Poelse Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Hei.. Skal bygge pc, men vet ikke hva hovedkort er.. noen som kan fortelle meg det ? edit: emnefelt forandret av moderator Endret 10. januar 2007 av jarmo Lenke til kommentar
astradoz Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 imo tror jeg du burde la det være om du ikke vet hva det viktigste i pcen er hender ofte div problemer forekommer av hovedkortet etter du har bygget ny pc Lenke til kommentar
Mit Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Da ville jeg lest en del http://www.hardware.no/artikkel/4812 http://no.wikipedia.org/wiki/Hovedkort http://www.idg.no/kunnskapssenter/maskinva...article6897.ece http://www.hardware.no/guider/hovedkort/index2.html Finnes mye nyttig lesestoff på nettet. Edit: Og så klart; Velkommen til forumet Finndus Endret 10. januar 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 er hovedkort og ram det samme ? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hei. . og velkommen til forumet finndus hmm en pc består som regel av følgende deler: -hovedkort (kortet du putter i alle de andre delene i) -cpu (prosessor) -gpu (skjermkort) -lydkort (er som regel integrert i hovedkortet) -ram -harddisk -og som regel dvd/cd spiller -strømforsyning som gir strøm til allt Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) er hovedkort og ram det samme ? 7690732[/snapback] og nei.. hovedkort og ram er ikke det samme Endret 10. januar 2007 av Zuckron Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 jeg må vel ha en sånn ting som er rundt pcen til åfeste alt i !? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Alt det følger med i kabinettet Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hmm. jeg tror du burde ta kontakt med noen du kjenner som kanskje kan dette litt bedre enn deg, hvist du skal bygge pcen så kan han lære deg underveis siden du ikke har den store peilinga på dette virker det som lykke til uansett ! Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 er det nødvendig med grafikk kort ? de er så dyre Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) hmm. jeg tror du burde ta kontakt med noen du kjenner som kanskje kan dette litt bedre enn deg, hvist du skal bygge pcen så kan han lære deg underveis siden du ikke har den store peilinga på dette virker det som lykke til uansett ! 7690942[/snapback] det er vel ikke SÅ vansklig ? Endret 10. januar 2007 av Finndus Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) er det nødvendig med grafikk kort ? de er så dyre 7690947[/snapback] Et bilde på skjermen(som du sannsynligvis har fra før) er vesentlig, og det kommer fra skjermkortet. Det finnes hovedkort med integrert skjermkort, men et slikt kort egner seg ikke for spilling av nye spill. Edit: Om det er vanskelig kommer an på hvor mye teknisk kunnskap og innsikt du har. Det er nemlig ikke alltid at pc'en starter som en drøm når alt er satt i sammen i kabinettet. Det er da en bør vite hva som kan være feil i pc'en. Jeg bygget min pc helt alene uten problemer, men har og hadde "dissekert" radioer m.m siden jeg var 10 år. Endret 10. januar 2007 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Djerveste Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei, Vil ikke virke frekk men dette virker på meg som en spøk. Om du har kunnskap nok til å lage deg en konto på hardware.no forumene da vet du hva et kabinett/ram evt. hovedkort er. Jeg er som sagt ikke ute etter å være frekk, men prøv å les gjennom alle innleggene til Finndus i denne tråden... -Johan Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 beklager finndus, men jeg tenkte akkurat det samme... vet du at grafikk kort er dyre (alle er jo ikke det heller da ) vet du hvertfall hva et hk er.. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg visste lenge hva et skjermkort var, men hadde ikke peil på hovedkort! Da jeg så på data første gangen enset jeg ikke kategorien hovedkort engang! Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 visste hvordan et hk så ut, men ikke hva det skulle brukes til... er det nok med 256 ghz på prossessoren ? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 visste hvordan et hk så ut, men ikke hva det skulle brukes til... er det nok med 256 ghz på prossessoren ? 7692360[/snapback] haha, nå du tuller du så jævli! Har bare laget deg en konto på hw.no for å tulle med oss du... Hvis ikke så har jeg tråkket i salaten ^^ Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Uansett om det er en køddebruker eller ikke, holder han seg lenger ikke til saken. Steng denne tråden! Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 visste hvordan et hk så ut, men ikke hva det skulle brukes til... er det nok med 256 ghz på prossessoren ? 7692360[/snapback] :!: *14tegn* Lenke til kommentar
Mit Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Om det er kødd, ok. Men det kan faktisk hende at det ikke er kødd så jeg synes folk her bør prøve og hjelpe litt mer eller finne på noe annet (bare mine tanker ) Finndus: 256GHz da har du nok blanda det med noe annet, kan være 256kB cache noe som er litt lite i forhold til hva dagens prosessorer har Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg