bstein Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Heisann. Har en pic som sender data over rs232 til en pc. Jeg får data'ene opp på hyperterminal så de når com porten. Neste steg er å bruke c++ til å hente data fra com-porten. Dette er jeg ikke så stødig i, så jeg lurer på om noen har tips til ferdige rutiner for å sette opp og polle data fra com-port? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Heisann.Har en pic som sender data over rs232 til en pc. Jeg får data'ene opp på hyperterminal så de når com porten. Neste steg er å bruke c++ til å hente data fra com-porten. Dette er jeg ikke så stødig i, så jeg lurer på om noen har tips til ferdige rutiner for å sette opp og polle data fra com-port? 7689146[/snapback] Dersom Windows bruk API; CreateFile() med navn "\\.\COMx", her er en link til MSDN Endret 11. januar 2007 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 Om du bruker .net 2.0 kan du bruke SerialPort. Jeg brukte denne i hovedprosjektet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå