Gå til innhold

Multicom - Dårlig logistikk eller kundeservice?

Anbefalte innlegg

Jeg la inn en bestilling den 10.desember 2006 på Multicom :

1 Sharkoon minnekortleser

1 Sandisk 2048MB Micro SD Minnekort (SDSDQ-2048-E10M)

Da var prisen på minnebrikken 533,- , men den var ikke på lager som jeg selvsagt var klar over. Den var ikke på lager i stort sett alle nettbutikkene(sikkert pga. samme leverandør).

Antatt lagerdato har siden forandret seg flere ganger inntil den siste datoen som var 06.01.2007. Og riktig nok så har de fleste nettbutikkene fått den inn på denne dato. Det samme har Multicom som nå har 83 stk tilgjengelig, men nå er prisen 655,- .

Ettersom jeg ennå ikke har fått sendingsbekreftelse tok jeg kontakt og fikk til svar at de har fått inn minnebrikke også nå, men til en pris av 655,- og at jeg bestillte til kr. 533,- og de kommer ikke før i neste uke?

Det syns jeg er for dårlig. Det er de samme datoene jeg fikk når jeg bestillte og det er den samme varen jeg får oppgitt når jeg sjekker varen på ordren på kundesiden. Det har vel stort sett vært de samme datoene som Norek/Komplett og de fleste andre webshoper har forholdt seg til( iflg.Prisguiden), og som de fleste nå har fått på lager.

Det er som å stå først i køen, men bli servert sist. Ja, det er veldig irriterende og det blir ikke bedre av at det står 83stk. tilgjengelig på lager. Det føles som de ikke vil sende før prisene har sunket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har en verre situasjon vil jeg si :D

bestilte hjemmekinoannlegg 2.januar, på lager og fikk ordrebekreftelse. noen dager senere var det enda ikke sendt så jeg tok kontakt. ble lovt sending onsdag ( idag). sjekket mail, ingen sending. tok kontakt igjen, neida, skulle bli sendt i morgen.

så får vi se da. nå står det på webbutikken at de ikke har det på lager lenger men.

Eneste som er positivt er at de ga meg 500 kroner avslag på grunn av brydderiet :)

Lenke til kommentar

Kontaktet har jeg gjort og dette var svaret idag:

Hei igjen.

Jeg forstår at det føles rart.  Men vi har flere leversndører og flere priser.  Partiet til den prisen du har bestilt kommer neste uke. Dersom du vil kjøpe til kr. 655,- kan du få denne nå.

Det er iallefall ikke aktuelt å kjøpe til kr. 655,- og ihvertfall ikke fra Multicom. Det er jo flere nettbutikker som er billigere enn dette (t.o.m den børsnoterte nettbutikken som begynner på K og slutter på plett er rimeligere. Og de er vanligvis ikke billigst). Det var jo en grunn til at jeg valgte å legge en bestilling hos Multicom.

Jeg hadde hatt en forståelse hvis det stod 2 minnebrikker på varelisten med ulik pris og leveringsdato og jeg bevisst hadde valgt den som hadde lengst leveringstid fordi den var billigst, men det er ikke tilfellet her. Det var kun ett minnevalg for Sandisk 2GB micro sd ved bestillingsdato. Antatt lagerdato for minnebrikken har som sagt blitt endret flere ganger siden 10. desember 2006. Jeg har hele tiden forholdt meg til lagerdatoen jeg får oppgitt på min ordrebekreftelse på Multicoms kundesider.

Det skal sies at jeg endret min ordre 25. desember med å legge til 1 minnebrikke til, siden de ennå ikke hadde fått inn minnebrikken og prisen var uendret. Slik at jeg nå venter på 1stk minnekortleser og 2 stk SANDISK 2048MB (2GB) Micro SD Secure Digital minnekort (SDSDQ-2048-E10M).

Jeg syns at når de nå har fått inn ett parti tidligere så burde de kunne sende ut varen til de som har bestilt tidlig. Tross alt er det gått over 1 måned siden jeg la inn opprinnelig ordre. Og hvis det er riktig det de sier at de får den inn neste uke, så har jeg ingen forståelse for at de ikke vil sende ut varene nå.

Ville det ikke vært bedre med en fornøyd ny kunde?

Jeg handler mye på nettet i ulike nettbutikker og med gode erfaringer, men dette er dessverre min første bestilling hos Multicom.

Det er ikke at jeg må vente over 1 måned som gjør meg misfornøyd, men det at de ikke vil sende ut når de har fått varen på lager.

Ja, det er like irriterende ennå.

79 stk. tilgjengelig på lager.

Lenke til kommentar

Må være noe av det latterligste jeg har hørt på lenge fra en nettbutikk...

Om det er nøyaktig den samme produktet, så spiller det vel null niks at du får en som de hadde høyere innkjøpspris på? Så lenger det totale antallet de selger til 533,- og til 655,- er det samme taper de ikke en sheit på det...

Som du sier, ville det ikke vært bedre med en fornøyd ny kunde? Som kanskje ville lagt igjen tusenvis av kroner i framtida, både direkte og indirekte gjennom anbefalinger?

Nei, jeg boikottet Multicom etter et tragisk PC-kjøp der så langt tilbake som i 1998... Etter dette har jeg antageligvis kjøpt / påvirket kjøp datautstyr for godt over 300.000 kr når jeg regner med vennene mine og familien min som jeg ofte setter sammen PC'er for... De heldige vinnerne av disse pengene har stort sett vært Komplett, PSData og Netshop. :)

Det føles godt med langsiktig revansje :)

Lenke til kommentar

Den var ny... jeg ler meg nesten skakk. Hva blir det neste? 1 vare, 3 priser/leverandører/datoer oppgitt i nettbutikken? Den dyreste kan man få på dagen, den nest dyreste 1 ukers ventetid og den billigste 2 ukers ventetid? Haha...

Det er forsåvidt ikke noe galt i det om det opplyses på siden, men å drive en butikk på denne måten over tid går bare ikke. Det gjør det ikke akkurat lett å være kunde.

Lenke til kommentar

Ny uke, nye muligheter?

Denne uken skal det skje. Denne uken kommer det etterlengtede partiet inn til Multicom.

Jeg orket rett og slett ikke svare den siste mailen med det latterlige tilbudet om å bestille på nytt til 655kr.

Nå har jeg nettopp logget inn i Multicoms kundesider og hva er det jeg ser?

Det står endelig status "sendt". Har ikke fått noe bekreftelse på mail, men det står da et sporingsnummer der så de har iallefall sendt noe i posten.

Minnebrikkene (Sandisk 2GB microsd) koster nå 563kr og antall tilgjengelig er 51stk ?

Har de virkelig fått inn det "nye" billige partiet? :hmm:

Etter min mening er dette det samme partiet som i helga kostet 598kr og som i forrige uke kostet 655kr og for over 1 måned siden kostet 533kr ?

De som handlet i forrige uke føler seg kanskje litt snytt?

KriFos :

De webshopene du nevner klinger godt i mine ører og vil nok vinne mer penger fra meg i fremtiden også.

En boikott av Multicom er nok ikke meg og jeg har ikke tenkt å fraråde folk fra å handle der heller. Jeg prioriterer først og fremst pris og rask levering. Jeg hadde nok fått en bedre erfaring dersom varen hadde vært på lager ved bestillingstidspunkt, men en dårlig erfaring/kundeservice merkes godt og jeg vil nok tenke meg om flere ganger neste gang Multicom dukker opp.

Vel, nå er det bare å vente på at pakken ankommer og håpe de har pakket riktig.

Lenke til kommentar
Den var ny... jeg ler meg nesten skakk. Hva blir det neste? 1 vare, 3 priser/leverandører/datoer oppgitt i nettbutikken? Den dyreste kan man få på dagen, den nest dyreste 1 ukers ventetid og den billigste 2 ukers ventetid? Haha...
Nå har jeg ingen direkte erfaring med Multicom, men slik fungerer faktisk de fleste sjappene som bruker Webmercs. Flere farer finner man ofte dobbelt i disse butikkene fra to (eller flere) forskjellige leverandører (ofte med et solid sprik i prisen), og varen er aldri i nærheten av butikkens hender før den blir sendt direkte til kunden. Å være 'fleksibel' i et slikt system er noe vanskeligere (men langt fra umulig) for butikken enn i de tilfellene hvor de faktisk har varen fysisk på eget lager. Selv bestiller jeg ingenting som ikke er lagervarer fra disse leverandøspeilene, nettopp på grunn av problemer som dette.
Lenke til kommentar

Fikk du ordrebekreftelse? Hvis ja, så har du en avtale med selger (Multicom) som de plikter å oppfylle. De har i såfall godkjent salget til prisen som er oppgitt. Prisen på produktet er ikke urimelig lavt (19,- hadde vært urimelig lavt, altså en tydelig feil), så du har rett til å få varen til avtalt pris, altså 533,-.

Jeg prøve å lete litt på lovdata for deg (forbrukerloven, kjøpsloven og avtaleloven) for å ha noe konkret å vise til, men har desverre ikke så god tid nå

Lenke til kommentar

Som andre allerede har sagt i denne eller andre tråder

1) En antatt leveringsdag i fremtiden er ikke en endelig leveringsdag til butikken. Det er en forventet/bergenet dato med alle mulige forbehold.

2) En nettbutikk kan få varen inn via forskjellige impåortører til forskjellige vilkår. Den importøren som de har best avtaler med (lavest pris ut) kan ikke alltid levere. Dermed vil samme fysiske vare kunne ligge med forkjellig pris.

3) Varen befinner seg normalt ikke i nettbutikkens eget lager - men hos importøren. Dermed kan ikke nettbutikken sjonglere med en vare fra et parti/leverandør med en vare fra et annet part/leverandør.

4) Pris ved bestilling er normalt bindende. men nettbutikken kan la være å levere, evt levere til ny pris hvis prisen endrer seg når varen er tilgjengelig. Går prisen ned er det ikke noe problem. Dette nyder kjøper alltid fordel av (har ikke hørt om annen håndtering). Er du sikker på at ditt manglende svar på mail fra multicom ikke kunne oppfattes som en aksept på den nye prisen? Ved prisendringer fra forhåndsbestilling kan både nettbutikk og du fri dere fra bestillingen (oppheve kjøpsavtalen), evt si ok til den nye prisen. Husk at heller ikke nettbutikkene kan spå om fremtidig prisutvikling. På dataprodukter blir normalt produktene billigere over tid, men enkelte produktgrupper varierer prisene mer enn besinprisene.

Lenke til kommentar

Ikke overrasket i det hele tatt.. På samme måte som en over meg kjøpte jeg meg en rævva maskin med masse trøbbel gjennom multicom, mener det var i 2001..

Makan til inkompetente og lite kundevennlige mennesker skal man lete lenge etter.. Foruten en uheldig episode innom netshop og en grei handel hos shg og mamoz så har jeg konsekvent handlet hos psdata og komplett..

Nå har vel egentlig sinnet/hatet mitt mot multicom stilnet litt, men jeg lærte "the hard way"..

Min livsfilosofi ved kjøp på nettet er for tiden;

finn en god butikk og hold deg til den, selv om den koster noen kroner mer. Når det kommer til stykket så tjener du på det..

Mine anbefalinger og egne kjøp de siste 5 årene har sikkert generert for mange 100k i datautstyr som multicom aldri fikk ta del i..

Lenke til kommentar

For å kanskje sette et punktum for tråden så kan jeg vel meddele at jeg hentet varene denne uken og til avtalt pris ved bestillingsdato ifjor. Men det var ikke prisen jeg var så frustrert over. I dette tilfellet tok det 5 uker og tro det eller ei så er prisen nå 530kr på Multicom. For å gni det inn litt mer etter en rask sjekk på Prisguiden så er laveste pris nå 459kr!

Prisen på Multicom er nå endret til 466kr. Sikkert fordi Komplett la seg på 479kr. Vel sånn kan det gå etter 5 uker i hardware-verden.

Endret av durian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...