Gå til innhold

AMD eller Intel prosessor

Nala

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny gamer pc til min sønn og klarer ikke å få bestemt meg om jeg skal gå for AMD eller Intel prosessor, hadde først tenkt AMD så var det en på forumet som rådet meg til å kjøpe Intel, det skulle nå være hakket foran på gaming, så ringer jeg Komplett for råd og de sier AMD, jeg blir ikke klok!

Oppsett 1: AMD cpu MSI hovedkort

Oppsett 2: Intel cpu Asus hovedkort

Hjelp meg å velge! Kan ikke koste så mye mer en disse oppsettene! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bygge ny gamer pc til min sønn og klarer ikke å få bestemt meg om jeg skal gå for AMD eller Intel prosessor, hadde først tenkt AMD så var det en på forumet som rådet meg til å kjøpe Intel, det skulle nå være hakket foran på gaming, så ringer jeg Komplett for råd og de sier AMD, jeg blir ikke klok!

Oppsett 1: AMD cpu MSI hovedkort

Oppsett 2: Intel cpu Asus hovedkort

Hjelp meg å velge! Kan ikke koste så mye mer en disse oppsettene! :no:

7689645[/snapback]

Gå for oppsett 2 du ;)

Lenke til kommentar
Du har kanskje ikke lest sammenligningstesten her på hw.no av Intel versus AMD prosessorer? Den ble laget nylig og heter Prosessorer i mellomklassen.

Intel vant.

7695660[/snapback]

E6300 har vel dessuten ett ganske bra klokkepotensial, så jeg tror vel også dette er en no-brainer. Når det er sagt kan du vel gå for en litt "bedre" AMD modell dersom du skal ligge på samme prisnivå som Intel CPUen, men jeg ville fremdeles valgt Intel oppsettet. Asus HKet er veldig bra, har WIFI versjonen selv og det er definitivt ett av de beste HKene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
ingen tvil gå for oppsett 2. Intel gir mye mere for pengene for øyblikket...rart komplett anbefalte noe annet egentlig.

7696056[/snapback]

Kanskje de prøver å bli kvitt noen gamle varer :!:

HER er det en test til. E6400 som er markert her, men det betyr fint lite. E6300 er marginalt svakere, og kan klokkes til E6400 uten særlig problemer. En E6300 slår en X2 3800+ i alt. Og som en annen har nevnt lenger opp her, ligg unna MSI hvis det er mulig.

Edit: socket 775 HK er også mer fremtidsrettet sokkel, enn det AM2 er. På et slikt HK har du potensialet for en mye bedre CPU senere hvis det skulle være ønskelig. Det beste du får på AM2 er FX-62 og koster 700,- eller mer , og den er dårligere enn en E6400 til ca 2000,-

Endret av peiper
Lenke til kommentar
ingen tvil gå for oppsett 2. Intel gir mye mere for pengene for øyblikket...rart komplett anbefalte noe annet egentlig.

7696056[/snapback]

Kanskje de prøver å bli kvitt noen gamle varer :!:

HER er det en test til. E6400 som er markert her, men det betyr fint lite. E6300 er marginalt svakere, og kan klokkes til E6400 uten særlig problemer. En E6300 slår en X2 3800+ i alt. Og som en annen har nevnt lenger opp her, ligg unna MSI hvis det er mulig.

Edit: socket 775 HK er også mer fremtidsrettet sokkel, enn det AM2 er. På et slikt HK har du potensialet for en mye bedre CPU senere hvis det skulle være ønskelig. Det beste du får på AM2 er FX-62 og koster 700,- eller mer , og den er dårligere enn en E6400 til ca 2000,-

7696101[/snapback]

sitat: FX-62 og koster 700,- eller mer...

Dæven :wow: Fortell meg hvor jeg finner den da :rofl:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle kjøpt CPU, ville jeg brydd med lite om hvem som har det dårligste kjøpet av AMD og intel.

Du ville nok ikke kjøpt denne heller:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=26965

5200 CPUen i testen holder greit følge med en 6300, Intel er ikke så overlegne. I dine forslag er også AMD hovedkortet dyrest, mens det er mest vanlig at Intel kortene er de dyreste.

Men også etter å ha tatt med dette ender jeg opp med å annbefale Intel.

Lenke til kommentar

core 2 duo cpuene er imponerende og knusende

og jeg sier ikke dette for at jeg er pro intel fan egentlig er jeg PRO AmD fan

men når en produsent kliner til med ett så godt alternativ til en så billig penge så er jeg ikke i tvil

til samenligning har jeg en p4 jeg angrer dypt på at jeg kjøpte og en laptop som har intel duo cpu og den bærbare river skinnet av pølsa i forhold til min stasjonære som faktisk var en gang i tiden state of the art med deler. nb er nesten 3 år gamel riktig nok men alikevel klokke hastighet på 3.2 burde i teoriene knuse en bærbar med 1.66ghz :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...