Gå til innhold

Ny kvalitets psu, max 700

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jagt etter en ny PSU da min nåværende NorthQ 400watt, ikke gir nok strøm på 12railen.

Jeg skal kjøpe den hos shg.no, siden jeg skal ha ett skjermkort derifra også, så gidder ikke betale dobbel frakt.

Psu'en jeg har sett på heter:be quiet! - BQT E5-450W, ATX 2.2, 120mm Fan er denne verdt prisen? Og er den like bra,eller bedre enn Hiper Strømforsyning ATX 530Wfra komplett?

Hvis den Hyper'n faktisk er bedre enn BeQuiet, får jeg vel bestille fra komplett istedenfor.Tar gjerne imot andre forslag,helst fra shg.no/databutikken eller komplett.

Har tenkt til å ha den psu'en en god stund, rundt 1-2 år.

Specs på de:

Hyper:

+5V

2.0A - 34A

2.0A - 30A

+12V 1

1.0A - 18A

2.0A - 18A

+12V 2

1.0A - 17A

2.0A - 18A

-12V

0A - 0.8A

+5VSB

0 - 2.5A

+3.3V

0.5A - 28A

1.0A - 28A

Be quiet!

Specification: 3,3V: 30A, 5V: 30A, 12V: 30A, 12V1: 25A, 12V2: 18A, -12V: 0,5A, 5VSB: 2,5A
Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ingenting om hvilket system du har - eller hvilke oppgraderinger du planlegger de neste 1-2 åra. Hvis du planlegger å oppgradere skjermkort til Nvidia 8800GTX eller kraftigere vil jeg anbefale en PSU rundt 600Watt "for å være på den sikre siden" selv om en kvalitets 500Watt PSU vil være nok til å drive et 8800GTX med mindre du har mange disker/vifter/usb enheter eller tenker å overklokke.

Hvis du er villig til å legge ned litt penger for å få kvalitet er corsair sine 520/620Watt strømforsyninger et bra valg, ellers er andre seasonic eller fortron source/mist også helt greie strømforsyninger.

Vet ikke om alle Be Quiet har samme produsent - men de jeg har sett er produsert av Topower. Sånn midt på treet i følge jonnyguru.com. Hiper produseres av andyson, og med mindre det er snakk om de kraftigere 670/730watt enhetene (som har høyere byggekvalitet) vil jeg ut fra det jeg har lest heller velge topower/be quiet!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...