CorteZ_ Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 hva betyr det når ett Accesspunkt skal ha SSID? hva er a-standard og g-standard? og hvordan legger man WPA-TKIP kryptering på SSID? håper på svar Lenke til kommentar
shadowano Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 SSID er en ID man gir en ruter eller et aksesspunkt som er trådløst. Grunnen til dette er at man skal kunne finne sin egen trådløse boks, evt andre sine. du kan skrive hva som helst som navn på SSID A- og G-standard sier meg ikke så mye, men kan tenke meg at det har med standarden aksesspunkte benytter for å sende signaler på. B og G er vel mest vanlige nå til dags. du legger ikke WPA-TKIP kryptering på SSId, men du gjør det på selve aksesspunktet, slik at den trådløse forbindelsen din blir kryptert med en nøkkel/passord. Denne trengs for å kunne koble seg til. for å legge dette på må du inn på aksesspunktet via webgrensesnitt, eller via installasjonsCD'en. Les bruksanvisningen! Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 G standarden er i alle fall for 54 Mbit. B standard er for 11 Mbit. Men A standard er jeg ikke så sikker på. Det har med overførings hastighet på nettverket ditt innad, ut på nett er jeg ikke så sikker, er ikke 100% sikker. Men det er noe i den duren. Men vær sikker på at nettverks kortet ditt støtter den standarden:D Mvh RewinD [VfN] Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 11a standarden bruker 5GHz, mens de andre går på WLAN 2,4GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå