stclem Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har en liten konkurranse med noen venner der vi får poeng for hver runde. Trenger et program som regner sammen poengene som vi gir hver enkelt, og regner sammen og sorterer slik at den med mest poeng er øverst. Noen som har forslag til hvor jeg kan finne et slikt enkelt program? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Mysql? Da kan du jo bare lage en tabell med navn og poeng. Når man legger til poeng: $navn = $_POST['navn']; $result = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM poeng WHERE navn='$navn'")); $poeng = $_POST['poeng']; $poeng = $poeng + $result['poeng']; $res = mysql_query("UPDATE poeng SET poeng='$poeng' WHERE navn='$navn'"); også vise poeng: echo '<ul>'; while ($res = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM poeng ORDER BY poeng DESC"))) { echo '<li>' . $res['navn'] . ' : ' . $res['poeng'] . '</li>'; } echo '</ul>'; Noe sånt. Men jeg er litt trQtt nå så.. xD Lenke til kommentar
stclem Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Takk for forslag, men tror ikke jeg skjønner hvordan jeg gjør dette. Har ikke veldig peil på mysql, men ha rredigert litt inne i slike databser tidligere, men klarer ikke lage de uten meget detaljert forklaring. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Mysql?Da kan du jo bare lage en tabell med navn og poeng. Når man legger til poeng: $navn = $_POST['navn']; $result = mysql_fetch_assoc(mysql_query("SELECT * FROM poeng WHERE navn='$navn'")); $poeng = $_POST['poeng']; $poeng = $poeng + $result['poeng']; $res = mysql_query("UPDATE poeng SET poeng='$poeng' WHERE navn='$navn'"); echo '</ul>'; Noe sånt. Men jeg er litt trQtt nå så.. xD 7694924[/snapback] Kan man ikke bruke kalkulasjon i update på mySql: $navn = $_POST['navn']; $poeng = $_POST['poeng']; $res = mysql_query(" UPDATE poeng SET poeng = poeng + ".$poeng." WHERE navn = ".$navn); og dermed skippe hele Select-delen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå