Lanka Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Lurer på om planene til NTNU er iverksatt. Da tenker jeg på kravet om å ha 4 eller bedre i 3MX for å komme inn. Skal uansett ha 3mx til våren for å friske opp og kanskje forstå faget bedre. Men litt dumt å ta eksamen kanskje enda en gang når jeg allerede har bestått i det (karakteren : 2). Lurer på om kravet om 4 eller bedre fortsatt er i planleggingsfasen. Fordi da trenger jeg jo ikke å melde meg opp til eksamen før den 15.Januar. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Lurer på om planene til NTNU er iverksatt. Da tenker jeg på kravet om å ha 4 eller bedre i 3MX for å komme inn. Skal uansett ha 3mx til våren for å friske opp og kanskje forstå faget bedre. Men litt dumt å ta eksamen kanskje enda en gang når jeg allerede har bestått i det (karakteren : 2). Lurer på om kravet om 4 eller bedre fortsatt er i planleggingsfasen. Fordi da trenger jeg jo ikke å melde meg opp til eksamen før den 15.Januar. 7690080[/snapback] Jeg vet ikke når NTNU planlegger nevnte krav. Men støtter det fullt ut... Bra noen (rektoren der, tror jeg) har bein i nesa til et slikt "tøft" forslag. Imidlertid råder jeg deg til å ta eksamen i 3MX igjen uansett (kar 2 er jo itte bra). Så vil du antakelig lettere greie matte 1 ol på NTNU... Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tror allerede det er innført (gjeldene for neste kull med søkere). Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Husker det var noen artikler om dette i Under Dusken i høst. Men gjelder disse minimumskravene for karakterer i realfag kun NTNU, eller gjelder de andre universiteter og/eller høyskoler? Bare lurer av ren nysgjerrighet Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Trodde bare det gjaldt siving-studiene ved NTNU. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Søkerene til masterstudium i teknologiske fag og arkitektutdanning må ha generell studiekompetanse, pluss fagene 3MX og 2FY. NTNU får fra høsten 2007 adgang fra Kunnskapsdepartementet til å kreve minumum karakteren 4 i 3MX. Det nye karakterkravet er et prøveprosjekt som skal evalueres etter to år. http://www.underdusken.no/html/2006/14/5827.php Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Stemmer det ja Opptakskrav: Normalt gjelder generell studiekompetanse + 3MX og 2FY eller tilsvarende. NB! For opptak til sivilingeniørstudiene ved NTNU kreves karakteren 4 eller bedre i matematikk fra videregående skole (3MX eller tilsvarende). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå