rcfrik Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hei! Jeg sitter og prøver å koble TV-en til laptopen gjennom S-video utgangen. Men når jeg skrur på TV-en er den i svart/hvit Hvordan får jeg fikset det slik at jeg får farger? Får ikke dette til, har gjort alt jeg kan... Vær så snill og hjelp meg! Mvh Kenneth Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Ut formatet stemmer ikke med formatet på tven, på avanserte instillinger for skjerminstillinger kan du sikkert endre det. noe slik som pal, ntsc. gal . osv. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Prøv å stille farger= PAL i kontrollpanelet for TV-utgangen på skjermkortet. Dersom dette ikke hjelper, kjøp et "Colorfix"-adapter for S-Video. Pris ca. 100 kr. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvordan kobler du på TV? Bruker du en SCART plugg med S-Video kontakt? I så fall har du antagelig ikke S-Video inngang på TV. Da trenger du en S-Video til kompositt overgang. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Eller så kan det jo faktisk være noe galt med selve kabelen, hvis en av lederne er røket, kan det visst gi sort/hvitt med bruk av S-Video. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Eller så kan det jo faktisk være noe galt med selve kabelen, hvis en av lederne er røket, kan det visst gi sort/hvitt med bruk av S-Video. 7689991[/snapback] All erfaring tilsier at det dreier seg om et problem mellom PAL/NTSC-fargekoding knyttet til overføring over S-Video. Her er jeg 99% sikker! Lenke til kommentar
rcfrik Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Eller så kan det jo faktisk være noe galt med selve kabelen, hvis en av lederne er røket, kan det visst gi sort/hvitt med bruk av S-Video. 7689991[/snapback] All erfaring tilsier at det dreier seg om et problem mellom PAL/NTSC-fargekoding knyttet til overføring over S-Video. Her er jeg 99% sikker! 7694364[/snapback] Jeg finner ikke ut hvor jeg finner disse PAL/NTSC innstillingene kan du hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Da bør du fortelle meg litt om hva slags skjermkort du har på din bærbare PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå