Nimrad Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det som skiller xbox 360 mest ut fra de andre konsollene er vel online-systemet. PlayStation 2 og GameCube hadde nesten ikke mulighet for online-spilling en gang. Og nå kommer de begge to med noe uferdige, tungvinte greier som absolutt ikke holder mål når det gjelder online-spilling. Xbox live ble vel lansert i slutten av 2002. Da burde sony enten gjort noe liknende eller hvertfall lagd noe som kan integreres i spillene som kom til PS3 i 2006. Og når det gjelder Wii sitt online-system så er det vel ikke bare jeg som ser at det er utrolig tungvint? Man må legge til et 16-sifret nummer for å få en venn, og ikke nok med det, vennen din må gjøre akkurat det samme. Nå må dere ikke tro jeg er noe 360 fanboy, for det er jeg ikke. Men jeg skjønner ikke hvorfor de ikke(spesielt sony siden de konkurrerer mer med 360 enn Wii) prøver å "avlive" den fordelen xbox og microsoft har med xbox live. Hadde jeg vært sjef eller noe for PS3-utviklingen hadde jeg satsa mye mer på det og heller tatt litt betalt for å bruke den om nødvendig. Det er så unødvendig å lage et forskjellig online-system for hvert enkelt spill sånn som det er nå. PS: Jeg vet det kommer til å bli bedre etterhvert, men jeg syns det skulle vært klar til launch. Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hva er egentlig problemet med PS3 live? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 ps3 sitt online system er ikkje så dårlig egentlig..grensesnittet er greit nok og eg trur ikkje det er så vanskelig og bruke, det mangler bare litt funksjoner, som multi tasking når du laster ned ting, noen patche her og der så kan det bli bra...den største feilen til ps3 er att du ikkje kan gå inn mitt i ett spill og sjekke om venner er pålogga, invitere dem til voice chat under et spill på tvers av spillene, og gjøre masse sånne ting, med ps3 kan du ikkje en gang snakke mwd hverandre med mikrofon under spilling...det syntes eg var den største bommerten...men dette blir fikset. Så er ikkje så bekymret over det...det er tross alt kun software.. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 med ps3 kan du ikkje en gang snakke mwd hverandre med mikrofon under spilling 7690140[/snapback] Finns det i det hele tatt mikrofon til PS3? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 med ps3 kan du ikkje en gang snakke mwd hverandre med mikrofon under spilling 7690140[/snapback] Finns det i det hele tatt mikrofon til PS3? 7690178[/snapback] sony har vel avduket ett ps3 bluetooth headsett til ps3 på CES messa...så voice funksjon kommer sikkert snart.. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Mange bluetooth headsets fungere utmerket har jeg hørt. Og det gamle ps2 headsettet fungerer også Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 I følge engadget Link er det planlagt en update av ps3 sin firmware rundt europeisk launch i mars. Denne skal vistnok fikse en del problemer og legge til funksjoner som multitasking, resumable downloads, video og voice chat mens man driver på maskinen eller spiller. Noen flere funksjoner til photo album og en del annet. Hvorvidt denne er offisielt bekreftet vet jeg ikke, men vi får håpe det. Det er jo uansett meget sannsynlig at noe sånt vil komme i nær fremtid. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Wii online funksjonen, adresse, er litt tungvint ja, skulle være alla MSN lik, du legger til en kontakt, kontakten får spørsmål om han vil legge deg til. Hadde vært enklere. Selve spille funksjonen er vel bare spekulasjoner til Wii på dette stadiet, siden vi ikke har noen online spill til Wii ennå. Men det kommer, og som du sier, er jo bare software updates som skal til. Ting Tar Tid. Men om Sony nå hadde laget en online funksjon som var kliss lik Xbox sin, hadde folk gått "Kan ikke Sony lage noe selv og slutte å plagiere andre". Så det er vel feil uansett hvordan de gjør det Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Wii online funksjonen, adresse, er litt tungvint ja, skulle være alla MSN lik, du legger til en kontakt, kontakten får spørsmål om han vil legge deg til. Hadde vært enklere. 7690339[/snapback] Det er jo akkurat derfor XBL fungerer så godt, MS har jobbet i mange år med networking og program som MSN, WM o.l., lenge før XBL i det hele tatt var påtenkt og jeg syntes da det er litt i overkant at å tro at Sony og/eller Nintendo skal klare å være like god eller i det hele tatt være i nærheten ved første reelle forsøk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Ja PS3 sitt system har nok mange mangler som ein kan sette spm. om. Men om det meste blir fikset til Europa lanseringen ligger vi jo bra ann, og trenger ikkje klage egentlig Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dette gjør alt for meg. Det er rett og slett herlig: "In my opinion, the thing that makes XBOX Live so great is that I can be playing in the campaign of Gears of War and my friend "MasterPlayer 360" sends me a voice mesage asking me to play an online match in Saints Row with him. While still in my game, I push the guide button and quickly listen to the memo. I send him a private chat invite and we babble while I continue to play my game of Gears of War and he's in his match in Saints Row. Then he can join my game through clicking "Join Session in Progress" on my profile, and voila, we are playing side by side in the Gears of War campign. Then after a while he say's , "hey man, I gotta go eat some dinner", and he drops out, still leaving me in my own game by myself, nothing is lost or neither does it exit my session when he leaves." Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dette gjør alt for meg. Det er rett og slett herlig: 7690689[/snapback] Helt enig! Sony/Nintendo har en lang hard vei å gå. Hadde vært utrolig gøy visst de klarte å komme opp på samme eller høyere nivå enn XBL. Ingenting er som god konkurranse, og uten MS sitt konsoll inntog, hadde vi nok aldri sett noe spesielt ti PSN og Wii Channels(?). Lenge leve sunn konkurranse:-) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Lenge lve MS sitt brennende ønske og spådom om at online gaming var fremtiden også for konsoll, og dæven så korrekt alt sammen var Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Nå har heldigvis ikke Nintendo skrytt åpenlyst av en konge onlinefunksjon da, så det er vel Sony som ramler mest her. Men at begge parter har en lang vei å gå for å tilby en god online løsning, det er klart. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Multitaskingen og voice i Live er en funksjon som ligger i plattformen og tilgjenglig for utviklere av spillene slik at de kan implementere dette inn i spillene på den måten de skulle ønske. I PS3 derimot blir det opptil hver enkelt spillutvikler om de ønsker å utvikle sitt eet system for å kunne gjøre dette, og da hjelper det ikke i første omgang at Sony sender ut en oppgradering av plattformen, da må også spillene oppgraderes slik at de støtter de nye funksjonene. Men jeg regner med at det kommer etterhvert. Xbox Live var jo heller ikke perfekt når det ble lansert, og MS har brukt år og dollars på Live for å komme dit de er nå. Og nå kommer de med Live Anywhere også...noe som ser utrolig spennende ut. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Må til Sonys og Nintendos fordel nevnes at deres service er helt gratis. Skjønner ikke hvorfor Nintendo igjen satser på det tungvindte systemet med friend codes som på DS. Fra IGN angående Pokemon Battle Revolution som nylig har blitt lansert i Japan: Strangely, despite the Wii hardware having its own friend list, Battle Revolution uses its own, independent friend list. Each game includes a unique 12-digit friend code, different from your Wii system number. To create a friend, both sides have to input the other's code. How you actually go about exchanging these codes is a mystery, as the information is not included on your battle pass. Dette må man altså gjøre for hvert spill. Latterlig tungvindt... Og det virker ikke som utviklerne er særlig begeistret de heller. Ingen framtidige tredjepartsspill er annonsert med onlinespilling så langt. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Huff, det er virkelig tragisk det med vennekodene. Er selv stor fan av Nintendo, og har alltid likt Nintendo best, men vennekodesystemet er til å bli gæren av. Det suger, rett og slett. Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Ja blir veldig tungvint. Hadde det bare vært sånn at hvis du la til en fikk an automatisk en invite hadde det vært bedre. Men er jo en stund til vi får noen online spill så mye som kan skje innen da. Og til PSN: TTT: Ting tar tid. Alt var vel heller ikke perfekt når live kom. Endret 10. januar 2007 av GtReBra Lenke til kommentar
GarethWest Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Dei her windows-serialane som Wii bruker er noko av det mest idiotiske eg har sett. Kan ikkje fatta og begripa kva dei tenkte når dei laga det slik. Playstation online store ser bra ut. Betre ut enn marketplace meiner eg. Men, XBL er overlegent no. Men det er viktig å hugsa at Microsoft har patcha det ein god del. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Litt OT men er det meningen at xbox360 spillere kan spille med pcspillere når live anywhere blir lansert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå