Jonhoo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Heisann folkens Jeg holder på å sette opp en linuxserver med apache2, FTP, SSH, MySQL og diverse andre ting. Jeg har i den anledningen også opprettet en dyndns.org konto med et hostname som peker til min maskin. Wildcards er på. Grunnen til at jeg enablet wildcards var så for eksempel: sub.minserver.homeunix.net også skal peke til min maskin, og det gjør det altså nå. Med unntak av i to tilfeller. La oss si at jeg har to brukere som skal få sitt eget subdomain, bruker1 og bruker2. Jeg klusset litt rundt før jeg kom på å enable wildcards, og se på resultatet: root@myB0x:/$ host minserver.homeunix.net minserver.homeunix.net has address xx.xxx.xxx.xx root@myB0x:/$ host n.minserver.homeunix.net n.minserver.homeunix.net is an alias for minserver.homeunix.net. minserver.homeunix.net has address xx.xxx.xxx.xx n.minserver.homeunix.net is an alias for minserver.homeunix.net. n.minserver.homeunix.net is an alias for minserver.homeunix.net. root@myB0x:/$ host minbruker.minserver.homeunix.net minbruker.minserver.homeunix.net is an alias for minserver.homeunix.net. minserver.homeunix.net has address xx.xxx.xxx.xx minruker.minserver.homeunix.net is an alias for minserver.homeunix.net. minbruker.minserver.homeunix.net is an alias for minserver.homeunix.net. root@myB0x:/$ host bruker1.minserver.homeunix.net Host bruker1.minserver.homeunix.net not found: 3(NXDOMAIN) root@myB0x:/$ host bruker2.minserver.homeunix.net Host bruker2.minserver.homeunix.net not found: 3(NXDOMAIN) Jeg får altså ikke ut IPen på kun de subdomainsene som jeg prøver å få tilgang til.. De relevante filene er oppgitt under: apache2/sites-enabled/subs Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <VirtualHost *:80> ServerName bruker1.minserver.homeunix.net DocumentRoot /var/www/bruker1 </VirtualHost> <VirtualHost *:80> ServerName bruker2.minserver.homeunix.net DocumentRoot /var/www/bruker2 </VirtualHost> /etc/hosts Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 127.0.0.1 localhost 127.0.0.1 myB0x # The following lines are desirable for IPv6 capable hosts ::1 ip6-localhost ip6-loopback fe00::0 ip6-localnet ff00::0 ip6-mcastprefix ff02::1 ip6-allnodes ff02::2 ip6-allrouters ff02::3 ip6-allhosts Noen som vet hva som kan forårsake dette? Har vurdert å søke gjennom alle filene etter de som inneholder bruker1, men fant ut at det vil ta altfor lang tid.. Jon Endret 10. januar 2007 av Jonhoo Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hmm.. Problemet løste seg selv.. Plutselig fungerte det bare.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå