Uberme Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kan dyr på samme måte som menneske bli avslappet eller agresiv av musikk? Har alltid lurt på det Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det tror jeg ja, men det er ikke sikkert dyr vil reagere på samme måte som mennesker (eller andre dyr) ved å høre på et gitt musikkstykke. Anbefaler at du hører på følgende foredrag: Fisken, forskerene og Vivaldi Treffer kanskje ikke helt blink, men er likefullt ganske interessant. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Dyr er i hvertfall var for lyder som kan irritere dem, merker stor forskjell på de to kattene vi har i hus. Den ene stikker med halen mellom beina så snart det kommer litt høy metal på høytalerne, mens den andre virker som den liker det faktisk. Endret 10. januar 2007 av Arrosiach Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hvordan er det med høy musikk for hunder? tåler dem det, eller er det noe dem ikke burde utsettes for? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Vil tro dyr lett blir stresset av høy musikk, hvertfall hvis de ikke er vandt til det. Hunden min er jo redd for alt, og liker absolutt ikke bråk, da stikker hun og legger seg under sengen. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 tenkte bare på forleden dag, hvor foreldra hadde en liten fest, også skulle dem absolutt spille høy musikk (kl. var faen meg 4), og du kan jo tenke deg hvor bikja måtte legge seg... joda, midt i bråket er vel en grunn til at han har fått kallenavnet "kruttlappen"... Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Husker ikke hvor jeg så det, mener det kanskje var på nyhetene. Der var det en eier som stolt viste fram hunden sin som visstnok kunne "synge". Når eieren satt på en bestemt sang, tok hunden til og sang etter mens danset rundt. Så jeg tror hunder og andre firbeinte dyr reagerer til musikk. Musikken kan trigge følelser akkurat på samme måte hos oss mennesker, men ikke på samme nivå. Vi har jo hørt om mennesker som begår selvmord etter en sang (husker ikke hvilken, kanskje best ) noe et dyr ikke er i stand til.. Lenke til kommentar
Beethoven Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg har en veldig spessiell hund. En pianostemmer fortalte meg at han tror det pianolydene skjærer i øra på dem. Men jeg har en hanne i huset som er med meg til pianoet HELE tiden. Han legger deg ved pianoet og legger seg for å sove. Så kan jeg spille etc. og når slike fine partier som er litt høy så uler han mens han ligger å sover, ser ikke ut som han skjønner at han uler selv! Tar jeg bare å slår helt vilt på piano så det blir stygt så går han med engang. Så det er noe spesiellt med kjenne hunden. Tispa ser ikke ut til å bry seg om lydene i det. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg satt en gang på en sang fra en random jule plate da jeg var mindre. Riktig nok var det melodien til jingle bells som ble _bjeffet_. Kan love deg at hunden ble påvirket. Han bjeffa like greit tilbake. Bortsett fra det så har jeg aldri lagt spesielt merke til at dyr har blitt påvirket av musikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå