severinM Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Hei. Jeg har satt opp ei handleliste, der målet er best mulig ytelse for rundt 10 000kr. Handleliste -Vil alle disse "passe sammen"? -Er det noen av komponentene som med fordel kan byttes med andre i samme prisklasse(Eller gjerne rimeligere)? -Hva trenger jeg av vifter? Avventer med dx10skjermkort. Har ikke råd til 2000kr ekstra i oppsettet. Det er ikke aktuelt med overklokking. Har skjerm, tastatur, mus, lydkort og nettverkskort. _Severin_ Endret 10. januar 2007 av severin20 Lenke til kommentar
Dolphin36 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Får ikke opp handlelisten din, har du husket å hake av for å jøre den "lesbar for alle"...? Lenke til kommentar
severinM Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Får ikke opp handlelisten din, har du husket å hake av for å jøre den "lesbar for alle"...? 7688554[/snapback] Det er haket av, ja. Har prøvd å legge inn linken på nytt. Virker den nå? Lenke til kommentar
Dolphin36 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jepp, funker nå Oppsettet ser bra ut, kikker på et som er nesten likt men lurer på om Radeon X1950XT baserte skjermkort kanskje gir litt mer ytelse for pengene i prissjiktet du har lagt deg på...? Lenke til kommentar
severinM Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Har bytta ut skjermkortet i handlelista. Andre komponenter som burde byttes? Ser nå at det følger med to 120mm vifter med kabinettet, så da trenger jeg vell ikke å kjøpe flere vifter? Vil det være stor forskjell i støynivå/temperatur hvis jeg bytter ut den medfølgende vifta på E6600, med f.eks denne: Zalman Handleliste Endret 10. januar 2007 av severin20 Lenke til kommentar
Dolphin36 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 De har 3 versjoner av kabinettet ditt hos Microplex. Ver. 1 har to 120mm vifter, ver. 2 har tre 120mm vifter pluss en 80mm i toppen mens ver. 3 har tre 120mm vifter og i tillegg ett ekstra luftinntak i toppen over PSUen som gjør at strømforsyningen henter luft fra utsiden av kabinettet. Ettersom de koster det samme tror jeg det er lurt å satse på ver 2 eller 3. Vet ikke hvor mye viften på E6600 støyer men den Zalman kjøleren du nevner skal være bra. Lenke til kommentar
severinM Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 De har 3 versjoner av kabinettet ditt hos Microplex. Ver. 1 har to 120mm vifter, ver. 2 har tre 120mm vifter pluss en 80mm i toppen mens ver. 3 har tre 120mm vifter og i tillegg ett ekstra luftinntak i toppen over PSUen som gjør at strømforsyningen henter luft fra utsiden av kabinettet. Ettersom de koster det samme tror jeg det er lurt å satse på ver 2 eller 3. Vet ikke hvor mye viften på E6600 støyer men den Zalman kjøleren du nevner skal være bra. 7694490[/snapback] Ah, takk for tips igjen Har bytta til versjon 3 av kabinettet. Har også bytta til Corsair RAM, med CAS-4, istedet for settet fra OCZ med CAS-5 til ca. samme pris. Lenke til kommentar
severinM Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Da var delene bestilt. Takk for tips, Dolphin36!! severin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå