Gå til innhold

Xbox360, trenger hjelp til live

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg en xbox i går, med alt det nødvendige utstyret for og koble denn opp til xbox live. Jeg har alikevel ett problem. Jeg får ikke koblet xboxen opp til routeren.

Jeg har en router fra 3Com vet ikke hva den heter men det står Wl-537 bak på den.

Jeg er rimelig sikker på at SSID'en er "3Com". og på konfirurgasjons siden for routeren står det at WPA Encryption = wpa2-xxx (x er bokstaver). Dette syntes jeg er rart da det står at Wpa koden skal være på 8 bokstaver og tall. står ikke noe om bindestreker...er dette riktig kode?

Når jeg går inn på xboxen og network conection og skriver inn dette. Kommer det bare "not connction" når jeg prøver og teste den?

Hva er galt? naboen har samme routeren og den fungerer helt med 360'dems...

Endret av Sondre05
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som kan hjelpe?

begynner og bli veldig frustret nå. Har disbalet alle security settings, skrudd av routerens brannmur og pcens brannmur. Men xboxen finner forsatt ikke routeren..broren min sitter på mac'en sin 1 meter unna xboxen og har full signasltyrke. Naboen har eksakt samme routeren og avstanden, og hans funker..

Hva gjør jeg feil??

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet når jeg kjøpte den. Jeg fikk inn naboen sitt nett, men ikke mitt eget. Etter mye slit med instillinger fant jeg til slutt ut at den wireless nettwork adapteren min ikke fanget opp netverk med WPA kryptering. Jeg prøvde deretter å skifte krypteringen til WEP, og da funket alt som det skulle.

Test det og se hvordan det går.

Edit: skrivefeil

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar

Hei

Har forsøkt og slå av alle koder (hadde bare wpa2) på routeren, men den finner den forsatt ikke...er det da noen vits i å prøve med wep kryptering?

Når jeg trykker "test media connection" kommer det opp på punkt nummer 2 "wireless network" "Not Connected"

Takk for svar" håper noen av dette kan hjelpe meg og fikse problemet..

MVH

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det skal funke med WPA kryptering gjør det her ihverfall.

xboxen din er helt lik som en bærbar pc med trådløs kort..

den har en egen IP osv. lyser det rødt på den trådløse saken til 360?

la maskinen stå på og trådløse på, restart ruteren og se om det lyser grønt bak på 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...