ve_gard Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvordan får jeg hentet ut navn og extension på filer i ei gitt mappe.. for å spare mag for tid vil jeg finne ut av dette så jeg slipper å skrive samtlige filnavn i matrisen, men da heller kjøre en for-løkke som fyller matrisen for meg:) aner meg at jeg i det minste må bruke $_FILE['filnavn']['blabla'] ++ til dette.. men er vel hvordan jeg starter med å hente ut filnavn jeg helst vil vite:) Takker for all hjelp! mvh Vegard Ofstad Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvordan får jeg hentet ut navn og extension på filer i ei gitt mappe..for å spare mag for tid vil jeg finne ut av dette så jeg slipper å skrive samtlige filnavn i matrisen, men da heller kjøre en for-løkke som fyller matrisen for meg:) aner meg at jeg i det minste må bruke $_FILE['filnavn']['blabla'] ++ til dette.. men er vel hvordan jeg starter med å hente ut filnavn jeg helst vil vite:) Takker for all hjelp! mvh Vegard Ofstad 7688630[/snapback] du må bruke opendir(), readdir(), ikke $_FILE, det er nemlig hvis du laster opp filer Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 du må bruke opendir(), readdir(), ikke $_FILE, det er nemlig hvis du laster opp filer 7688846[/snapback] Og det er akkurat det jeg skal;) men takk for tipset... regner med det vil funke når jeg nå skal teste det ut:) mvh Vegard Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Mulig jeg misforsår... men du kan IKKE scanne gjennom mappene på en hvilken som helst pc som kjører php-siden din. Php kan bare mappe opp mapper og filer på serveren den kjøres på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 tror du har rett der, Kagee. se på dette, ve_gard Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 du må bruke opendir(), readdir(), ikke $_FILE, det er nemlig hvis du laster opp filer 7688846[/snapback] For å presisere litt, så er det vel $_FILES man bruker For å utføre oppgaven til trådstarter, kan det enkelt gjøres slik: <?php $mappe = "/foo/"; $scandir = scandir($mappe); foreach($mappe as $fil) { if(is_file($fil)) { echo $fil; } } ?> sånn ca. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå