Santar Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hei, jeg har et problem med min philips 32" hdtv. Den strekker rett og slett alle sendinger ut i widescreen. Den bytter ikke automatisk format til 4:3 om programmet opprinnelig skal være i det formatet. Jeg klarer ikke å finne noen innstillinger for dette. Hadde vært flott om noen hadde kunnet hjelpe. Veldig irriterende å manuelt måtte skifte til 4:3 format hver eneste gang det kommer et prgram i det formatet. link til den tvn jeg har http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Denne TV-en skifter format slik som de fleste modellene til Philps: 16:9 letterbox vises i modus "Zoom 16:9" og 4:3 sendinger vises i modus "Superbred". Betingelsen for at dette skal fungere er at TV-en mottar riktig signal. Det funker greit med kabel-TV-dekodere og satelittmottakere. På vanlig bakkenett har jeg ikke hatt anledning til å teste det. På vanlig kabel-TV varierer det. Her i Oslo funker det på Canal Digitals nett på en del stasjoner (NRK1+2, TV2, SVT1+2, TV4) siden ca 1 år tilbake, men på Get funker det ikke bortsett fra at det ser ut til at de de siste ukene prøver teknikken på NRK1. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Takk for svar. Jeg lurer på om det går å få tv'n til å vise 4:3 programmer i 4:3, ikke "superbred" Altså om det går ann å slå av at tv'n strekker ut 4:3 til å fylle hele skjermen. Slik at når jeg svitsjer innom et program som har 4:3 så smaler skjermen seg sammen med en svart strek på hver side av bildet slik at jeg får rett format på tvbildet. Og når jeg etterpå svitjser innom et program med widescreen sendinger så forsvinner de sorte strekene og hele bildeflaten utnyttes. Veldig irriterende å måtte rette på dette på den manuelle måten hele tiden. Endret 10. januar 2007 av Silvor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Takk for svar.Jeg lurer på om det går å få tv'n til å vise 4:3 programmer i 4:3, ikke "superbred" Altså om det går ann å slå av at tv'n strekker ut 4:3 til å fylle hele skjermen. Nei, det går ikke. De fleste TV-er oppfører seg som din. Noen dyre toppmodeller fra diverse merker har en funksjon hvor man kan velge hvordan den viser 4:3-sendinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå