Gå til innhold

Liten portabel bærbar til 13 750?

Aleks 2.

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en bærbar og ønsker tips om hva jeg trenger i forhold til bruken jeg har i dag.

Pris: Max 13750.

Bruk: Internett, mail, Messenger, Office-programmer, AutoCAD, musikk, film og Football Manager :D . Også må jeg kunne logge meg på PCen på jobben, vet ikke om det er krevende for maskinen.

Krav: Ønsker en liten portabel PC med god batterikapasitet. Skjermen kan være mellom 12 og 14 tommer. Minne bør være 1GB. Skjermminne bør være 256MB. WLAN. Port for ekstra skjerm. Windows Vista Ready...

Bonus: Bluetooth, firewire eller mange USB-porter.

Jeg er åpen for forslag for min eneste erfaring er en snart fire år gammel Fujitsu-Siemens med STASJONÆR prosessor. Den PCen er ikke særlig lett, viften går hele tiden og har en batterikapasitet på 5-15 min. :thumbdown:

Endret av RoXY the Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.multicom.no/SystemConfigurator....102%3bfl%3a1701 ville valgt T5600-cpu, 2 gb minne, 120 gb hdd og evt windows hvis du trenger det. Du kan fjerne blåtann å få den litt rimeligere om det heller ikke trengs. Den kommer da på ca 13000,- bra ytelse, stillegående, god byggekvalitet og batteriet varer opptil 4 timer.

7696279[/snapback]

Takk for svar :)

Her var det mye for pengene! Har også blitt tipset om MacBook, men vet ikke om jeg tør å forlate PC verden...

Hva betyr det at minne på skjermkortet til Multinote maskina er "dedikert"?

Jeg har aldri hørt om Multinote før. Er det et bra merke?

Endret av RoXY the Man
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg en bærbar og ønsker tips om hva jeg trenger i forhold til bruken jeg har i dag.

Pris: Max 13750.

Bruk: Internett, mail, Messenger, Office-programmer, AutoCAD, musikk, film og Football Manager :D . Også må jeg kunne logge meg på PCen på jobben, vet ikke om det er krevende for maskinen.

Krav: Ønsker en liten portabel PC med god batterikapasitet. Skjermen kan være mellom 12 og 14 tommer. Minne bør være 1GB. Skjermminne bør være 256MB. WLAN. Port for ekstra skjerm. Windows Vista Ready...

Bonus: Bluetooth, firewire eller mange USB-porter.

Jeg er åpen for forslag for min eneste erfaring er en snart fire år gammel Fujitsu-Siemens med STASJONÆR prosessor. Den PCen er ikke særlig lett, viften går hele tiden og har en batterikapasitet på 5-15 min. :thumbdown:

7691483[/snapback]

Når du sier AutoCad, hva legger du i det. Hvor avansert AutoCad driver du med?

Lenke til kommentar
http://www.multicom.no/SystemConfigurator....102%3bfl%3a1701 ville valgt T5600-cpu, 2 gb minne, 120 gb hdd og evt windows hvis du trenger det. Du kan fjerne blåtann å få den litt rimeligere om det heller ikke trengs. Den kommer da på ca 13000,- bra ytelse, stillegående, god byggekvalitet og batteriet varer opptil 4 timer.

7696279[/snapback]

Takk for svar :)

Her var det mye for pengene! Har også blitt tipset om MacBook, men vet ikke om jeg tør å forlate PC verden...

Hva betyr det at minne på skjermkortet til Multinote maskina er "dedikert"?

Jeg har aldri hørt om Multinote før. Er det et bra merke?

7696984[/snapback]

Multinote er bare multicoms egen branding, maskina heter egentlig compal. Compal er en av de som leverer pcer til bl.a dell som igjen brander dem, så du trenger ikke være skeptisk til merket ;)

Lenke til kommentar

7697229[/snapback]

Der blir i første rekke kun enkel 2D tegning. 3D tegningen gjør jeg på jobben. Har også mulighet for å fjernstyre PCen på jobben hjemmefra, da kreves det kanskje mindre av hjemmePCen..?

Lenke til kommentar

7697229[/snapback]

Der blir i første rekke kun enkel 2D tegning. 3D tegningen gjør jeg på jobben. Har også mulighet for å fjernstyre PCen på jobben hjemmefra, da kreves det kanskje mindre av hjemmePCen..?

7697532[/snapback]

Regner med det skal gå bra, velger du multinoten får du uansett et relativt bra skjermkort som holder bra til autocad sammenlignet med f.eks integrerte løsninger.

Lenke til kommentar

Fant en Dell XPS med følgende spek:

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) redigere

LCD 12.1" WXGA (1280 X 800)

MINNE 1024 MB 533 MHz tokanals-DDR2 SDRAM (2x512)

HARDDISK 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

OPTISK(E) STASJON(ER) 8X DVD+/-RW drive

GRAFIKKORT 256MB NVIDIA®GeForce™ Go 7400 TurboCache

PRIMÆRBATTERI Primary 9-cell 80WHr Li-Ion Battary

TRÅDLØS TILKOBLING Dell Wireless 1500 Draft 802.11n Dual-Band Wireless Mini-Card, for Core 2 Processors

til den nette sum av 13730,- Eneste den mangler er blåtann, men det kan jeg kjøpe i tillegg.

Er det noen som har erfaringer (positive/negative) med Dell XPS?

Lenke til kommentar

Intel® Core™ 2 Duo Processor T5500 (1.66 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB) redigere

TRÅDLØS TILKOBLING  Dell Wireless 1500 Draft 802.11n Dual-Band Wireless Mini-Card, for Core 2 Processors

til den nette sum av 13730,-  Eneste den mangler er blåtann, men det kan jeg kjøpe i tillegg.

7698228[/snapback]

Ja, fin den, slappere grafikk-kort men ellers bra pc!

Lenke til kommentar

TRÅDLØS TILKOBLING  Dell Wireless 1500 Draft 802.11n Dual-Band Wireless Mini-Card, for Core 2 Processors

til den nette sum av 13730,-  Eneste den mangler er blåtann, men det kan jeg kjøpe i tillegg.

7698228[/snapback]

7698311[/snapback]

Ja, jeg ser at den er en av de "dårligste" grafikkortene til Nvidia, men det er vel noe jeg må regne med siden jeg ønsker en så liten skjerm.

Er det forresten noen som angrer på at de kjøpte PC med så liten skjerm som 12,1?

Lenke til kommentar

7698228[/snapback]

7698311[/snapback]

Ja, jeg ser at den er en av de "dårligste" grafikkortene til Nvidia, men det er vel noe jeg må regne med siden jeg ønsker en så liten skjerm.

Er det forresten noen som angrer på at de kjøpte PC med så liten skjerm som 12,1?

7698393[/snapback]

Ikke jeg, men alt kommer jo an på hva du bruker den til. Jeg drasser med meg den bærbare overalt, og da er det praktisk med 12 tommer.

Du finner i dag ikke 12 tommere med (betydelig) bedre grafikkytelse enn Go7400. Høy grafikkytelse spiser mye strøm fra batteriene og utvikler mye varme. Dette er særlig et problem i små bærbare.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar! Jeg skal vente noen uker før jeg bestiller, så hvis noen kommer over en liten bærbar PC med Dual Core 2 til under 13750,- så er det bare å skrike ut. :)

7705284[/snapback]

Det var en spesiel sum, er det eks mva? For hvis det er det, blir det plutselig mye mer å velge i. :yes:

Lenke til kommentar
Det var en spesiel sum, er det eks mva? For hvis det er det, blir det plutselig mye mer å velge i.  :yes:

7707929[/snapback]

Det er inkl. MVA. PC-ordning gjennom jobben, kan max koste 13750,- :)

Bra link Privat!

Satte opp hva jeg ønsker:

Intel Core 2 Duo T7200 2.0GHz PC667, 4MB

Kingston ValueR DDR2 SO-DIMM 1024MB CL5

Kingston ValueR DDR2 SO-DIMM 1024MB CL5

LG DVD-brenner 8x DVD±RW

Samsung SpinPoint M80 160GB 5400RPM

Intel PRO/Wireless 3945abg PCIe Mini

Barebook S262 12"WXGA m/ 8-cell batteri

Til den nette pris av 13 608,- ;-)

Er det noen som har erfaringer med Komplett Notebook S262 eller Barebook S262 fra MSI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...