Gå til innhold

Thinkpad R60: Hvor er RecoveryCDen?

Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig en Lenovo Thinkpad R60. Jeg er rimlig fornøyd sålangt men stusset fælt over at det verken følger med Windows XP CD, recoveryCD med OS'et eller noe program som starter prosessen ved å lage egen recoveryDVD dersom maskinen trenger å formateres.

Hva skal jeg gjøre dersom jeg skal kjøre full recovery på den? Jeg ser heller ikke til noen skjult partisjon med recoveryinformasjon på maskinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du tenkt på at du kan ringe til de du har kjøpt den i fra......

7687695[/snapback]

Ja Mr. Smartypants :hrm: Får ikke tak i dem og kverker noe dødtid med denne tråden.

Anyways,

Har aldri vært borti en maskin som ikke har/tilbyr noe form for ekstern recoverymedie. Ikke bare det, men når maskinen koster det den gjør, er dette det minste man kan forvente seg.

Hvis jeg tar Lenovos verktøy for recovery, tilbakestilles maskinen? Som sagt, finner ingen skjult partisjon som kan innholde denne informasjoenn

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

For å reinstallere en thinkpad trykker du på den blå Access/Thinkvantage knappen under oppstart. Du kommer da inn i en meny hvor du bl.a. kan velge å sette opp maskinen med "forhåndsinstallert innhold" (eller noe i den dur).

Recovery-partisjonen er ikke synlig for diskmanager verktøyet som følger med XP.

Lenke til kommentar
Hvis jeg tar Lenovos verktøy for recovery, tilbakestilles maskinen? Som sagt, finner ingen skjult partisjon som kan innholde denne informasjoenn

7687763[/snapback]

Kanskje du leter for dårlig?

Har du sett her:

http://www.thinkwiki.org/wiki/Installing_U..._a_ThinkPad_R60

spesifikt dette avsnittet:

http://www.thinkwiki.org/wiki/Installing_U...efore_you_start

Et søk etter "thinkpad r60 recovery partition" finner flere lenker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...