Gå til innhold

Får ikke posisjonert skjermen (PC til LCD-tv)

M5Glenn

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten grei stue pc (Asus Pundit) med integrert skjermkort (sis651) som jeg bruker til å se film osv på min nye 37" LCD tv. Saken er at alt funket greit så lenge jeg brukte S-video kabel, men fant omsider ut at jeg ville få bedre bilde ved å bruke DVI utgangen fra Pc'en.

Jeg fikk tak i en DVI til HDMI kabel og koblet opp. Alt gikk som en drøm og jeg fikk et flott bilde. Det eneste er at skjermbildet ligger litt for langt oppe + for langt til venstre. Bilde er i rett skala og jeg har forsøkt forskjellige oppløsninger. Jeg har også instalert SIS sin siste driver.

Det er ingen mulighet til å dra eller justere skjembildet ned til rett plass i driveren... Har også forsøkt eldre versjoner. Så vidt jeg har forstått finnes det heller inget "universal" program som kan gjøre dette.

Noen som har noen tips hvordan jeg kan få orden på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nei, det gjør dessverre ingen forsjell. Bildet er uansett fortsatt for langt opp i det venstre hjørnet.

Har forsøkt noen runder med support fra produsenten av den integrerte grafikk løsningen, SIS. De ba meg oppdatere til siste Bios versjon og deretter legge inn den siste driveren. Men det hjalp heller ikke... :ermm:

Tror dere løsningen kan være å kjøpe et nytt PCI grafikkort med DVI utgang?

Men egentlig burde jo maskinenes egne DVi utgang fungere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...