Knutgrus Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Opel kadett 89 1,6. Gått ca 230k. Var aldri problemer i fjor vinter. 20-25 minus og startet som en lek. Nå er den blitt helt håpløs å starte når motoren er kald. Har ikke greie på bil, så jeg spør her. Hadde den på service i høst, hvor jeg ba dem se på det. De skiftet plugger, pluggledninger og starter. Er det fremdeles håp for kjærra, eller må jeg utpå finn for å finne ny bil? (Skal på EU-kontroll i mars, og er massevis av rust på den...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Er dette 82 eller 75 hk 1.6-literen? Hvordan er den tungstartet? Går den bra når den først er i gang? Endret 10. januar 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Er det forgasser eller innsprøytning? Ble litt usikker... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Siden dette er en 89 modell er det vel insprøytning pga katalysator og dermed 75 hesters... vil jeg tro... Du har 2 ting du kan prøve å bytte, tempraturmåleren til hjernen (ikke viseren) og kaldstarts dysa, denne kan være noe kronglete å komme til.. men deler finner du billig hos en vrakhandler.. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Prøv også med startgass for å finne ut om det er bensin som mangler eller tenningsfeil mm Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Går den helt fint når den er varm, og lett å starte? Kan være temperatursensoren for kjølevesken som er gåen? Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Drar startmotoren rundt med "normal" hastighet, eller går den tregt? Kan jo være så enkelt som et dårlig batteri eller kontaktproblemer på batteripolene. Noen ganger danner det seg et nesten usynlig belegg der som gjør at man batteriet ikke klarer å levere nok strøm, selv om spenningen er ok. Lenke til kommentar
9p Skrevet 22. januar 2007 Del Skrevet 22. januar 2007 Eh... Motorvarmer? hvis det er mulighet for det da Bytt til syntetisk /semisyntetisk olje, den tykner ikke (så mye) i kulda, det funka i hvertfal for meg Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Glemmte helt jeg spurte her inne. Nå har kulda satt inn, og bilen starter fremdeles. Det som skjer når jeg starter med kald motor er at den drar motoren sakte igang, men starter relativt fort... Er motoren varm, skulle man tro bilen var ny. Var bare at etter den hadde stått et par dager, så ville den ikke starte i heletatt. Etterhvert hørtes det ut som batteriet var i ferd med å bli flatt. Da den endelig startet, kom det opp nytt lys i dashen (for at bilen bør sjekkes av verksted snarest). Bilen dro nesten ikke i heletatt. Skulle rygge opp en liten bakke, og kvelte den. Da hadde den stått og gått et minutt eller så. Måtte streve litt for å få start på den igjen, men da den endelig startet da, gikk den som en klokke. Skal sjekke polene på batteriet senere i dag. Hadde semisyntetisk olje før den var på service nå, men vet ikke hva de hadde på etter... Hadde det vært tenningsfeil, hadde vel drivstoffsforbruket gått opp litt? Bruker ikke særlig mer enn 0,4-0,5 på mila. (Edit: Tenningsfeil er vel noe som skjer gradvis, så eneste man merker på forbruket er vel når det blir rettet på igjen. Og etter sist service brukte jeg rundt 2 liter mindre på en 35mils biltur) Er 1,6 innsprøytning og katalysator ja. 75 hesters. Endret 26. januar 2007 av Knutgrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå