tmannsve Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Etter at jeg hadde virus på maskina måtte jeg legge inn alt på nytt. Nå får jeg svart skjerm når jeg plugger inn skjermkortet. Med det skjermkortet som er innebygd i hovedkortet så fungerer alt.. Hva er feil? Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvis du har resatt cmos/BIOS er antakeligvis det integrerte kortet blitt aktivert, som gjør at det du har satt inn ikke fungerer, prøv å deaktivere det integrerte kortet i BIOS. Lenke til kommentar
tmannsve Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hvis du har resatt cmos/BIOS er antakeligvis det integrerte kortet blitt aktivert, som gjør at det du har satt inn ikke fungerer, prøv å deaktivere det integrerte kortet i BIOS. 7689029[/snapback] Det har jeg ikke gjort. Noen som kan forklare nærmere hvordan jeg gjør det? Finner veien til BIOS, men vet ikke hva jeg skal endre på der Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har du manualen til hovedkortet bør du lese den før du rører bios! Trykk "Delete" med en gang du ser hvit skrift på skjermen etter omstart. Det kan også være andre taster som : "F2" osv, men prøv "Delete" først. Når du er i bios er det bare å bla seg frem og lete etter "AGP - Onboard VGA" eller noe sånt. Resten fixer du selv. Lenke til kommentar
tmannsve Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Har du manualen til hovedkortet bør du lese den før du rører bios! Trykk "Delete" med en gang du ser hvit skrift på skjermen etter omstart. Det kan også være andre taster som : "F2" osv, men prøv "Delete" først. Når du er i bios er det bare å bla seg frem og lete etter "AGP - Onboard VGA" eller noe sånt. Resten fixer du selv. 7690061[/snapback] Problemet er at jeg ikke har manualen. Dette er en Acer datamaskin, og det står ingen plass hvilken type hovedkort det er Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Det skader ikke å gå inn i bios å gjøre seg kjent først. Bare velg å ikke lagre eventuelle endringer når du går ut av bios igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå