Goliath Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Jeg kjøpte nylig en Lenovo Thinkpad R60. Jeg er rimlig fornøyd sålangt men stusset fælt over at det verken følger med Windows XP CD, recoveryCD med OS'et eller noe program som starter prosessen ved å lage egen recoveryDVD dersom maskinen trenger å formateres. Hva skal jeg gjøre dersom jeg skal kjøre full recovery på den? Jeg ser heller ikke til noen skjult partisjon med recoveryinformasjon på maskinen. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Har du tenkt på at du kan ringe til de du har kjøpt den i fra...... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Du må ta kontakt med supportfolkene hos IBM/Lenovo dersom du ødelegger recoverypartisjonen din for å få et sett med recovery-plater. Så lenge dette skjer under garantiperioden er dette gratis, hvis ikke må du betale. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Har du tenkt på at du kan ringe til de du har kjøpt den i fra......7687695[/snapback] Ja Mr. Smartypants Får ikke tak i dem og kverker noe dødtid med denne tråden. Anyways, Har aldri vært borti en maskin som ikke har/tilbyr noe form for ekstern recoverymedie. Ikke bare det, men når maskinen koster det den gjør, er dette det minste man kan forvente seg. Hvis jeg tar Lenovos verktøy for recovery, tilbakestilles maskinen? Som sagt, finner ingen skjult partisjon som kan innholde denne informasjoenn Endret 10. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 For å reinstallere en thinkpad trykker du på den blå Access/Thinkvantage knappen under oppstart. Du kommer da inn i en meny hvor du bl.a. kan velge å sette opp maskinen med "forhåndsinstallert innhold" (eller noe i den dur). Recovery-partisjonen er ikke synlig for diskmanager verktøyet som følger med XP. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Nei men regnet med at partisjonen viser i form at HDD mangler x.antall Gb lagringsplass? Lenke til kommentar
Chocker Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hør med gigashops, de kan sikkert hjelpe deg. Hvis du ringer, kan du spørre etter Erik eller Harald. Om ikke de kan hjelpe deg der og da, så sender de deg garantert videre til gutta. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Hvis jeg tar Lenovos verktøy for recovery, tilbakestilles maskinen? Som sagt, finner ingen skjult partisjon som kan innholde denne informasjoenn 7687763[/snapback] Kanskje du leter for dårlig? Har du sett her: http://www.thinkwiki.org/wiki/Installing_U..._a_ThinkPad_R60 spesifikt dette avsnittet: http://www.thinkwiki.org/wiki/Installing_U...efore_you_start Et søk etter "thinkpad r60 recovery partition" finner flere lenker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå