TCK Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hei! Har hatt noen rare blå skjermer i det siste. Får ei blå side der det står DIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL helt oppe på siden. Så står det hvordan eg kan fixe problemet (men det har eg ikke noe tro på). Lenger ned står det ***STOP:0x000000D1 (0x00000000 0x00000006 0x00000000 0x00000000) Noen som har peiling på hva dtte betyr?? Har fått den flere ganger. Spesielt når eg kobler meg opp til internett. BTW: Når eg spiller så av slutter pluttslig pc'en spillet. Hva er galt. Gjelder ikke bare 1 spill. Hva skal eg gjøre?? Har Directx 8.1. Laste ned nye skjermkort drivere? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hadde samme problem selv en stund! Men det forsvant etter at jeg byttet fra onboard til pci lydkort! for det er jo en feilmelding som forteller om irq trøbbel, og pci kortet mitt tok en ny irq adresse og alt ordnet seg. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Er det sikkert at det er lydkortet? Kan det være modem [ bruker modem :sad:] kortet?? Kan hende eg har eit pci lydkort liggende. skal prøve det. Hva annet kan være galt og hva kan eg gjøre? Edit: Kan det hjelpe å innstalere windows på nytt? [ Denne Melding var redigert av: TCK på 2002-11-26 17:26 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Nei det er ikke sikkert, men jeg har tolket det dithen at det er et irq-konflikt problem. Og for min del så løste det seg slik jeg skrev. Gå til systemegenskaper > maskinvare > enhetsbehandling > vis ressurser etter type. Og se hva som deler irq, uten at det egentlig skal være noe probl på nyere windows at det er flere på en (win skal håndtere det selv). Men der kan du få et hint ihvertfall, det var der jeg prøvde meg med lydkortet. Mvh Goebbels Edit: Dette er hva microsoft sier om blåskjermen din. _________________ Noen som vet hva som skjer her [ Denne Melding var redigert av: Goebbels på 2002-11-26 18:07 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå