Gå til innhold

Problemer med Pretec i-Disk Touch og Vista

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har testet min 2GB Pretec i-Disk Touch på Windows Vista Ultimate og den vil ikke fungere pga programmet som blir installert ved bruk. Programmet gir beskyttelsesmuligheter ved passord og biometrisk godkjenning (fingeravtrykk).

På deres hjemmesider står det at den støtter Windows 2000/XP and above, noe som ikke er rett i det hele tatt. Jeg sendte mail til deres techsupport og fikk denne meldingen tilbake:

Hi Sir

I Disk Touch doesn't support Vista

Sorry about that

Noe som gjorde meg mer eller mindre irritert, i tillegg spurte jeg om det fantes noen måte å formatere hele disken slik at den vil fungere som en vanlig pendrive, noe jeg ikke fikk svar på.

Jeg vil dermed advare personer som kunne tenkt seg til å kjøpe slike disker som bruker selvstendige program til å sikre dataene sine på en annen måte, disse vil ikke virke på kommende OS fra Microsoft og mest sannsynlig ikke Linux heller. Jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd det på en Linux maskin, og vil prøve en live-versjon for å sjekke om jeg kan få formatere den om på en ordentlig måte der.

Hvis noen vet hvordan man kan formatere denne Pretec-disken til en vanlig flashdrive så ville jeg vært meget glad, håper dette kom til gode for andre personer som nå vil unngå samme problemet som jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...