Kake24 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Geil 1GB (2x512MB) DDR2 PC6400 er da de rambrikkene jeg har, men jeg kunne tenke meg 2GB ram av samme type. Hva vil være best for meg? 1) Selge de to brikkene jeg har for så å kjøpe meg Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400. 2) Kjøpe meg to nye Geil 512MB DDR2 PC6400 slik at jeg da får 4x512MB ram. Kom gjerne med andre forslag, men si helst noe om hvorfor det er bedre å gjøre noe annet. Jeg så et emne som lignet på dette, men jeg har erfaring med at man lettere får svar om man lager et eget emnet. Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har - Core 2 Duo E6400 - P5W DH Deluxe - Nvidia 7950GT Noe annet som jeg bør nevne? PC-en blir forresten brukt til å spille spill. Lenke til kommentar
entername Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har hørt at dersom ein køyrer Dual DDR med to brikker på 1 gig skal det vere raskare enn Dual DDR med 4x512 megabyte. Er berre eit rykte veit ikkje om det er nokke i det, tviler eigentleg på det. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Takk for svar Er det flere som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Beklager dobbelpost, men jeg ville bare at folk skulle legge merke til at jeg kommer med noe mer informasjon... Jeg har lest en del rundt, og i FAQ-en om ram så står det at det er bedre med 2x1GB enn med 4x512MB. Et annet sted leste jeg at 2x1GB vil være like bra som 4x512 så lenge det er den samme ramen. Jeg er forvirret. Merk at jeg er usikker på om det er best med Geil 2GB (4x512MB) DDR2 PC6400 eller Geil 2GB (2x1GB) DDR2 PC6400, det er snakk om nøyaktig samme ram. Det billigste vil jo være å kjøpe to nye 512 brikker, men vil jeg tape mye på dette? Kan noen være så snille å hjelpe meg? Lenke til kommentar
Nala Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg hadde et lignende problem i går da jeg skulle bestille nye pc deler i fra komplett, jeg hadde maks råd til 1G ram men har tenkt å oppgradere til 2G ram senere, skulle jeg gå for 2x512 og kjøpe 2x512 senere eller 1x1G og kjøpe tilsvarende 1G brikke senere, ringte komplett like før jeg bestillte og han rådet meg da til å kjøpe 1G brikke da han mente det var mye problemer og enkelte HK ikke takklet 4x512 oppsett, syntes det hørtes rart ut men jeg stolte på han og kjøpte 1G brikke! Jeg vet ikke, dette får ekspertene utale seg om! Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei. På en god del hovedkort vil du få en lavere hastighet på minnet hvis du bruker alle RAM soklene enn bare halvparten. Det pleier å stå om dette i manualen til hovedkortet. Jeg har et MSI hvedkort med Socket 939 og vanlig DDR RAM. Hvis jeg bruker 2 minnebrikker (dobbeltsidige) kjører minne med full hastighet på 400MHz. Setter jeg inn alle 4 blir hastigheten redusert til 333 MHz. Har noe med minnekontrolleren å gjøre, men det pleier å stå i manualen som sagt. Så sjekk der du, for de fleste vil det være bedre med bare 2 brikker i stedet for 4. Nettulf Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Ah, tusen takk for svar begge to! Da skal jeg lese i manualen jeg og se hva jeg finner ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå