Gå til innhold

Hvilken flatTV bør du velge? Budsjettrangert liste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, fordi ingen ennå kan matche den i pris/kvalitet forholdet til den prisen er vel grunn god nok?

Samsung sitt LE40F71B er bedre, og det er nå mulig å få i samme prisklasse. Dog foreløpig bare fra en enkelt butikk og gitt at prisen deres er riktig.

Lenke til kommentar
Tja, fordi ingen ennå kan matche den i pris/kvalitet forholdet til den prisen er vel grunn god nok?

Samsung sitt LE40F71B er bedre, og det er nå mulig å få i samme prisklasse. Dog foreløpig bare fra en enkelt butikk og gitt at prisen deres er riktig.

7801957[/snapback]

Bedre kjøp vil utvilsomt etterhvert komme, så det kan godt hende at den Samsungen nå matcher den i pris/kvalitet. Ser forøvrig at det har kommet 4 brukererfaringer i prisguiden på Tatung'en hvor alle er meget fornøyde. På Samsung'en har det kommet én som ikke er helt fornøyd.(Av totalt 2 erfaringer).

Lenke til kommentar
Bedre kjøp vil utvilsomt etterhvert komme, så det kan godt hende at den Samsungen nå matcher den i pris/kvalitet. Ser forøvrig at det har kommet 4 brukererfaringer i prisguiden på Tatung'en hvor alle er meget fornøyde. På Samsung'en har det kommet én som ikke er helt fornøyd.(Av totalt 2 erfaringer).

Brukererfaringene er subjektive, de kan ikke sammenlignes. Utifra tekniske spesifikasjoner er Samsung sitt bedre enn Tatung, med noen avvik (Tatung sitt er 2" større om det er viktig for noen). Jeg har sett på en rekke skjermer, inkludert Tatung sitt, og det har etter min mening ikke like bra bilde som Samsung eller Sony sitt 40" 1080p.

Edit: Samsung sin F71B serie vant en test i siste nummer av What Hi-Fi? hvor de tok for seg 1080p skjermer (så vidt nevnt her). Den aller beste skjermen var det ikke (Sony sin X2000 serie tronet), men pris kontra kvalitet gjorde at den vant.

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

7801957[/snapback]

7802057[/snapback]

brukererfaringer er null verdt, alle hyller stort sett sitt eget kjøp. hvis du fremdeles mener at tatung tven som nå faktisk er dyrere enn samsung f71 er et bedre kjøp enn den så kan jeg ikke foreslå noe annet enn at du bør søke hjelp. en ting som ikke er nevnt her er jo at samsung har den beste pixefeilgarantien, samt at de kommer hjem til deg og fikser tven hvis den går i stykker, kan du si det samme om tatung?

Lenke til kommentar
brukererfaringer er null verdt, alle hyller stort sett sitt eget kjøp. hvis du fremdeles mener at tatung tven som nå faktisk er dyrere enn samsung f71 er et bedre kjøp enn den så kan jeg ikke foreslå noe annet enn at du bør søke hjelp. en ting som ikke er nevnt her er jo at samsung har den beste pixefeilgarantien, samt at de kommer hjem til deg og fikser tven hvis den går i stykker, kan du si det samme om tatung?

7803682[/snapback]

At de ofte er veldig subjektive er sant, dog er det likevel negative uttalelser om feks. Samsungskjermen der, men jeg regner med at du mener at dette bare er gjort for å hylle sitt eget kjøp... :no:.

Jeg kjenner ikke til detaljer i garantiprogram , men det faller uansett utenfor en slik liste. Slik kjøpslovene er i Norge er garanti noe av det siste som bekymrer meg når jeg skal kjøpe en TV. Med mindre garantien er helt eksepsjonellt god er det en svært liten grunn til å ta den i betraktning.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

7803682[/snapback]

At de ofte er veldig subjektive er sant, dog er det likevel negative uttalelser om feks. Samsungskjermen der, men jeg regner med at du mener at dette bare er gjort for å hylle sitt eget kjøp... :no:.

Jeg kjenner ikke til detaljer i garantiprogram , men det faller uansett utenfor en slik liste. Slik kjøpslovene er i Norge er garanti noe av det siste som bekymrer meg når jeg skal kjøpe en TV. Med mindre garantien er helt eksepsjonellt god er det en svært liten grunn til å ta den i betraktning.

7803756[/snapback]

jobber du for tatung importøren ellerno?

Lenke til kommentar

7808298[/snapback]

Jeg har overhodet ingen forbindelse eller interesse med verken Tatung eller andre TVprodusenter så kan dermed være en objektiv bivåner. Med deg derimot, vil jeg ikke bli overrasket om du har egeinteresse innenfor saken. Man kan begynne å lure på hvem /hva du jobber for siden du bare snakker negativt om en skjerm du ikke engang har sett, men som andre, som faktisk har sett den, har gitt tildels svært gode kritikker.

Min interesse for Tatung skjermen ligger kun i det faktum at jeg vurderte sterkt å kjøpe denne skjermen da jeg skulle ha TV så jeg undersøkte så godt som mulig. Riktignok endte jeg opp med en annen TV, men det var mer av praktiske årsaker og fordi jeg faktisk hadde fått demonstrert den TVn og visste 100% at den hadde et bilde jeg likte.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

7808298[/snapback]

Jeg har overhodet ingen forbindelse eller interesse med verken Tatung eller andre TVprodusenter så kan dermed være en objektiv bivåner. Med deg derimot, vil jeg ikke bli overrasket om du har egeinteresse innenfor saken. Man kan begynne å lure på hvem /hva du jobber for siden du bare snakker negativt om en skjerm du ikke engang har sett, men som andre, som faktisk har sett den, har gitt tildels svært gode kritikker.

Min interesse for Tatung skjermen ligger kun i det faktum at jeg vurderte sterkt å kjøpe denne skjermen da jeg skulle ha TV så jeg undersøkte så godt som mulig. Riktignok endte jeg opp med en annen TV, men det var mer av praktiske årsaker og fordi jeg faktisk hadde fått demonstrert den TVn og visste 100% at den hadde et bilde jeg likte.

7808822[/snapback]

det er ingen hemmelighet hvor jeg jobber, bare søk i forumet så finner du det ut.

- testen hos idg er gjennomsyret av at den er kjøpt og betalt. når det er et banner over testen med reklame for tven så sier det seg nesten selv.

- dingz.no ga den absolutt ikke gode kritikker. de trekker for det meste, og konkluderer med følgende:

"Kort oppsummert blir det også denne gangen en midt-på-treet karakter til Tatung. Vi har tatt hensyn til prisen under hele testperioden, men 17.000 kroner er ikke veldig billig for 42-tommer i dag. Det hadde vært mer oppsiktsvekkende for et halvt år siden. Nå er konkurransen mye hardere."

hadde tven kostet 12-13000 så hadde det stilt seg litt annerledes, men når den er dyrere enn f.eks. samsung le40f71, samt at du får sony kdl-40w2000 og sharp lc42xd1e for en liten slant ekstra så når den rett og slett ikke opp. det som irriterer meg her er at det kanskje er folk som faktisk leser denne tråden og ender opp med den tven, uten å vite at de kunne betalt mindre penger og fått en tv som var mye bedre.

Lenke til kommentar
det er ingen hemmelighet hvor jeg jobber, bare søk i forumet så finner du det ut.

Hvis det ikke er noen hemmelighet så er det snodig at det skal koste deg så mye at du tydeligvis ikke kan skrive det når noen spør...

- testen hos idg er gjennomsyret av at den er kjøpt og betalt. når det er et banner over testen med reklame for tven så sier det seg nesten selv.

Ahh, ja selvfølgelig. Når et sted gir feks. en TV gode kritikker så utelukker det produsenten fra å kunne reklamere på det stedet.

Så når "What Hi-Fi?" har en helsides annonse for testvinneren "40W2000" så er det selvfølgelig et tegn på at testen er kjøpt og betalt... :no: Kanskje på tide å vurdere å droppe konspirasjonsteoriene??

- dingz.no ga den absolutt ikke gode kritikker. de trekker for det meste, og konkluderer med følgende:

Hva dingz tester angår så ga feks. testen av Sony 40W2000 inntrykk at Samsung M71B var en bedre skjerm. Sier vel litt om objetivitet og dyktighet til testeren?

hadde tven kostet 12-13000 så hadde det stilt seg litt annerledes, men når den er dyrere enn f.eks. samsung le40f71, samt at du får sony kdl-40w2000 og sharp lc42xd1e for en liten slant ekstra så når den rett og slett ikke opp. det som irriterer meg her er at det kanskje er folk som faktisk leser denne tråden og ender opp med den tven, uten å vite at de kunne betalt mindre penger og fått en tv som var mye bedre.

Liten ekstra slant er vel neppe særlig realistisk. Man må feks. minimum betale 5000ekstra for 40W2000 skjermen(som vel må sies å være den beste i klassen). For mange er spranget fra sub 20.000 til over ganske stort.

Og det er også svært merkelig at du fortsatt velger å snakke dårlig om en skjerm du aldri har testet, men som mange igjen er svært fornøyd med, basert på sine egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Er det andre på denne listen enn Tatung som har 1920x1080 (1080p) og som støtter:

1:1 Pixelmapping via dvi, dvs at jeg kan forvente bra bilde fra Mac/HTPC

Hvis Samsung hadde støttet dette, ville jeg kanskje valgt Samsung..

Ellers synes jeg Tatungen ser bra ut, en kan og fjerne høyttaleren da blir den renere i designet, hvis en skal ha den på vegg.

Lenke til kommentar
Er det andre på denne listen enn Tatung som har 1920x1080 (1080p) og som støtter:

1:1 Pixelmapping via dvi, dvs at jeg kan forvente bra bilde fra Mac/HTPC

7854037[/snapback]

Sony 40W2000 har hvertfall 1:1 og fullHD. Er dog en god del dyrere..

Lenke til kommentar
Et spørsmål er jo hvordan Tatung evt. behandler reklamasjonssaker 4 år fram i tid... lang ventetid? Mulig å reparere? Der er jo hvertfall Panasonic og Samsung mer safe spør du meg.

7854074[/snapback]

På directbuy.no sine sider står følgende om Tatung:

Det er 3 års garanti på alle Tatung produkter! Service og garanti utføres av Anovo AS! Tatung har en paneuropeisk avtale med Anovo!

Ved eventuelle feil vil Anovo eller Anovo partner hente, reparere og bringe produktet for våre kunder!

Høres jo helt ok ut dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...