lindei Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har installert trådløst nett hjemme. Hovedmaskinen er koblet til nett med netgear wgr 614 v6 ruter, og det funker fint. Har brukt wep som sikkerhet hvor jeg førte inn en passphrase, som igjen resulterte i 4 såkalte keys. Så skal jeg da få min bærbare påkoblet dette trådløse nettverket. Det gikk jo fint det trodde jeg. Maskinen fant det trådløse nettverket. Jeg var usikker på hvilken av nøklene jeg skulle legge inn, men la inn den første tror jeg. Klarte i alle fall å koble meg på nettverket mitt og fikk surfet litt på internett, men så blir jeg koblet fra. Er det noen som har peiling på dette og kan hjelpe meg? Det meste av dette er temmelig nytt for meg, så ta det gjerne i dummies versjonen Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 jeg har akkurat det samme problemet med min nesten 2 uker gamle asus bærebar pc..noen dager kan den være på hele tiden, men noen dager kan den hoppe ut mange ganger. det løser seg for meg når jeg skrur av og på maskina det står at jeg har signaler(noen ganger har jeg ikke det), men internet funker ikke. jeg har oppdatert driverne til wlan kortet, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hmmm, kanskje det kan hjelpe å sette dhcp-lease time til "forever" hvis det finnes innstillinger for det i ruteren. Kort fortalt: Lease-time er tiden en PC/klient har "lov" å bruke den gitte IP-adressen i nettverket. Det er en tidsbegrensning der fordi en bruker ikke skal kunne eie en IP-adresse så lenge den vil. Med mindre du ikke skal ha et par hundre klienter koblet til samtidig, kan du trygt sette denne til "forever". Lenke til kommentar
Åsen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 tror ikke det som er problemet fordi den stasjonære pcen har nett hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå