kremtlol Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hei. Jeg har en Amd Athlon 64 x2 dual core 4200+ og er en ivrig Counter strike source spiller. HL2-motoren som spillet bruker støtter bare én prossesorkjerne og spillet legger mye press på CPU'n da det kommer til kalkulering av motspillere etc. Som gjør at jeg kan få lett fps dropp pga jeg får da bare en kjerne i bruk (2.2ghz) Jeg er helt nybegynner når det kommer til dette (overklokking.. ikke å spille), men jeg gikk i alle fall inn i bios og satte opp hertzen på cpu'n så den kom fra 2.2Ghz på hver kjerne opp til 2.4-2.5Ghz eller no. Jeg økte alltid bare med ca 3 hertz og så restarta dataen. kom til ca 224 eller noe og iblandt ville den ikke starte på første forsøket. Plutselig så fikk jeg bare halve Ram minne, 512Mb da jeg egentlig skal ha 1Gb ram (ddr2). Jeg stilte cpu'n tilbake til 2.2ghz og vips så har jeg 1gb igjen. Har helt ny data og bra kjøling. hovedkort: MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 SLI,ATX Jaja veit en del av dere som kan dette sikkert ler nå hvis jeg har gjort noe feil :!: men jeg trenger hjelp. hvordan øke cpu til ca 2.6-2.7 og beholde Ram minnet. Og, få cpu'n til å være stabil. Hvis dere kunne forklart bare sånn kjapt steg for steg (hvis dere gidder da) hvordan man gjør dette korrekt så hadde det vært hyggelig. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå