C0rt3z Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg har en ganske ny DVD/CD-rom. Den fungerer for så vidt fint den, men det er bare et lite irriterende problem. Ca 50% av gangene jeg setter inn en dvd i den så henger maskinen seg. Jeg har ingen anelse om hva problemet kan være. Det skjer selv om jeg ikke har noen andre programmer oppe også. Maskinen: P4 3,06GHz, 1 gig ram, 2 x HDD (160 & 320, IDE & ATA), nVidia 7800 GS 256M, NEC DVD_RW ND-4571A DVD/CD-ROM. Kan problemet ligge i at jeg har en gammel driver? Jeg har ingen anelse. Takk for hjelpen jeg trolig får Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Er det ingen som vet hva problemet kan være? Hvis det er noen der ute som har en idé om hva det kanskje kan være så vil jeg bli takknemmelig om du/dere skriver det til meg:) Lenke til kommentar
kripet Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Er det ingen som vet hva problemet kan være? Hvis det er noen der ute som har en idé om hva det kanskje kan være så vil jeg bli takknemmelig om du/dere skriver det til meg:) 7698722[/snapback] Heisann er dette en internt dvd rom? installert selv? IDE eller sata? om ide hvilke innstillinger er det på spillern CableSelect master eller slave? Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Det er en IDE intern. Jeg vet ikke om det er master eller slave faktisk. Hva burde den stå på? Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 20. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2007 Er det ingen som har noen idé om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Rambodo Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) "Om du har noen som helst anelse om hva som er i veien med PCen din, f.eks. at du ikke får tilgang til DVDer som du setter i maskinen, så har tråden din absolutt ingenting i denne kategorien å gjøre." Stod det i forum reglene for denne kategorien. Men jeg tror at du har et problem med windows. Prøv en repair og hvis det ikke funker ta backup og reinstaler windows xp. Format Install: Denne metoden vil slette alt på Windows disken og legge inn XP på nytt. -- <1> Sett i XP CD'en og restart maskinen. -- <2> Når du ser det står: “Press any key to boot CD” trykker du på hvilken som helst tast for å starte fra XP cd'en. -- <3> Trykk F6 for å installere RAID/SCSI driveren om nødvendig. -- <4> Nå vil du få valget om du vil Installere, reparere eller avslutte. Velg at du vil installere (vanligvis Enter knappen) -- <5> Trykk F8 for å godta lissensavtalen -- <6> Har du partisjonert disken, velger du den øverste partisjonen eller C: partisjonen og velger: Slett valgt partisjon. Har du kun en partisjon velger du bare: Slett valgt partisjon. Bekreft valget (må bekrefte to ganger) -- <7> Velg nå opprett ny partisjon og skriv inn størrelse på disken. Du kan nå gi all ledig plass til C: partisjonen, eller du kan dele opp harddisken. -- <8> Marker C: partisjonen og velg at du vil installere XP -- <9> Velg at du vil formatere med NTFS filsystem (IKKE VELG HURTIG) -- <10> Nå vil Windows formatere disken og laste inn filene. Etterpå vil den restarte. -- <11> Ikke trykk noen tast denne gangen, etter noen sekunder vil installasjonen av XP starte. -- <12> Første dialogboksen som kommer frem er region og språk. Trykk på "Details" marker US keyboard og velg slett. -- <13> I neste dialogboks skriver du inn navn. Ditt fornavn er ner enn bra nok. -- <14> Neste dialogboks skriver du inn produktnøkkelen -- <15> I dialogboksen som dukker opp nestegang skal du skrive inn datamaskinnavn og administratorpassord. Anbefaler at du lar datamaskinnavnet stå slik maskinen anbefaler. ønskes ikke administratorpassord lar du disse feltene stå blank. -- <16> Neste dialogboks er tidssonen. Bla ned og velg riktig tidssone. -- <17> Neste er nettverskinstillinger. Er sterkt anbefalt at du lar denne stå på "Typical settings" -- <18> Om maskinen din ikke er i en "Workgroup" eller domene kan du la denne dialogboksen stå som den er. -- <19> Nå vil maskinen starte på nytt for siste gang under installasjonen. Ikke trykk noen tast, men la maskinen starte opp. -- <20> Følg "hjelperen" gjør dine valg, og du er ferdig. Repair Install: Denne metoden vil legge inn Windowsfilene på nytt, men lar personlige innstillinger være inntakt. -- <1> Sett i XP CD'en og restart maskinen. -- <2> Når du ser det står: “Press any key to boot CD” trykker du på hvilken som helst tast for å starte fra XP cd'en. -- <3> Trykk F6 for å installere RAID/SCSI driveren om nødvendig. -- <4> Nå vil du få valget om du vil Installere, reparere eller avslutte. Velg at du vil installere (vanligvis Enter knappen) -- <5> Trykk F8 for å godta lissensavtalen -- <6> Har du partisjonert disken, velger du den øverste partisjonen eller C: partisjonen og velger: Repair Windows -- <7> Nå vil Windows laste inn filene. Etterpå vil den restarte. -- <8> Ikke trykk noen tast denne gangen, etter noen sekunder vil installasjonen av XP starte. -- <9> Første dialogboksen som kommer frem er region og språk. Trykk på "Details" marker US keyboard og velg slett. -- <10> I neste dialogboks skriver du inn navn. Ditt fornavn er ner enn bra nok. -- <11> Neste dialogboks skriver du inn produktnøkkelen -- <12> I dialogboksen som dukker opp nestegang skal du skrive inn datamaskinnavn og administratorpassord. Anbefaler at du lar datamaskinnavnet stå slik maskinen anbefaler. ønskes ikke administratorpassord lar du disse feltene stå blank. -- <13> Neste dialogboks er tidssonen. Bla ned og velg riktig tidssone. -- <14> Neste er nettverskinstillinger. Er sterkt anbefalt at du lar denne stå på "Typical settings" -- <15> Om maskinen din ikke er i en "Workgroup" eller domene kan du la denne dialogboksen stå som den er. -- <16> Nå vil maskinen starte på nytt for siste gang under installasjonen. Ikke trykk noen tast, men la maskinen starte opp. -- <17> Følg "hjelperen" gjør dine valg, og du er ferdig. Endret 20. januar 2007 av Rambodo Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Rambodo: du trenger vel ikke spamme alle poster der folk har problemer med denne Windows installoppskriften din? Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 haha. enig. herregud. greit du er stolt av den, men den hjelper ikke noe her. Lenke til kommentar
Rambodo Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Får vel legge til at jeg har hatt samme problem Har ikke hatt noe problemer etter at jeg reinstalerte xD. EDIT: Siden du sikkert ikke har lyst til å reinstalere, Tror jeg at du finner drivere her: - http://www.nec.se/ - Klikk på Support som står øverst på siden - Klikk på Drivrutiner och firmware - Velg din DVD enhet i listen under Drivrutiner/Firmware DVD Lykke til. Hva er vitsen med at to stykker skal Bumpe/spamme en tråd om akkurat det samme? Hvis det ikke kan hjelpe trådstarter? Endret 20. januar 2007 av Rambodo Lenke til kommentar
Privat Skrevet 20. januar 2007 Del Skrevet 20. januar 2007 Vet ikke hvordan HK du har? Hvis du har J-micron kontroller! så har disse problemer med å brenne/bruke DVD-RW hvis ikke driveren er installer, det står ikke at den mangler i enhetsbehandling. Vet ikke om du har denne kontrolleren på ditt HK, men IDE driveren for denne, må legges inn. Lenke til kommentar
kripet Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Har innstalert noen slike nec brennere og på noen HK så har vi vært nødt å sette necen til master, hverken slave eller cable select har fungert.. På noen pcer har vi hatt problemer med chipsett drivere, eller mangel på slike. På disse maskinene stoppet brenningen helt opp, etter installasjon av chipsett frivere så har dette fungert fint. Chipsett driverne laster du som regel ned fra produsenten av Hovedkortet.. Lenke til kommentar
C0rt3z Skrevet 22. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2007 Noe av det dere sier virker fornuftig. Jeg skal prøve det;) Men jeg vet ikke om jeg gidder å instalere xp på nytt. Jeg har alt for mye å ta backup av i så fall:p Jeg tror kanskje at problemet kan være hovedkortet mitt. Jeg har en sånn dårlig hjemmesnekkra greie fra dell. Jeg er ikke sikker på om den liker dvdbrennere og 2 hardisker + et kraftig grafikkort:p Den beste løsningen ville jeg tro er å kjøpe ny data, men da trenger jeg penger da:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå