Gå til innhold

SSD også fra Ritek


Anbefalte innlegg

Supert at flere nå kommer med SSD, så det blir god konkurranse.

 

16GB er tilstrekkelig til å ha både Windows og Linux på til en stasjonær pc. Til bærbare ville jeg nok helst hatt 64GB, men 32GB holder nok.

7689949[/snapback]

 

Selv har jeg ventet i over et år på Iram 2, skulle vært lansert i februar 2006, men det er blitt helt stille rundt det produktet. Og akkurat det suger. Iram 2 ville vært sinnsykt i forbindelse med virtualisering, tung kompilering, videoredigering og ekstrem grafikk. Og faktisk ville jeg heller hatt Iram 2 på 2 x 16 Gb (Eller helst 2 x 32 Gb) i Raid 0 oppsett med Ecc ram enn Flash disker. Men akkurat det ser jo ut til å forbli en våt drøm. Pokker ta Gigabyte.

 

Men om det ikke skjer noe angående Iram i andre kvartal i år så gidder jeg ikek vente lenger og får ta til takke med SSD m flash minne ;-(

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flash kan jo gjøres like bra om de øker transferrate til 300 MB/s via en intern kontroller som raid0'er brikkene sammen.

 

Ellers så er jo kostnaden noe å tenke på. 32GB flash koster omtrent 3000kr, mens 32GB DDR2 (som iRAM2 bruker) koster omtrent 10 ganger så mye. ECC blir selvsagt dyrere, og nå har jeg ikke tatt med prisen av selve iRAM-kortene heller.

 

Jepp, iRAM er nok raskere per dags dato, men også rundt 10 ganger så dyrt som noe som allerede er i overkant dyrt for de fleste. Dermed vil det nok forbli en våt drøm for de aller fleste i langt tid fremover.

Lenke til kommentar
Flash kan jo gjøres like bra om de øker transferrate til 300 MB/s via en intern kontroller som raid0'er brikkene sammen.

 

Ellers så er jo kostnaden noe å tenke på. 32GB flash koster omtrent 3000kr, mens 32GB DDR2 (som iRAM2 bruker) koster omtrent 10 ganger så mye. ECC blir selvsagt dyrere, og nå har jeg ikke tatt med prisen av selve iRAM-kortene heller.

 

Jepp, iRAM er nok raskere per dags dato, men også rundt 10 ganger så dyrt som noe som allerede er i overkant dyrt for de fleste. Dermed vil det nok forbli en våt drøm for de aller fleste i langt tid fremover.

7704407[/snapback]

 

Simen1, du har jo ofte en skikkelig god oversikt over hva som rører seg i markedet, har du hørt noe om Iram 2 er lansert noen steder? Evt. om den i det hele tatt skal lanseres? Skulle gjerne hatt fingra på den serr'u og jeg betaler gjerne prisen.

 

Det ville gitt meg helt nye og uante muligheter. Om andre finner den løsningen for dyr er jo forståelig, og det kommer jo ann på bruken og prioriteringer. Men for meg slik situasjonen er akkurat nå skulle jeg gjerne hatt Iram 2 eller tilsvarende produkt. Og aller helst med ECC Ram.

 

Noen tips? Har ikke anledning til å kjøpe denne ;-)SuperSSD

 

Men Iram 2 eller tilsvarende ville vært det jeg behøver nå.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

I-ram er muligens et nisjeprodukt og høy prisklasse, men det er så utrolig mye annet dyre ubrukelige ting der ute så jeg ser ikke problemet med at en nettbutikk skal kunne tilby det. Nå gjenstår det å se om Gigabyte har lagt planene på hylla eller ei, men jeg bruker heller 3-4000 på en griserå systemdisk som jeg kan ha noe år enn å svi av 3-4000 hver gang ATI/nVidia slipper ny GPU..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...