Nala Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Skal bygge ny gamer pc til min sønn og klarer ikke å få bestemt meg om jeg skal gå for AMD eller Intel prosessor, hadde først tenkt AMD så var det en på forumet som rådet meg til å kjøpe Intel, det skulle nå være hakket foran på gaming, så ringer jeg Komplett for råd og de sier AMD, jeg blir ikke klok! Oppsett 1: AMD cpu MSI hovedkort Oppsett 2: Intel cpu Asus hovedkort Hjelp meg å velge! Kan ikke koste så mye mer en disse oppsettene! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Kjøp oppsett 2! Intel gir mest for pengene der, og du har óg valgt et bra hovedkort. Styr unna MSI! Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Skal bygge ny gamer pc til min sønn og klarer ikke å få bestemt meg om jeg skal gå for AMD eller Intel prosessor, hadde først tenkt AMD så var det en på forumet som rådet meg til å kjøpe Intel, det skulle nå være hakket foran på gaming, så ringer jeg Komplett for råd og de sier AMD, jeg blir ikke klok!Oppsett 1: AMD cpu MSI hovedkort Oppsett 2: Intel cpu Asus hovedkort Hjelp meg å velge! Kan ikke koste så mye mer en disse oppsettene! 7689645[/snapback] Gå for oppsett 2 du Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du har kanskje ikke lest sammenligningstesten her på hw.no av Intel versus AMD prosessorer? Den ble laget nylig og heter Prosessorer i mellomklassen. Intel vant. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du har kanskje ikke lest sammenligningstesten her på hw.no av Intel versus AMD prosessorer? Den ble laget nylig og heter Prosessorer i mellomklassen. Intel vant. 7695660[/snapback] E6300 har vel dessuten ett ganske bra klokkepotensial, så jeg tror vel også dette er en no-brainer. Når det er sagt kan du vel gå for en litt "bedre" AMD modell dersom du skal ligge på samme prisnivå som Intel CPUen, men jeg ville fremdeles valgt Intel oppsettet. Asus HKet er veldig bra, har WIFI versjonen selv og det er definitivt ett av de beste HKene jeg har hatt. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Bare husk å få deg et bra 2gb sett (DDR2). Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 du kunne like gått bytte titel til intel eller intel .... Lenke til kommentar
ScorpioN Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ingen tvil gå for oppsett 2. Intel gir mye mere for pengene for øyblikket...rart komplett anbefalte noe annet egentlig. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) ingen tvil gå for oppsett 2. Intel gir mye mere for pengene for øyblikket...rart komplett anbefalte noe annet egentlig. 7696056[/snapback] Kanskje de prøver å bli kvitt noen gamle varer :!: HER er det en test til. E6400 som er markert her, men det betyr fint lite. E6300 er marginalt svakere, og kan klokkes til E6400 uten særlig problemer. En E6300 slår en X2 3800+ i alt. Og som en annen har nevnt lenger opp her, ligg unna MSI hvis det er mulig. Edit: socket 775 HK er også mer fremtidsrettet sokkel, enn det AM2 er. På et slikt HK har du potensialet for en mye bedre CPU senere hvis det skulle være ønskelig. Det beste du får på AM2 er FX-62 og koster 700,- eller mer , og den er dårligere enn en E6400 til ca 2000,- Endret 11. januar 2007 av peiper Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ingen tvil gå for oppsett 2. Intel gir mye mere for pengene for øyblikket...rart komplett anbefalte noe annet egentlig. 7696056[/snapback] Kanskje de prøver å bli kvitt noen gamle varer :!: HER er det en test til. E6400 som er markert her, men det betyr fint lite. E6300 er marginalt svakere, og kan klokkes til E6400 uten særlig problemer. En E6300 slår en X2 3800+ i alt. Og som en annen har nevnt lenger opp her, ligg unna MSI hvis det er mulig. Edit: socket 775 HK er også mer fremtidsrettet sokkel, enn det AM2 er. På et slikt HK har du potensialet for en mye bedre CPU senere hvis det skulle være ønskelig. Det beste du får på AM2 er FX-62 og koster 700,- eller mer , og den er dårligere enn en E6400 til ca 2000,- 7696101[/snapback] sitat: FX-62 og koster 700,- eller mer... Dæven Fortell meg hvor jeg finner den da Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg regner med at Corsair 2Gb settet (CL5) er det beste du får for 2000- slik prisene er nå. Jeg hadde kjøpt det dersom du er på begrenset budsjett. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvis jeg skulle kjøpt CPU, ville jeg brydd med lite om hvem som har det dårligste kjøpet av AMD og intel. Du ville nok ikke kjøpt denne heller: https://prisguiden.no/product.php?product_id=26965 5200 CPUen i testen holder greit følge med en 6300, Intel er ikke så overlegne. I dine forslag er også AMD hovedkortet dyrest, mens det er mest vanlig at Intel kortene er de dyreste. Men også etter å ha tatt med dette ender jeg opp med å annbefale Intel. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 core 2 duo cpuene er imponerende og knusende og jeg sier ikke dette for at jeg er pro intel fan egentlig er jeg PRO AmD fan men når en produsent kliner til med ett så godt alternativ til en så billig penge så er jeg ikke i tvil til samenligning har jeg en p4 jeg angrer dypt på at jeg kjøpte og en laptop som har intel duo cpu og den bærbare river skinnet av pølsa i forhold til min stasjonære som faktisk var en gang i tiden state of the art med deler. nb er nesten 3 år gamel riktig nok men alikevel klokke hastighet på 3.2 burde i teoriene knuse en bærbar med 1.66ghz Lenke til kommentar
Nala Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Da er bestillingen lagt for kr 6700,- til komplett, det ble Intel etter alle gode råd! Takker alle som hjalp meg å velge! Flott med forum gitt! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hva bestilte du alt mulig? Fortell, fortell? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Da er bestillingen lagt for kr 6700,- til komplett, det ble Intel etter alle gode råd! Takker alle som hjalp meg å velge! Flott med forum gitt! 7697102[/snapback] Grattis da Kan ikke du fortelle hva det ble til slutt?? Lenke til kommentar
Nala Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Joda jeg kan liste opp men jeg hadde ikke mer gryn så det ble kun 1G ram og en liten HD, får oppgradere med en brikke til og større/ekstra HD senere! HK CPU RAM Skjermkort HD DVD PSU Kabinett Nå får jeg håpe guttungen blir fornøyd Han har spart mye selv! Må jo nesten ha skikkelige saker når han skal på Gathering 2007, skjønner jo det! Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Mye for pengene, i hvert fall. Og litt av et kabinett...hehe. Lenke til kommentar
stormx Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Så ut som et flott oppsett det Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ...5200 CPUen i testen holder greit følge med en 6300, Intel er ikke så overlegne. 7696265[/snapback] Sett bortifra at +5200 er klokket over 600MHz høyere enn 6300 og koster dobbelt så mye... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå