Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger litt hjelp med wlan.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SSID er en ID man gir en ruter eller et aksesspunkt som er trådløst. Grunnen til dette er at man skal kunne finne sin egen trådløse boks, evt andre sine. du kan skrive hva som helst som navn på SSID

A- og G-standard sier meg ikke så mye, men kan tenke meg at det har med standarden aksesspunkte benytter for å sende signaler på. B og G er vel mest vanlige nå til dags.

du legger ikke WPA-TKIP kryptering på SSId, men du gjør det på selve aksesspunktet, slik at den trådløse forbindelsen din blir kryptert med en nøkkel/passord. Denne trengs for å kunne koble seg til. for å legge dette på må du inn på aksesspunktet via webgrensesnitt, eller via installasjonsCD'en. Les bruksanvisningen!

Lenke til kommentar

G standarden er i alle fall for 54 Mbit. B standard er for 11 Mbit. Men A standard er jeg ikke så sikker på. Det har med overførings hastighet på nettverket ditt innad, ut på nett er jeg ikke så sikker, er ikke 100% sikker. Men det er noe i den duren. Men vær sikker på at nettverks kortet ditt støtter den standarden:D

Mvh

RewinD [VfN]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...