nå: C2D E6600 - 2600,- OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2 Dual Channel 2 GB - 2250,- Tenker litt på Asus P5B (deluxe?) P965 men er veldig usikker her... Er meget usikker på hvilket hovedkort jeg skal velge, rammen er jeg heller ikke helt sikker på. Men jeg er ganske sikker på at jeg bør kjøpe en E6600. Har et vannkjølingssystem som jeg skal montere på kortet og har veldig lyst til å treffe 4ghz. Jeg har disponibelt rundt 6250kr. Jeg kan godt stekke meg litt over men da skal det være gode grunner til det... Forøverig skal systemet parres med dette: 7900gt - skal oppgradere når prisene blir lavere og jeg har mere penger. Hiper TypeR 530W 1 hdd og cdrom Håper noen har lyst/tid til å hjelpe meg Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei, sikter du mot 4G med en E6600 må du nok ha et HK med P965 brikkesett, eller i680 eller RD600 - du kan glemme 975 brikkesettet. Hadde jeg skulle bygget et C2D system i dag hadde jeg nok valgt en E6300, brukt pengene jeg sparte på denne og lagt inn i skikkelig RAM (8500+), samt ventet til RD600 brikkesettet var i salg. mvh r.- Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Takk, har vurdet 6300 men kommet fram til at jeg heller vil satse på 6600 pga mer cashe og høyere multiplyer. Angående hovedkort: Regner med at P965 kort er det beste å gå for i skrivende stund for overklokking? Har egentlig ikke tid til å vente på RD600 fordi jeg har solgt den gamle pcen min og da er jeg uten pc til jeg får kjøpt ny... Er det noen forskjell når det kommer til overklokking på P5B, P5B-E og P5B deluxe? Er det et slikt koprt jeg bør gå for hvis man vil holde seg under 2000,- for kortet? Angående ram: Corsair dominator PC6400 er bare 50kr dyrere enn OCZ DDR2 PC2-6400 Gold GX XTC Rev 2 Dual. Vil corsair brikkene være et bedre valg? Tror dere Corsair brikkene klokker til DDR 900 hvis man seenker timings til CL5? Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå