SBK Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg flashet bios og den mislykket. Pc'en får ikke bootet opp. Spurte Datasupply om det og de sa at hvis man skal flashe (programmere) en død bios må man ha en eprombrenner. Komplett fikser det for 150 kr (bios sendes til Sandefjord). Noe jeg kan gjøre for å fikse det selv? Er det noen steder i Oslo som kan fikse biosen min? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SBK på 2002-11-26 14:13 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: SBK på 2002-11-26 14:36 ] Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Du har nok vært uheldig og driti på leggen. Det første du bør gjøre er å tørke deg på leggen, det andre du bør gjøre er å sende BIOSen til komplett i sandefjord. Det er garantert enklest, 150kr er ikke så altfor mye heller da. Lykke til. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 14:12, skrev SBK:Jeg flashet bios og den mislykket. Pc'en får ikke bootet opp. Spurte Datasupply om det og de sa at hvis man skal flashe (programmere) en død bios må man ha en eprombrenner. Komplett fikser det for 150 kr (bios sendes til Sandefjord). Noe jeg kan gjøre for å fikse det selv? Er det er noen steder i Oslo som kan fikse biosen min?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SBK på 2002-11-26 14:13 ]</font> du kan omprogramere bios-brikken, men det krever noe utstyr, husker ikke hva, tror søskenbarnet mitt har noe sånt Lenke til kommentar
JonV Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 14:12, skrev SBK:Jeg flashet bios og den mislykket. Pc'en får ikke bootet opp. Spurte Datasupply om det og de sa at hvis man skal flashe (programmere) en død bios må man ha en eprombrenner. Komplett fikser det for 150 kr (bios sendes til Sandefjord). Noe jeg kan gjøre for å fikse det selv? Er det er noen steder i Oslo som kan fikse biosen min?<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SBK på 2002-11-26 14:13 ]</font> Hvis du har en kompis med likt hovedkort og gode nerver, låner du biosen hans til å starte maskina med. mens maskina står i Dos klar til å flashet, Tar du ut biosen hans og setter inn din egen og flasher den opp igjen. Dette har jeg gjort 1 gang tidligere på Epox(vel lykket) har ikke testet på andre hovedkort. Alle forsøk på eget ansvar. eller sjekk produsentens sider for mulig nødhjelp der. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har du prøvd å nullstille bios via hovedkortet? Jeg overlevde en slem flash slik en gang. (Virker det har du flaks.) Vel, det skader ikke å prøve... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Ville heller betalt 150,- enn å risikere å ødelegge 2 biosbrikker og et hk. Swappe bios i hk er siste utvei, etter min mening. Lenke til kommentar
SBK Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Hvordan kan jeg nullstille den når den er død? Lenke til kommentar
2roll Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jumper på hk. Sjekk manualen for fremgangsmåte. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Altså, jeg sier ikke at dette kommer til å virke, men du kan ha flaks. Lønner seg å prøve. Lenke til kommentar
SBK Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Det sies at jeg må kortslutte to små greier sammen. tror jeg heller sender det til komplett. takk ellers Lenke til kommentar
Truman Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 noen hovedkort har mulighet for førstehjelp av bios ved hjelp av at en floppydisk står i maskinen med den rette biosen på når du booter, og at du holder ned noen taster på keyboardet samtidig. husker ikke helt hvordan det funker.. men trodde mange nyere hk støttet dette. Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 På mitt hovedskort (se sing.) kan jeg holde nede home når jeg starter opp og da reseter den seg. Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 14:35, skrev win_xp: Quote: Den 2002-11-26 14:12, skrev SBK: Jeg flashet bios og den mislykket. Pc'en får ikke bootet opp. Spurte Datasupply om det og de sa at hvis man skal flashe (programmere) en død bios må man ha en eprombrenner. Komplett fikser det for 150 kr (bios sendes til Sandefjord). Noe jeg kan gjøre for å fikse det selv? Er det er noen steder i Oslo som kan fikse biosen min? <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SBK på 2002-11-26 14:13 ]</font> Hvis du har en kompis med likt hovedkort og gode nerver, låner du biosen hans til å starte maskina med. mens maskina står i Dos klar til å flashet, Tar du ut biosen hans og setter inn din egen og flasher den opp igjen. Dette har jeg gjort 1 gang tidligere på Epox(vel lykket) har ikke testet på andre hovedkort. Alle forsøk på eget ansvar. eller sjekk produsentens sider for mulig nødhjelp der. Dette var det nermeste jeg kom et vetti svar i hvertfall. har brukt samme prossedyre flere ganger selv. fungerer meget fint. rettelsen er at bios-brikken ikke skal byttes før du skal trykke enter på å flashe bios ingen som har hørt om den siste "lure" måten å ordne død bios? hær er en annen metode: Kobl fra alt utenom floppy,cpu og minne. bytt ut agp skjermkortet med et pci kort. altså med kun pci skjermkort,prosessor,ram og seff hk vil det som oftest starte opp en emergency boot. denne fungerer slik at du må ha en bootbar floppy klar, og bios klar på en annen floppy. så er det bare å flashe i vei. lykke til har brukt denne metoden flere ganger :smile: Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 ingen som har hørt om den siste "lure" måten å ordne død bios? hær er en annen metode: Kobl fra alt utenom floppy,cpu og minne. bytt ut agp skjermkortet med et pci kort. altså med kun pci skjermkort,prosessor,ram og seff hk vil det som oftest starte opp en emergency boot. denne fungerer slik at du må ha en bootbar floppy klar, og bios klar på en annen floppy. så er det bare å flashe i vei. lykke til har brukt denne metoden flere ganger :smile: Hvorfor vil dette fungere med et PCI kort og ikke AGP? SBK => sjekk denne tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?mod...rt=0&replies=17 b0nna Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 skal ikke ha det så morsomt at jeg skal si at jeg vet alt. men det har fungert på flere kort som har vært feilflashet. hvorfor pci har jeg også lurt på. men sånn er det bare. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Quote: Den 2002-11-28 10:06, skrev LiTe:skal ikke ha det så morsomt at jeg skal si at jeg vet alt. men det har fungert på flere kort som har vært feilflashet.hvorfor pci har jeg også lurt på. men sånn er det bare. På mitt gamle Epox måtte jeg ha et ISA skjermkort :sad: Men takket være en flott datapark på jobben den gang var det flust av de :smile: Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Det går kanskje med agp og, men tingen er at agp blir til en hvis grad styrt av bios. Derfor kan det være en fordel å starte med pci kort. (Dette er ihvertfall det jeg har blitt fortalt) Lenke til kommentar
josh Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Det med PCI og ikke AGP har vel muligens noe med settingen "Init display whatever PCI og AGP"... Den er satt atomatisk til PCI slik at om du har 2 skjermkort så går den først på PCI. Men den skulle jo automatisk hoppet til AGP om du ikke hadde noe kort i PCI... Hmmm... Noen som kan si med sikkerhet hva dette er? Ble nyskjerrig nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå