Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Halv hastighet ut ved bruk av linksys wrt54gl(løst

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt på forumet men finner ikke noe godt svar så jeg spør her.

Jeg har linje på 4000/1000. Fra modemet går kabel til den trådløse routeren. Fra den igjen går kabel til PC'en min. Med denne koblingen får jeg 4000/500 i hastighet. Hvis jeg fjerner linksys'en og kobler direkte til modemet får jeg 4000/1000. Why?

Grunnen til at jeg har trådløs router er at jeg har en hybelboer som er koblet på trådløst. Hastighetene er målt når han ikke er koblet på.

Dette har irritert meg lenge så en virtuell cola går til den som kan svare på godt norsk på dette, evt fortelle meg om det er noen innstillinger i routeren som er feil.

Takk Takk og atter takk.

Endret av bizarro_per
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hørest det ut som Qos er enablet som aod også sier, og satt en speed begrensing ja. Så Qos i routen må du sjekke opp og evt poste screenshot og eller si oss settings.

Om så er så er, kan du jo sette/endre den slik at du har full guff tilgjengelig og "deleren" får evt halve uploaden

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

skal teste så snart jeg kommer hjem. tror jeg fjerner prioriteringene, da det ikke er behov for det nå. Hvis det blir bra så e dokker bra god. I tillegg så fant jeg løsning på problemene mine med linksys wma11b media link mens jeg søkte rundt. Dette kan bli en bra dag!

Takk for god hjelp! Iskald cola i glassflaske med dugg sendes virtuelt til dere. glugg glugg glugg, aaah! Raaap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...