Gå til innhold

Hva er et hovedkort ?

Poelse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei. . og velkommen til forumet finndus ;) hmm en pc består som regel av følgende deler:

-hovedkort (kortet du putter i alle de andre delene i)

-cpu (prosessor)

-gpu (skjermkort)

-lydkort (er som regel integrert i hovedkortet)

-ram

-harddisk

-og som regel dvd/cd spiller

-strømforsyning som gir strøm til allt

Lenke til kommentar
hmm.  jeg tror du burde ta kontakt med noen du kjenner som kanskje kan dette litt bedre enn deg, hvist du skal bygge pcen :p  så kan han lære deg underveis siden du ikke har den store peilinga på dette virker det som :)        lykke til uansett !

7690942[/snapback]

det er vel ikke SÅ vansklig ?

Endret av Finndus
Lenke til kommentar
er det nødvendig med grafikk kort ? de er så dyre :(

7690947[/snapback]

Et bilde på skjermen(som du sannsynligvis har fra før) er vesentlig, og det kommer fra skjermkortet.

Det finnes hovedkort med integrert skjermkort, men et slikt kort egner seg ikke for spilling av nye spill.

Edit: Om det er vanskelig kommer an på hvor mye teknisk kunnskap og innsikt du har.

Det er nemlig ikke alltid at pc'en starter som en drøm når alt er satt i sammen i kabinettet. Det er da en bør vite hva som kan være feil i pc'en. :)

Jeg bygget min pc helt alene uten problemer, men har og hadde "dissekert" radioer m.m siden jeg var 10 år.

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar

Hei,

Vil ikke virke frekk men dette virker på meg som en spøk. Om du har kunnskap nok til å lage deg en konto på hardware.no forumene da vet du hva et kabinett/ram evt. hovedkort er. Jeg er som sagt ikke ute etter å være frekk, men prøv å les gjennom alle innleggene til Finndus i denne tråden...

-Johan

Lenke til kommentar
visste hvordan et hk så ut, men ikke hva det skulle brukes til...

er det nok med 256 ghz på prossessoren ?

7692360[/snapback]

haha, nå du tuller du så jævli! Har bare laget deg en konto på hw.no for å tulle med oss du... Hvis ikke så har jeg tråkket i salaten ^^

Lenke til kommentar

Om det er kødd, ok.

Men det kan faktisk hende at det ikke er kødd så jeg synes folk her bør prøve og hjelpe litt mer eller finne på noe annet (bare mine tanker :))

Finndus: 256GHz :hmm: da har du nok blanda det med noe annet, kan være 256kB cache noe som er litt lite i forhold til hva dagens prosessorer har ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...