axelh Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kjøpte denne bærbare pc'en til skolebruk, surfing og filmer/musikk... Det som irriterer er levetiden på batteriet! Det varer sirka 1 1/2 time... søkte litt på nettet og fant denne siden hvor det står at levetiden er på 4 timer... Lurer derfor på om jeg kan anskaffe meg et batteri med lengre levetid eller kanskje et eksternt batteri (finnes det?)... Det er vel ikke feil på batteriet eller? Mvh, Axel Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 tviler på at en pc med Celeron M-prosessor klarer 4 timer. Denne prosessoren klokker ikke ned på tomgang og kan ikke regne med mer enn maksimalt to timer. Eksternt batteri kan du lage selv ved hjelp av en startbooster til biler sammen med ett strømadapter til din laptop for bruk i bil (startboosteren har sigarettenneruttak). Startboosteren fra Biltema har 18 Ah batteri, noe som er omtrent 3-4 ganger så mye som ett standard bærbar-batteri... Ikke akkurat noen billigløsning, men det er en løsning. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 tviler på at en pc med Celeron M-prosessor klarer 4 timer. Denne prosessoren klokker ikke ned på tomgang og kan ikke regne med mer enn maksimalt to timer. Eksternt batteri kan du lage selv ved hjelp av en startbooster til biler sammen med ett strømadapter til din laptop for bruk i bil (startboosteren har sigarettenneruttak). Startboosteren fra Biltema har 18 Ah batteri, noe som er omtrent 3-4 ganger så mye som ett standard bærbar-batteri... Ikke akkurat noen billigløsning, men det er en løsning. 7691555[/snapback] merkelig at de skriver 4 timer da... så da ville jeg fått 6-8 timer ut av startboosteren? hadde den bare vært mindre 400 er vel ikke så mye med tanke på at batterier gjerne koster rundt 1000,- Axel Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 400 ja men husk at du må ha biladapter til laptopen i tillegg, slikt et koster gjerne fra 5-600 opp mot tusenlappen. Er langt i fra en spesielt portabel løsning, men det fins sikkert brukere som har behov som kan dekkes med akkurat denne løsningen. Noe sånt som ett eksternt batteri til bærbare har jeg i hvertfall aldri vært borti. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 400 ja men husk at du må ha biladapter til laptopen i tillegg, slikt et koster gjerne fra 5-600 opp mot tusenlappen. Er langt i fra en spesielt portabel løsning, men det fins sikkert brukere som har behov som kan dekkes med akkurat denne løsningen. Noe sånt som ett eksternt batteri til bærbare har jeg i hvertfall aldri vært borti. 7693886[/snapback] ok, takk for svar! da har jeg det i bakhodet:) Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå