Niskivara Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Online er et vanskelig felt som Microsoft har hatt langt mer erfaring med enn Nintendo og Sony tilsammen. Når i tillegg Microsoft tar betalt for sin tjeneste, mens Nintendo og Sony gjør det gratis, så er det soleklart at Microsoft vil ha det beste oppsettet i alle fall i noen år framover. Men forhåpentligvis jobber både Sony og Nintendo med å utvide og forbedre sine internettjenester. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Litt OT men er det meningen at xbox360 spillere kan spille med pcspillere når live anywhere blir lansert? 7691621[/snapback] Shadowrun blir vel den første store lanseringen av et spill hvor dette blir mulig. Andre spill vil være UNO og Halo2 som kommer til PC. Men Live Anywhere blir ikke bare PC og 360. Hva er vel ordet Anywhere hvis man ikke har med mobiltelefonen også? I Forza Motorsport 2 loves det at man kan kjøpe bildeler fra mobilen, bygge bilen opp på PC'n og bruke den i løp på 360'n. Når dette kommer opp å gå vil Nintendo og Sony ha en veldig lang vei å gå. Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det høyres utruleg kult ut. Sjølv om mobiltelefon delen tvilar eg på blir noko hit her hos meg. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Så er det mulig at når MOH: Airborne kommer så kan jeg spille det sammen med venner av meg som har pc? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Må dere for all del og huske at Microsoft har majoriteten på OS til hjemme maskiner, så de har større muligheter for å lage noe slikt og gjennomføre det. Denne "fordelen" har ikke Sony og Nintendo, men jeg synes nå det blir litt vel mye når de skal vikle inn så mye dill i en konsoll. Mange kjøper konsoll nettopp for at det er så mye lettere å spille på fremfor PC, men MS fører her en kontra revolusjon, hvor det blir like innviklet å spille på konsoll som det blir til PC. Tenk om jeg kjøpte et spill, så måtte jeg innstallere det og på en PC for å mekke bilen, laste det inn på mobilen for å kjøpe deler og overføre alt til konsollen for å spille. Noen som kjenne utrykke "over bekken etter vann?". Sony og Nintendo tilbyr vel da enklere løsninger enn MS gjør, om dette skulle bli realiteten. Hva vinner MS på det da? Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tenk om jeg kjøpte et spill, så måtte jeg innstallere det og på en PC for å mekke bilen, laste det inn på mobilen for å kjøpe deler og overføre alt til konsollen for å spille. Noen som kjenne utrykke "over bekken etter vann?". Sony og Nintendo tilbyr vel da enklere løsninger enn MS gjør, om dette skulle bli realiteten. Hva vinner MS på det da? Enig der Bear.. hvordan de klarte å si noe sånt skjønner jeg ikke. Det virker jo ufattelig tungvint. Er det i det heletatt noen whatsoever som er interessert i dette?. Jeg trodde MS skulle la vista og xbox 360 fungere sammen til alles glede, ikke presse folk til å kjøpe 360 for å få full utnyttelse av spillene sine på en veldig tungvint måte. Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tenk om jeg kjøpte et spill, så måtte jeg innstallere det og på en PC for å mekke bilen, laste det inn på mobilen for å kjøpe deler og overføre alt til konsollen for å spille. Noen som kjenne utrykke "over bekken etter vann?". Sony og Nintendo tilbyr vel da enklere løsninger enn MS gjør, om dette skulle bli realiteten. Hva vinner MS på det da? 7691778[/snapback] Tror ikke greia var at man måtte bruke mobil og pc, men at man kunne evt. Det finnes nok av folk som vil bruke mobilen til alt mulig dill, så for disse er vel slikt kjærkomment. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Slenger meg med på bølgen som slår hardt mot disse latterlige kodene man må herje med på Wii Lenke til kommentar
Heales Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dette her er så enkelt som at ingen lunsj er gratis. MS har brukt milliarder på Xbox Live, noe Sony og Nintendo ikke har gjort. Sonys onlinetjenester vil sannsynligvis aldri kunne bli like gjennomført som Xbox Live så lenge alt skal være helt gratis. Selv betaler jeg gladelig kr 500,- i året for å ha tilgang til en tjeneste som Xbox Live. Det gjør spillopplevelsen bedre og ikke minst får jeg en totalt overlegen communitydel som knapt kan måles i penger. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 tilbud har veldig raskt til å gå over til å bli må ha. Så lenge det ikke går utover funksjonaliteten til spillet, og at de som har spillet får samme muligheten som de som velger å bruke disse funksjonene, er det ingen problem. Men hva er vel vitsen med noe slikt om konsollen og skal inneha det, da blir vel ingen å bruke det. Derfor tror jeg at det blir slik at du må ta i bruk disse løsningene for å utnytte spillet 100%, som de aller fleste vil når de har brukt vel 4-500 spenn på det. Og da blir det forferdelig tungvint. Lenke til kommentar
freke Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Derfor tror jeg at det blir slik at du må ta i bruk disse løsningene for å utnytte spillet 100%, som de aller fleste vil når de har brukt vel 4-500 spenn på det. Og da blir det forferdelig tungvint. 7691957[/snapback] Jeg tror nok ikke vi vil se Forza 2 med tvungen innkjøp av fancy schmansy mobil og pc for å få spillt 360 spillet. Litt realist velger jeg å være. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det høyres utruleg kult ut. Sjølv om mobiltelefon delen tvilar eg på blir noko hit her hos meg. 7691725[/snapback] En tid siden kommenterte du PS3 og PSP's remote play som en gimmick om ikke jeg husker feil. Hva er det da som får deg til en slik holdningsendring skal tro? *host*gimmick*host* Meneh.. Må ærleg tilstå at å spela spel på skithuset, det er noko eg kunne tenkt meg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7155220 Husker du den? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tviler på at det blir noe problem egentlig, ville vell bare vert ulempe for microsoft og det er de vell ikke så interesert i selv. Liker virkelig microsoft sin onlinedel, lett og forstå. Fikk xbox360 til jul og blir hele tiden positivt overrasket. Håper det fortsetter slik. Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Må dere for all del og huske at Microsoft har majoriteten på OS til hjemme maskiner, så de har større muligheter for å lage noe slikt og gjennomføre det. Denne "fordelen" har ikke Sony og Nintendo, men jeg synes nå det blir litt vel mye når de skal vikle inn så mye dill i en konsoll. Mange kjøper konsoll nettopp for at det er så mye lettere å spille på fremfor PC, men MS fører her en kontra revolusjon, hvor det blir like innviklet å spille på konsoll som det blir til PC. Tenk om jeg kjøpte et spill, så måtte jeg innstallere det og på en PC for å mekke bilen, laste det inn på mobilen for å kjøpe deler og overføre alt til konsollen for å spille. Noen som kjenne utrykke "over bekken etter vann?". Sony og Nintendo tilbyr vel da enklere løsninger enn MS gjør, om dette skulle bli realiteten. Hva vinner MS på det da? 7691778[/snapback] Skjønar ikkje kva som er så innvikla med å putte Forza 2 plata i DVD drevet på ein 360 eg.. Sjølvsagt tvingar dei deg ikkje til å mekke på bilen på PCen eller mobilen. Det hadde jo vært hårreisande. Derfor tror jeg at det blir slik at du må ta i bruk disse løsningene for å utnytte spillet 100%, som de aller fleste vil når de har brukt vel 4-500 spenn på det. Og da blir det forferdelig tungvint. 7691957[/snapback] Jeg tror nok ikke vi vil se Forza 2 med tvungen innkjøp av fancy schmansy mobil og pc for å få spillt 360 spillet. Litt realist velger jeg å være. 7691982[/snapback] Stemmer. At folk kjem til slike slutningar synes eg er rart. Det ville vært ganske urovekkande om du hadde måtta ha ein vista PC, og ein Qtek mobiltelefon for å kunne "utnytta spelet 100%". Bear, det skjøner vel du og, når du tenker deg om to gonger? Kan ikkje sjå for meg at det er eit realistisk scenario. Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Sjølv om mobiltelefon delen tvilar eg på blir noko hit her hos meg. Håpar eg ikkje treng å kommentera meir enn det. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Tenk på det fra en utviklers synspunkt: Du har brukt millioner av penger på å utvikle en slik relasjon mellom mobil, PC og konsollen. Så lager du et spill, som koster enda flere millioner. Så nå har du brukt en del millioner på dette, vil du da innført et system der du fikk akkurat samme mulighetene på konsollen som ved å ta i bruk disse mulighetene over andre maskiner, og som du nettopp hadde brukt millioner på? Hva vil det mest realistiske være? Jo, gjøre det slik at spillet var spillbart uten disse mulighetene, men for å ta i bruk hele spillet 100% måtte du ta i bruk det nye som er lagt til. Nå er dette bare scenarie tenking da, og ikke realitet, men det kan være det. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Altså, hvis man trenger pc og mobil for å utnytte alt blir vell det sansynelighvis for å utnytte de tingene som blir lagt til i tilleg til dagens features i spill heller enn at dagens ting blir lagt under tvang. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det høyres utruleg kult ut. Sjølv om mobiltelefon delen tvilar eg på blir noko hit her hos meg. 7691725[/snapback] En tid siden kommenterte du PS3 og PSP's remote play som en gimmick om ikke jeg husker feil. Hva er det da som får deg til en slik holdningsendring skal tro? *host*gimmick*host* Meneh.. Må ærleg tilstå at å spela spel på skithuset, det er noko eg kunne tenkt meg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7155220 Husker du den? 7692010[/snapback] Sammenligner du PS3 og PSP connectivity med Xbox 360 og en PC? Det blir så mye feil med den sammenligningen din, og måten du prøver å drite ut et forummedlem på (noe det kan virke som er det eneste du interesserer deg for). For det første PC er allemanns eie, så og si, det er langt i fra PSP og PS3. Her blir det opprettet en måte for PC brukere å spille multiplayer spill med folk som har en Xbox 360. Åpner opp grensene og lar folk spille et spill på platformen de liker, enten det er Xbox 360 eller PC, mot hverandre. Dette sammenligner du med at DU kjøper både en PS3 og en PSP for å kunne spille PS3 spill på en PSP. Noe som er en gimmick. Hvor microsoft sin "gimmick" krever bare at du har 1 av delene. For å kunne spille mot begge platformene. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det høyres utruleg kult ut. Sjølv om mobiltelefon delen tvilar eg på blir noko hit her hos meg. 7691725[/snapback] En tid siden kommenterte du PS3 og PSP's remote play som en gimmick om ikke jeg husker feil. Hva er det da som får deg til en slik holdningsendring skal tro? *host*gimmick*host* Meneh.. Må ærleg tilstå at å spela spel på skithuset, det er noko eg kunne tenkt meg. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7155220 Husker du den? 7692010[/snapback] Sammenligner du PS3 og PSP connectivity med Xbox 360 og en PC? Det blir så mye feil med den sammenligningen din, og måten du prøver å drite ut et forummedlem på (noe det kan virke som er det eneste du interesserer deg for). For det første PC er allemanns eie, så og si, det er langt i fra PSP og PS3. Her blir det opprettet en måte for PC brukere å spille multiplayer spill med folk som har en Xbox 360. Åpner opp grensene og lar folk spille et spill på platformen de liker, enten det er Xbox 360 eller PC, mot hverandre. Dette sammenligner du med at DU kjøper både en PS3 og en PSP for å kunne spille PS3 spill på en PSP. Noe som er en gimmick. Hvor microsoft sin "gimmick" krever bare at du har 1 av delene. For å kunne spille mot begge platformene. 7692628[/snapback] Ta og les hva det er jeg kommenterer er du grei.. Du er tydeligvis ute på et eller annet korstog for å berge en alliert eller noe slikt. Ta forøvrig og kikk innpå hva jeg kommenterer og det jeg har linket før du glefser. Du er temmelig far off når det gjelder denne kommentaren din. Dont worry, be happy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvordan gikk det med Nintendo GC og deres connecting mellom Gameboyen og konsollen? Mener du måtte ha en Gameboy om du skulle spille 4 sammen på Four Swords adventure til GC. Kan hende jeg tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå