Gå til innhold

Hvilken flatTV bør du velge? Budsjettrangert liste

Anbefalte innlegg

At enkelte tidligere modeller kunne ha en "støyfeil" er overhodet ikke noen grunn til å fjerne den fra listen. Dette er dessuten noe som overhodet ikke skal være aktelt lenger på nyere revisjoner. Forøvrig har ingen av brukererfaringene på prisliste.no hittil hatt dette problemet. Ellers er det en fullHD skjerm ifølge spec'ene, som støtter 1080p inn også. Hvor har du det fra at den ikke skal støtte 1080p??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At enkelte tidligere modeller kunne ha en "støyfeil" er overhodet ikke noen grunn til å fjerne den fra listen. Dette er dessuten noe som overhodet ikke skal være aktelt lenger på nyere revisjoner. Forøvrig har ingen av brukererfaringene på prisliste.no hittil hatt dette problemet. Ellers er det en fullHD skjerm ifølge spec'ene, som støtter 1080p inn også. Hvor har du det fra at den ikke skal støtte 1080p??

7719509[/snapback]

den støtter ikke 1080p/24 som brukes på blu-ray og hd-dvd filmer, dette fører til at spillerne må upsample signalet til 50Hz eller 60Hz, noe som fører til hakking ved panorering på alle spillerne som er på markedet i dag.

Lenke til kommentar

Det at den ikke støtter 1080P/24 har ingenting å si for om den er fullHD eller ikke. Det er ikke noe krav i HDTV standarden om at en fullHD skjerm må også vise native 24hz bilder. Tror ikke engang at dagens blu-ray spillere støtter 1080p/24 som utgangssignal...

Ellers har det jo alltid vært et skille mellom TV verdenens oppdateringfrekvens og faktisk film.

Lenke til kommentar
uansett så er det ingen grunn til at den den tven skal stå på den listen. den støtter ikke 1080p/24 så det er nok en "nesten" full-hd skjerm, og den har problemer med støy.

Jeg regner med du har forslag til alternative TVer på 42" som er full-HD, støtter 24fps og 1080p gjennom HDMI, og som det aldri er noen problemer med, i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Det at den ikke støtter 1080P/24 har ingenting å si for om den er fullHD eller ikke. Det er ikke noe krav i HDTV standarden om at en fullHD skjerm må også vise native 24hz bilder. Tror ikke engang at dagens blu-ray spillere støtter 1080p/24 som utgangssignal...

Ellers har det jo alltid vært et skille mellom TV verdenens oppdateringfrekvens og faktisk film.

7719804[/snapback]

nå har det seg slik at materialet som ligger på blu-ray filmene er 1080p/24, det er ingen andre formater der dette brukes. derfor er det viktig at tver som har 1080p oppløsning også har støtte for dette, da blu-ray og hd-dvd mest sannsynlig blir de eneste kildene som kan tilby dette (bortsett fra spill og pc).

kan du vise meg den hdtv standarden du snakker om, såvidt meg bekjent finnes det ikke noen standard for hdtv...

Lenke til kommentar
uansett så er det ingen grunn til at den den tven skal stå på den listen. den støtter ikke 1080p/24 så det er nok en "nesten" full-hd skjerm, og den har problemer med støy.

Jeg regner med du har forslag til alternative TVer på 42" som er full-HD, støtter 24fps og 1080p gjennom HDMI, og som det aldri er noen problemer med, i samme prisklasse?

7720450[/snapback]

nei...men det gjør ikke denne tven til et bra kjøp av den grunn ;)

Lenke til kommentar
nei...men det gjør ikke denne tven til et bra kjøp av den grunn ;)

7720575[/snapback]

Nei men så er vel listen ikke ment å kun være "bra kjøp" men er vel heller ment å forsøke å sette opp det beste kjøpet innenfor hver prisklasse. Og etter den info og reviews som har kommet frem hittil om skjermen, så kvalifiserer den helt klart som et "beste kjøp" hva forholdet ytelse/pris angår. Dersom du sitter inne med annen negativ info om denne skjermen så er det sikkert mange som er svært interessert i å høre dette.

kan du vise meg den hdtv standarden du snakker om, såvidt meg bekjent finnes det ikke noen standard for hdtv...

Tja, HDTV oppløsningen burde vel være kjent for de fleste:

* 720p - 1280x720 progressive

* 1080i - 1920x1080 interlaced

* 1080p - 1920x1080 progressive

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Samsung LE40M71 til 17600 er et LANGT bedre kjøp innen for budsjettet 15-20k enn hva tatung tven er. 100Hz har mye mer for seg på en 40" tv enn hva 1920x1080 oppløsning har, med mindre du har et ekstremt behov for en diger pc skjerm du må sitte helt inntil. (apple sine cinema skjermer er da et bedre valg). dessuten er eneste testen jeg har sett av tatung fra idg, med et DIGERT banner for tven på forsiden, så hele den testen lukter kjøpt og betalt. resten er tilbakemeldinger fra eiere som skryter sitt eget kjøp til himmels fordi de har 1920x1080p mens naboen kun har 720p tv...

Lenke til kommentar
Nå glemmer du at Tatung TV'n har et raskere panel så mye av poenget med 100hz forsvinner. Man får altså både i pose og sekk.

7738716[/snapback]

hehe...årets utsagn. 100Hz har ingenting med panelet å gjøre, det går på bildebehandlingen. hvis den ikke henger med hva hjelper det om du har et raskt panel? du vet virkelig ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Men om Tatung tv-ene som selges nå har blitt rettet for denne knitrelyden.

Hvorfor er denne tv-en så dårlig?

Har du den selv, eller har du brukt tid på å studere den veggiss?

Eller er det bare at det er et nytt navn som gjør den "dårlig" ?

Tv-en virker jo egentlig litt for god til å være sann spør du meg, så lenge man unngår knitrelyden selvsagt. Nå har jeg ikke sett den i live selv, så ska ikke si om den er bra eller dårlig, men skulle gjerne sett litt mer argumentasjon for hvorfor denne tv-en er så dårlig.

BTW, Noen som har det minste peiling på hvor man kan få sett en av disse Tatung skjermene i butikk, har virkelig lyst til å se den med egne øyne?

Lenke til kommentar
hehe...årets utsagn. 100Hz har ingenting med panelet å gjøre, det går på bildebehandlingen. hvis den ikke henger med hva hjelper det om du har et raskt panel? du vet virkelig ikke hva du snakker om.

7744807[/snapback]

Skriver jeg noe sted at 100hz har direkte med panelet å gjøre??

Vet du i det hele tatt hva som er poenget med en 100hz LCD skjerm? Finn ut poenget med 100hz LCD først så kanskje det går opp et lys for deg og du ser sammenhengen mellom et raskt panel kontra 100hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...